از نظر اقتصاددانان اروپایی احداث باغ گردو یک سرمایه گذاری بلند مدت و کاملا شفاف است که سرمایه‌گذار در هر لحظه نتیجه فرآیند سرمایه‌گذاری خود را دیده و می‌تواند به خوبی از آن مراقبت کند، در این پروسه گردو را به عنوان مروارید مالی این صنعت می‌شناسند، طبق تحقیقاتی که اقتصاددانان اروپایی انجام داده‌اند یک باغستان گی دو با مساحت تقریباً یک هکتار می‌تواند بیشتر از بیش از ۱.۲ میلیون UAH در سال دهد.

کاشت گردو در کشور ایران

ایرانی‌ها در چند سال گذشته به طور فعال به کاشت گردو مشغول هستند البته در سال‌های قبل از انقلاب گردو مختص افراد ثروتمند و به قول معروف مربوط به خان و خانزاده روستا بود، چون به اندازه ثروت و دارایی داشتند تا ده الی ۱۵ سال منتظر باردهی باغستان گردو باشند، ولی بعد از انقلاب با روی کار آمدن نهالستان‌های تولیدکننده مدرن و پیشرفته نهال‌های اصلاح شده و ژنوتیپ تولید شد که در همان یک و دو سال اول کاشت، باردهی درخت گردو آغاز شد.

خوشبختانه کشور ایران از نظر اقلیم و آب و هوایی بسیار خوش شانس است چون آنطور که تحقیقات دانشمندان گیاه پزشکی نشان می‌دهد، تنها ۷ درصد کل جهان خاک مناسب و آب و هوای مناسب برای کشت نهال گردو ( bartarnahal.ir/walnut-seedlings ) دارند و کشور ایران جزو مناطقی است که کل مساحت آن در این ۷ درصد قرار گرفته است.

متاسفانه با وجود اینکه کشور ایران در جایگاه سوم تولید میوه گردو قرار گرفته، ولی در صادرات آن همچنان ضعیف عمل کرده و جایگاه هفتم تا دهم کل جهان را کسب کرده، با این وجود میزان تولید گردو با کیفیت در این کشور به اندازه‌ای زیاد و مرغوب است، بیشتر بازار‌های خارجی و برون مرزی تقاضای خرید این محصول را از کشاورزان کشور ما دارند، کشاورزان و مسئولین عزیز با کمی تغییر در زیرساخت‌ها به راحتی می‌توانند این محصول ارزشمند را با قیمت بسیار مناسب صادر کرده و ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد

نقش نهالستان‌های ایرانی در رونق احداث باغ گردو در کشور ایران

خرید نهال میوه سازگار: از عمده مشکلاتی که باغداران باغستان گردو با آن مواجه می‌شوند ناسازگاری نهال‌های خریداری شده با محیط اطراف است، به طور مثال در مناطق کوهستانی و سردسیری زمستان‌های طولانی و برودت هوای برج اول فصل بهار زیاد اتفاق می‌افتاد، بیشتر درختان گردو که در ماه فروردین جوانه زده و گلدهی خود را آغاز می‌کنند به خاطر تغییر آب و هوایی و تگرگ‌های ایجاد شده شکوفه‌های خود را از دست می‌دهند.

یا در مناطقی که ساحلی و شرجی شما نمی‌توانید هیچ نهال گردو بذری و سنتی پیدا کنید که بتواند رشد مناسبی از خود نشان دهند، بعد از چند سال به خاطر رطوبت موجود در خاک و هوا درخت گردو بیمار شده و کارایی خود را از دست می‌دهد، با توجه به موارد گفته شده خرید نهال سازگار با منطقه باعث می‌شود تا کشاورز بتواند بدون ریسک بر روی احداث باغ گردو سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد.

عدم آگاهی کشاورزان از علم جدید و نوین پرورش نهال گردو و کشاورزی: البته باید خاطرنشان کنیم، کشاورزان هیچ وظیفه‌ای در قبال تحصیل کردن علم کشاورزی ندارند، ولی بهتر است همیشه هم از تجربه‌های دیرینه و سنتی برای کشت نهال گردو استفاده نکنند، بهتر است کشاورزان برای احداث باغ گردو حتماً از دانش مشاوران و مهندسین گیاهپزشکی نهایت استفاده را ببرند.

برای این کار قبل از احداث باغ گردو حتماً یک نهالستان معتبر را شناسایی کنید تا بتوانید از مشاوره و خدمات آن نهالستان بهره ببرید، برای این منظور می‌توانید مراکز معتبری مانند برتر نهال را انتخاب کنید که مشاوره آنها کاملاً به صورت رایگان و علمی انجام می‌شود، در واقع یکی از مهم‌ترین خدمات پس از فروش آنها مشاوره در انتخاب و کاشت نهال گردو بوده همچنین تمام مراحل احداث باغ را در کنار شما خواهند بود.

عدم آگاهی از نهال‌ گردو اصلاح شده و ژنوتیپمتاسفانه بسیاری از کشاورزان از وجود نهال‌های اصلاح شده و ژنوتیپ در کشور ما اطلاع ندارند، اگر آنها اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنند، حتما برای بازسازی و اصلاح باغات خود از نهال گردو اصلاح شده و ژنوتیپ استفاده می‌کنند، باید بگوییم در جهانی که تمامی ارتباط‌ها و خرید و فروش محصولات کشاورزی و باغی صرفاً از طریق اینترنتی انجام می‌شود، این یک داستان غم انگیز است که هنوز بعضی از کشاورزان با خرید سنتی و دیرینه نمی‌خواهند خود را با علم و دانش جدید کشاورزی وقف دهند.

عدم ریسک پذیری کشاورزان برای بازسازی باغات گردو خود به خاطر ترس از هزینه کردن: متاسفانه درصد بیشتر باغات گردو کشور ایران باغ‌های فرسوده و قدیمی هستند که کشاورزان به خاطر عدم ریسک پذیری برای هزینه کردن نمی‌خواهند به بازسازی باغات بپردازند، در حالی‌که باردهی و کیفیت نسل جدید نهاد گردو به اندازه ای بالا است که کشاورزان ایرانی بعد از بازسازی باغ‌های خود در ۵ تا ۶ سال اولیه می‌تواند سرمایه و هزینه صرف شده برای احداث باغ را کسب کنند.

کشاورزان با کمی تحقیق و بررسی خواهند فهمید، میزان درآمد حاصل از باغستان‌ گردو ژنوتیپ و اصلاح شده حداقل دو الی سه برابر باغ‌های قدیمی و فرسوده بوده همچنین هزینه ای که صرف نگهداری از این باغ‌ها می‌کنند حداقل نصف باغ کهنسال گردو است، برای کسب اطلاعات مفید و دقیق درباره این منظور می‌توانید با شماره تلفن‌هایی که در انتهای متن ثبت شده است با کارشناسان در ارتباط باشید.

منبع : https://chiefrivernursery.com/black-walnut-juglans-nigra-seedlings.html

آشنا نبودن با بازار فروش میوه گردو: از دیگر مشکلات کشاورزان می‌توان به آشنا نبودن به بازار فروش میوه گردو اشاره کرد، آن‌ها اگر بتوانند کمی هزینه مختص ایجاد سایت‌های اینترنتی برای فروش مستقیم میوه‌های تولید شده بگذارند، یا شرکت‌های صادراتی را شناسایی کرده و محصول خود را با آنها بفروشند، می‌توانند یک سال و پرفروش را تجربه کنند.

اطلاعات مورد نیاز برای خرید نهال گردو

شما به عنوان یک کشاورز برای اینکه بتوانید نهال گردو سازگار با محیط اطراف خود را خریداری کنید احتیاج دارید تا اطلاعات مفید در این زمینه را کسب کنید از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنالیز خاک باغ: شما با آنالیز خاک به عناصر بافت آن کاملاً آشنا می‌شوی و می‌دانید که مرحله خاک ورزی باغتان را با چه روشی انجام دهید.

  • میزان بارش سالانه: البته میزان بارش سالانه باران برای کشاورزان بسیار مهم است چون بر اساس آن می‌توانند، روتین آبیاری باغ خود را انجام دهند.

  • شیب زمین: تشخیص شیب زمین بر روی فاصله درختان کاشته شده تاثیر بسزایی دارد.

  • وزش باد: ورزش باد نیز در منطقه مهم است برخی از بادها سرد و برخی دیگر گرم و خشک هستند، یعنی وزش باد منطقه شما نشان می‌دهد که هوای منطقه مرطوب است یا خشک!

  • سطح ارتفاع زمین از دریا: از دیگر اطلاعات مورد نیاز کشاورزان سطح ارتفاع زمین از دریا است مشخص کننده رطوبت خاک، رطوبت هوا، سرمای هوا و میزان بارش باران است.

  • اطلاعات کامل در مورد فصول زمستان و تابستان

  • طول مدت یخبندان زمستان و میانگین دمای هوا در ماه فروردین ماه گلدهی درختان

کلام آخر

شما زمانی در خرید نهال گردو و کاشت آن در باغات خود موفق خواهید بود، تمامی مراحل احداث باغ و انتخاب نهال گردو را به صورت علمی انجام دهید، البته قبل از هرکاری ما توصیه می‌کنیم تا مشخصات و ویژگی‌های نهال با کیفیت را شناسایی کنید، همچنین به جای خرید حضوری در شهر خودتان سعی کنید بهترین نهالستان کل کشور را شناخته و قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید.

یکی از شهرهایی که دارای باغ های گردو زیادی است شهر کرج است که برای خرید انواع نهال گردو در کرج می توانید تماس بگیرید.

شما می‌توانید به بزرگترین سایت فروش نهالستان مجوزدار در شمال غرب کشور مراجعه کرده نهال ژنوتیپ و اصلاح شده گردو را به صورت غیر حضوری و آنلاین با تضمین قیمت به همراه شناسه و کارت گارانتی خریداری کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر به شما توصیه می‌شود با درگاه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس با برتر نهال: ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

تماس با پالیز نهال: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.