سئو چیست؟ انواع آن به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

عوامل و فاکتور های بسیار زیادی بر روی سئو یک سایت تاثیر می گذارد، از جمله این فاکتور ها می توان به لینک های داخلی سایت، کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا، بهینه سازی آدرس سایت، عملکرد فنی سایت و .... اشاره کرد.

دلیل اهمیت سئو سایت چیست؟

سئو چیست؟ امروزه در گوگل جستجو های بسیار زیادی صورت می گیرد و بالا بودن تعداد این جستجو ها دلیل اهمیت سئو نمی باشد.

به دلیل استفاده همگانی از وسایلی همچون موبایل، تبلت، لپ تاپ و... باعث شده که برای موارد مختلف و متعدد در اینترنت جستجوهایی صورت بگیرد. برای رسیدن به پاسخ سوالات خود، برای پیدا کردن نزدیک ترین فروشگاه مورد نظر و یا تصمیم گیری برای خرید یک محصول مواردی است که کاربران روزانه از موتور های جستجو استفاده می کنند. نتایجی که پس از این جستجو ها به کاربر نشان داده می شود تاثیر زیادی در زندگی روزمره آن ها می گذارد.

به همین دلیل می توانیم با فعالیت در حوزه سئو و سرمایه گذاری در این رشته شانس خود را برای دیده شدن در نتایج جستجو گوگل بالا برده و کسب وکار خود را بهتر و بیشتر از سایر رقبا خود به دیگران معرفی کنیم.

دلیل نیاز موتور های جسنجو به سئو

دلیل نیاز موتور های جسنجو به سئو

علاوه بر این که میزان کیفیت محتوا و اعتبار سایت برای گوگل مهم است، رتبه بندی سایت برای نمایش آن ها به کاربر نیز اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که سایت هایی که در صفحه اول گوگل برای جستجو کلمه کلیدی مد نظر کاربر به نمایش در آمده اند، از شانس بالاتری برای دیده شدن و جلب توجه کاربر برخوردار هستند.

به طور مثال سایت های زیادی هستند که دارای طراحی قوی هستند واز محتوای بسیار مفید و کاربردی برخوردار می باشند، ولی به دلیل اینکه از نظر سئو در سطح کیفی پایینی قرار دارند، هرگز شانسی برای دیده شدن در نتایج بالایی جستجو گوگل ندارند و نسبت به رقبای خود، بازدید و فروش پایین تری خواهند داشت.

تقسیم بندی مراحل سئو 

برای اینکه بتوانید در سایت خود بهترین نتیجه را در بهینه سازی داشته باشید، باید به سه بخش اصلی آن عمل کنید. آن سه بخش عبارت اند از:

  1. سئو داخلی

  2. سئو خارجی

  3. سئو تکنیکال

سئو داخلی

به کلیه فعالیت هایی که در داخل سایت برای بهبود رتبه آن در گوگل انجام می شود، سئو داخلی یا سئو درون صفحه می گویند. این فعالیت ها شامل آنالیز رقبا، تولید محتوا، پیدا کردن کلمات کلیدی هدف، رعایت سلسله بندی عناوین، بهینه سازی تصاویر، لینک سازی داخلی، برچسب گذاری و دست بندی موضوعی و .... بخش مهمی از سئو داخلی می باشد.

سئو خارجی

به اقداماتی که در خارج از سایت برای بالا بردن جایگاه رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل صورت می گیرد، سئو خارجی یا سئو برون صفحه می گویند. دریافت بک لینکها از دیگر سایت ها، رپورتاژ اگهی، فعالیت های هدفمند و مداوم در شبکه های اجتماعی، حضور در فروم ها و.... از جمله این اقدامات هستند و در رتبه سایت ما در نتایج جستجو گوگل تاثیر زیادی می گذارد.

داشتن یک محتوا قوی و مناسب می تواند به ما برای رسیدن به صفحه اول گوگل کمک کند، ولی برای اینکه بتوانیم به رتبه اول برسیم و آن را نگه داریم باید لینک سازی خارجی قوی داشته باشیم تا بتوانیم با سایت های قدیمی تر رقابت کنیم.

سئو تکنیکال

برای اینکه یک سایت خوب و قوی داشته باشیم تا بتوانیم با دیگران رقابت کنیم، باید سایتمان از لحاظ فنی، از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای این کار باید سرعت سایت بالا باشد، کدنویسی سایت استاندارد باشد، نمایش سایت باید در صفحه موبایل درست و صحیح باشد و ..... که همه این گونه اقدامات را سئو تکنیکال می نامیم.

 اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ

اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئو یکی از اصلی ترین روش های تبلیغ در اینترنت می باشد. زیرا هدف اصلی سئو افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن بازدید سایت می باشد، این بازدید ها باعث می شوند که سایت شما شناخته شود و به برند در صنعت خود تبدیل بشود.

بر اساس تحقیقات، از طریق جستجو در گوگل، درصد بالایی از فروش های اینترنتی انجام می شود. اگر می خواهید که فروش بالایی داشته باشید، می توانید باسرمایه گذاری روی سئو، سایت خود را به صفحه اول نتایج جستجو گوگل برسانید و با جذب بازدید کنندگان و معرفی محصولات خود به آن ها، به فروش بالا دست پیدا کنید.

استراتژی های سئو

استراتژی های سئو، به سه بخش زیر تقسیم می شودند:

سئو کلاه سفید

استفاده از تکنیک ها و روش های قانونی و طبق استاندارد های گوگل برای رسیدن به رتبه بهتر را سئو کلاه سفید گویند، و شاخصه اصلی این روش طولانی بودن آن است، ولی این مزیت را دارد که دائمی می باشد و افراد متخصص برای مشتری های خود از این روش استفاده می کنند.

سئو کلاه سیاه

استفاده از نقاط ضعف موتور های جستجو و روش های غیر قانونی برای فریب آن ها را سئو کلاه سیاه می نامند. دلیل استفاده از آن سریع رسیدن به هدف می باشد ولی این ریسک را که دارد که اگر گوگل متوجه خطای شما شود با جریمه سنگینی مواجه خواهید شد.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری به تلفیق دو سبک قبلی گفته می شود. به این معنی که سئو کار می خواهد با استفاده از روش هایی که مطابق استاندارد های گوگل نیستند، ولی به سادگی توسط ربات های گوگل هم قابل شناسایی نیستند، به بهبود رتبه سایت کمک کند. دلیل استفاده از آن سرعت بالا در عین حال دائمی بودن آن می باشد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا سئو را با زبان ساده و به بهترین شکل توضیح دهیم، با انواع سئو آشنا شدیم، دلایل اهمت آن ها را شناختیم و متوجه شدیم که چرا به این میزان برای موتور های جستجو اهمیت دارند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.