در این مقاله نیز بدون هیچ‌گونه توضیح اضافه، تلاش می‌کنیم تا بهترین بازی های موبایل در ژانر اکشن که سال ۲۰۲۳ در انتظار گیمرهاست را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1. بازی Call of Duty Mobile

می‌توان ادعا کرد که حداقل تا چندین سال آینده، نام بازی Call of Duty Mobile همواره بین بهترین بازی های موبایل به چشم می‌خورد. این بازی بدون شک محبوب‌ترین بازی اندروید و ios در ژانر تیراندازی به‌حساب می‌آید و از زمان انتشار، بازیکنان بسیاری را از سرتاسر جهان جذب کرده‌است.

Call of Duty Mobile یک بازی رایگان درون‌برنامه‌ای است که امکانات اولیهٔ آن بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما باید توجه داشت که برای خرید اسلحه‌ها و آیتم‌های بازی و همچنین ارتقای حساب کاربری خود، نیازمند سی‌پی کالاف دیوتی خواهید بود.

2. بازی DOOM

بازی DOOM یکی از محصولات کلاسیک محسوب می‌شود که برای دستگاه‌های مدرن امروز بازسازی شده‌است. این بازی محبوب که نیازی به معرفی ندارد، توسط موتور Unity بازسازی شده و حتی با نمایش 60 فریم بر ثانیه هم قابل اجراست.

اجرای این بازی روی سیستم عامل اندروید حتی با صفحه‌کلید و دسته‌های بازی نیز امکان‌پذیر است و می‌توانید لذت بازی کردن آن را در شرایط مطلوب خود تجربه کنید، بنابراین اگر به‌دنبال یک بازی اکشن تیراندازی شیرین و کلاسیک هستید، DOOM انتخاب ایده‌الی است.

۳. بازی Rhythm Fighter

اگر جزو طرفداران سری بازی ریتم هستید، Rhythm Fighter نسخهٔ جدید این بازی‌هاست که نباید از آن غافل شوید. این نسخه از بازی‌های ریتم با یک گیم‌پلی فایتینگ ترکیب شده‌است که برای بازیکنان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. تمام آنچه از یک بازی مبارزه‌ای می‌خواهید، در کنار موسیقی‌های جذاب و مهیج، شما را برای رسیدن به پیروزی به چالش می‌کشد، بنابراین اگر به‌دنبال یک بازی منحصربه‌فرد در ژانر اکشن هستید، Rhythm Fighter را از دست ندهید.

۴. بازی Castlevania: Symphony of the Night

بازی Castlevania: Symphony of the Night، یک بازی دوبعدی است که در آن مراحل را پشت سر می‌گذارید، دشمنان را شکست می‌دهید و با یافتن ابزار جدید، خود را برای ازبین‌بردن غول‌ها قوی‌تر می‌کنید.

کستلوانیا را می‌توان یک بازی کلاسیک دانست که جزو بهترین بازی های موبایل اکشن در سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد. اگر به‌دنبال تجربهٔ مجدد یک بازی اکشن و کلاسیک روی تلفن همراه خود هستید، این بازی را از دست ندهید.

۵. بازی Brawlhalla

این بازی که در سبک اکشن تولید شده‌است، شباهت زیادی به بازی Super Smash Bros دارد. درواقع Brawlhalla یک بازی اکشن رقابتی است که گیمرها به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. با وجود رایگان بودن این بازی، از کیفیت و محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. البته طبیعی است که بازی‌های رایگان، از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای برای شرکت سازنده سوددهی می‌کنند.

۶. بازی Dead Cells

طی سال‌های اخیر بازی‌های اکشن فراوانی برای پلتفرم تلفن‌های همراه منتشر شده‌است که قطعاً Dead Cells یکی از بهترین آن‌ها است. این بازی که در Metroidvania تولید شده، درزمینهٔ اکشن نیز شامل مکانیک‌های بسیار ویژه‌ای است. در بازی Dead Cells به‌عنوان یکی از بهترین بازی های موبایل در سال‌های اخیر، سلاح‌ها و مهارت‌های جدید را آزاد و به‌آرامی پیشرفت می‌کنید.

گفتنی است که اصطلاح Metroidvania یک ژانر از بازی‌های ویدئویی اکشن ماجراجویی است که بر کاوش و پیشرفت غیرخطی هدایت‌شده و ابزارهای کاربردی متمرکز شده‌است.

۷. بازی Five Nights at Freddy&#۳۹;s

بازی The Five Nights at Freddy&#۳۹;s در میان کودکان از محبوبیت بالاتری برخوردار است، اما به این معنا نیست که علاقه‌مندان به ژانر وحشت از این بازی لذت نخواهند برد. این بازی که در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم اندروید منتشر شد، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و درحال به‌روزرسانی است.

گیم‌پلی بازی این‌گونه است که شما وظیفهٔ حفظ امنیت یک پیتزافروشی را برعهده دارید که حاوی بسیاری از انیماترونیک‌هاست. این انیماترونیک‌ها قصد آدم‌کشی دارند و شما باید با هوشمندی خود مانع قتل‌ها شوید.

۸. بازی Radiation Island

پلتفرم بازی‌های تلفن همراه بازی‌های فراوانی از Minecraft تا Terraria را در ژانر بقا تجربه کرده‌است. Radiation Island نیز یکی از همین بازی‌هاست که تجربهٔ قابل‌توجهی را برای شما رقم می‌زند. در این بازی جهان باز، با جستجو و کاوش به‌دنبال تجهیزات هستید، بنابراین در مقابله با دشمنان مجهز خواهید بود.

هدف شما در این بازی، فرار از یک جزیره برای بازگشت به دنیای واقعی است، بنابراین به‌عنوان یک بازی در ژانر بقا، قطعاً چالش‌های سختی را برای زنده ماندن پشت سر خواهید گذاشت.

۹. بازی Apex Legends Mobile

اِیپکس لجندز یکی دیگر از بازی‌هایی است که نیاز به معرفی ندارد. این بازی محبوب که فوریهٔ سال ۲۰۱۹ برای کامپیوتر عرضه شد، پس از سه سال به پلتفرم تلفن‌های همراه راه یافت. بازی Apex Legends Mobile، تمامی ویژگی‌های گیم‌پلی نسخهٔ کامپیوتر خود را دارد.

در این بازی رایگان می‌توانید با سایر کاربران بازی‌های موبایل وارد رقابت شوید و در مسابقات رقابتی آن با دوستان خود تیم شوید. همین فضای جذاب و رقابتی، Apex Legends Mobile را در میان بهترین بازی های موبایل قرار می‌دهد. باید توجه داشته‌باشید که این نسخه مخصوص تلفن‌های همراه است و فقط با سیستم‌های عامل اندروید و ios قابل اجراست.

10. بازی Space Marshals

بازی Space Marshals ترکیبی از اکشن و استراتژی تاکتیکی است که توسط Pixelbite مخصوص دستگاه‌های اندرویدی تولید شده‌است. این بازی جذاب ماجراجویی در غرب وحشی را تا عمق فضا و سیارات دیگر گسترش می‌دهد و پلیرها نقش یک متخصص در شکار زندانیان فراری را برعهده دارند.

درواقع این شخصیت متخصص در ماموریت جدید برای شکار عده‌ای زندانیان فراری به سیارات دیگر شده‌است و با سلاح‌ها و تجهیزات مختلف به مبارزه با دشمنان می‌پردازد. نکتهٔ جالب توجه در ماموریت‌های بازی Space Marshals این است که در بسیاری از مواقع، به‌جای مبارزه، لازم است که در سکوت از کنار دشنان خود بگذرید.

کلام پایانی

در این مقاله 10 مورد از بهترین بازی های موبایل سال 2023 در ژانر اکشن را معرفی کردیم، اما از این نکته نباید غافل شد که این لیست می‌تواند شامل بازی‌های دیگری نیز باشد. اگر به بازی‌های اکشن علاقه‌مندید و اوقات فراغت خود را با تلفن همراه خود می‌گذرانید، فرصت تجربهٔ این بازی‌های جذاب را از دست ندهید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.