بر اساس گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت خبری Korea Heralds، طبق گفته سخنگوی این شرکت، دوو از موتور بازی Unity استفاده کرده و یک نسخه سه‌بعدی از کارخانه کشتی‌سازی واقعی خود را ساخته است. در داخل فضای شبیه‌سازی شده، شرکت DSME الگوریتمی را ایجاد کرد که مسیر‌های حمل‌و‌نقل بهینه و مونتاژ بلوک را فراهم می‌کند. یارد‌های کشتی‌سازی کره‌جنوبی از منظر تعداد سفارش‌های ساخت دریافتی در جهان پیشرو هستند. به گونه‌ای که این کشور ۳۵درصد، چین ۳۴ درصد و ژاپن ۱۳ درصد بازار سفارش‌ها را در اختیار گرفته‌اند.

شرکت کشتی‌سازی و مهندسی دریایی دوو قصد دارد با استفاده از فناوری‌های رایانش ابری و یادگیری ماشین، سیستم شبیه‌سازی را بیشتر و بیشتر توسعه دهد. همچنین، این شرکت سیستم را برای آزمایش سناریو‌های مختلفی که ممکن است در کارخانه کشتی‌سازی رخ دهد، به طور سفارشی تهیه می‌کند.

یک مقام DSME گفت: با همکاری یونیتی، شرکت ما عملیات هوشمند کشتی‌سازی را دنبال می‌کند و رقابت آینده خود را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. همچنین، DSME الگوی جدیدی در کشتی‌سازی ارائه خواهد داد که تاکنون ارائه نشده است. شرکت کشتی‌سازی و مهندسی دریایی دوو، شرکت کشتی‌سازی کره‌ای است که در زمینه ساخت شناور‌های FPSO، نیمه شناور‌ها، کشتی‌های کانتینری و کشتی‌های نفتکش، حفاری و ال‌ان‌جی یا ال‌پی‌جی‌بر فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۷۸ راه‌اندازی شد و در حال حاضر پس از شرکت صنایع سنگین هیوندای، به‌عنوان دومین شرکت کشتی‌سازی جهان شناخته می‌شود.

به گفته کارشناسان، افت‌و‌خیز‌های صنعت کشتی‌سازی کره‌جنوبی منجر به آن شده است که این بخش از صنعت با درایت و حمایت دولت این کشور چنان قدرتمند و با برنامه عمل کند که گوی سبقت را از رقبای خود در سطح جهان برباید و در این صنعت پیشرو باشد. رقبای این کشور نیز برای شکست دادن حریف خود جز کار کردن روی بهره‌وری بیشتر و روی آوردن به فناوری جدیدتر راهی ندارند.