کشاورزانی که به دنبال احداث باغ بادام هستند، باید نژادهایی را خریداری کنند تا علاوه بر سازگاری با منطقه میوه با کیفیت تولید کند، بنابراین توصیه می‌شود کشاورزان ابتدا نیاز بازار منطقه و نژادهای که صادرات آن پر رونق  بررسی کرده سپس با کمک گرفتن از کارشناسان باغ بادام‌ را احداث کنید.

چرا احداث باغ بادام یک سرمایه گذاری برای بلند مدت محسوب می‌شود؟

با توجه به نوسانات ارزی بیشتر افراد به دنبال یک سرمایه گذاری امن و بلند مدت هستند تا بتوانند یک دوره طولانی از سرمایه‌گذاری خود نهایت بهره را ببرند، از نظر کارشناسان راه اندازی واحدهای تولیدی گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. بخش کشاورزی نیز جزو واحدهای تولیدی قرار گرفته است، از مزایای احداث باغ بادام می توان گفت باغدار احتیاج به سرمایه چندانی نداشته و با کمترین مبلغ می‌توانند باغ بادام را احداث کنند.

از دیگر مزایای راه اندازی باغ بادام می توان به کم ریسک بودن آن اشاره کرد، البته طولانی مدت بودن سرمایه‌گذاری را نیز نباید فراموش کنید، یک باغدار اگر مدیریت صحیح داشته باشد، می‌تواند حداقل تا ۶۰ الی ۷۰ سال از سود سالانه باغ بادام خود استفاده کند.  از دیگر مزایای راه اندازی باغ بادام می‌توان به نیاز آبی کم آن اشاره کرد، اکثر نژاد های بادام به صورت دیمی و با اتکا به بارش سالانه باران آبیاری می‌شوند، بنابراین کشاورزان احتیاج ندارند هزینه زیادی جهت راه اندازی باغ بادام مصرف کنند.

مهمترین مزایای احداث باغ بادام

اگر تمامی مراحل احداث باغ بادام به صورت اصولی و استاندارد انجام دهید، مطمئن باشید بعد از چندسال سرمایه اولیه خود را کسب کرده و سودآوری مناسب را خواهید داشت، البته توصیه می‌شود برای راه اندازی باغ بادام از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید‌.

 نهالستان‌های معتبر و تولید کننده برای رفاه حال کشاورزان مشاوره و خدمات پس از فروش خود را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهند، بنابراین کشاورزان می‌توانند در تمامی مراحل تاسیس مزرعه بادام با آنها تماس گرفته و از مشاوران کمک بگیرند، از مزایای احداث  باغ بادام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروش حتمی میوه بادام، این میوه پرفروش است به طوری که بیشتر کشاورزان قبل از برداشت محصول بر روی شاخه های درختان آن را به فروش می‌رسانند.

  • تنوع نژاد بادام، باغدار بر اساس نیاز منطقه همچنین سازگاری محیط زیست باغ خود می‌تواند نژاد بادام را انتخاب کنند.

  • مقاومت بالای درخت بادام در برابر انواع آفات، بیماری و شرایط بد آب و هوایی، از همه مهمتر مقاوم بودن آن در برابر خشکسالی

  • هزینه مربوط به نگهداری و مراقبت از باغ بادام نسبت به میوه های دیگر بسیار کمتر است

بیشتر بخوانید : https://www.britannica.com/plant/almond 

مراحل احداث باغ بادام

برای آغاز هر نوع کاری شما باید مراحل آن را به طبق اصول و قواعد استاندارد انجام دهید، برای راه اندازی باغ بادام تجاری بهتر است باغدار طبق اصول و قواعد باغداری این مراحل را طی کند:

  • مشخص کردن مختصات باغ بادام 

با توجه به مختصات باغ بادام باغدار اطلاعات کافی درباره اقلیم منطقه گرمسیری یا سردسیری به دست آورده، همچنین ارتفاع سطح زمین را تعیین کرده و بر اساس آن نژاد سازگار را خریداری کنند.

  • بارش سالانه

میزان بارش سالانه و ذخایر آبی برای یک باغدار مهم است، تا بر اساس آن تصمیم بگیرد با خود را به صورت دیمی یا غیر دیمی احداث کند.

  • رطوبت خاک و هوا

رطوبت بیش از اندازه باعث بروز بیماری قارچی و باکتریایی در باغ بادام می‌شود و حتی ممکن است که باعث خشک شدن درخت بادام شود، کشاورزان در مناطق با رطوبت بالا بهتر است از کاشت نهال بادام صرف نظر کنند.

  • دمای هوا

حتما گرمترین روز سال و سردترین روز سال را بررسی کنید، اختلاف دمای تابستان و زمستان برای کشاورزان مهم است، البته نهال بادام (نهال-بادام/bartarnahal.ir ) می‌تواند سرمایه منفی ۲۵ درجه و گرمای مثبت ۴۵ درجه را تحمل کند ولی آستانه تحمل هر رقم از درخت بادام متفاوت است.

  • بافت خاک

قبل از منتقل کردن نهال بادام به محوطه باغ حتماً بافت خاک را مورد بررسی قرار دهید تا عناصر مغذی کافی داشته و در آن عوامل بیماری زا وجود نداشته باشد.

  • نقشه زمین

در این مرحله حتما از مهندسین کشاورزی کمک بگیرید تا فواصل مناسب برای کاشت بادام را و مکان درخت گرده افشان را برای شما تعیین کند، از همه مهمتر اگر باغ در مناطق سردسیری قرار گرفته است، حتما از درختان بادشکن استفاده کنید.

  • خرید نهال بادام

برای خرید نهال بادام حتما از نهالستان های تولید کننده و مجری اقدام کنید تا آنها را با تضمین کیفیت خریداری کنید.

انواع نهال بادام اصلاح شده و پیوندی

نهال بادام به دو صورت دیرگل و زودگل وجود دارند، مناطقی با اقلیم گرمسیری بوده و زمستان آنها کوتاه مدت است از ارقام نهال زود گل استفاده می‌کنند، ولی در ارتفاعات و مناطق با آب و هوای سردسیری  که زمستان آنها طولانی بوده و در فصل بهار دچار شوک هوایی می‌شود، بهتر است ارقام نهال بادام دیرگل  را خریداری کند، از انواع پر فروش نهال بادام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال بادام پیوندی و اصلاح شده تونو

  • نهال بادام اصلاح شده خوشه آذر

  • نهال بادام  پیوندی مامایی

  • نهال بادام کاغذی

منبع : https://iranicaonline.org/articles/badam-almond

کلام آخر

همانطور که احداث باغ بادام سودآور است و کشاورز با احداث آن به درآمد کلان می‌رسد، باید دقت داشته باشند این فرایند زمانبر بوده و حداقل باید ۷ الی ۸ سال منتظر بمانند، البته بهتر است تمامی نژاد بادام را بشناسید و با توجه به اینکه باغ شما در مناطق گرمسیری و سردسیری قرار گرفته است نهال بادام دیرگل یا زود گل را خریداری کنید.

برای استعلام قیمت نهال بادام بهتر است با کارشناسان  مراکز تولید کننده در ارتباط باشید، نهالستان‌های مجوزدار که سابقه طولانی در تولید انواع نهال بادام اصلاح شده دارند، قیمت نهال را بر حسب کیفیت آن تعیین کرده و باغدار می‌تواند با صرف هزینه کمتر درخت با کیفیت خریداری کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای مراحل سفارش و خرید اینترنتی نهال بادام می‌توانید از درگاه های ارتباطی زیر استفاده کنید

تماس با برتر نهال: 09141832393

تماس با پالیز نهال 09144501008

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.