با وجود این، یکی از تامین‌کننده خشکبار، به‌خصوص گردو، در کشور معتقد است در صورت علمی‌شدن تولید، آینده خوبی برای محصولات خشکبار می‌توان متصور شد. منصوره اسکندریان در خصوص وضعیت بازار خشکبار و به‌طور خاص بازار گردو به «سایت بازار» گفت: «تمرکز اصلی کار ما روی تامین گردو و مغز گردو است و محصولات را غالبا به صورت دست‌اول برای قنادی‌ها و فروشگاه‌ها با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی تامین می‌کنیم. امسال قیمت‌ها نسبت به سال قبل چندان افزایشی نداشته، اما به دلیل بالا بودن نرخ تورم و مشکلات اقتصادی شاهد هستیم که مردم غالبا محصولات خشکبار را به‌تدریج از سبد غذایی خود حذف کرده‌اند. بنابراین اگر بتوانیم در چنین شرایطی این محصولات را بدون‌واسطه و به‌طور مستقیم به دست مصرف‌کنندگان برسانیم، قطعا افراد بیشتری قدرت خرید خواهند داشت؛ به‌خصوص اینکه دلالان در بازار خشکبار به‌طور چشمگیری جولان می‌دهند، به طوری که ما گردوی درجه‌یک را با نرخ ۱۳۰‌هزار تومان به مشتریان ارائه می‌دهیم، اما در بازار شاهد فروش این محصول با نرخ بین ۱۶۰ تا ۲۳۰‌هزار تومان هستیم. از سوی دیگر مغز گردوی درجه‌یک را به نرخ ۲۵۰‌هزار تومان عرضه می‌کنیم، اما در بازار بالغ بر ۳۰۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد. تفاوت قیمت‌ها به دلیل این است که محصول چند دست می‌چرخد تا به مصرف‌کننده نهایی برسد.»

وی در خصوص تامین مواد اولیه و افزایش گردوهای خارجی در بازار نیز گفت: «بخشی از محصول موردنیاز را از تولیدات خود تامین می‌کنیم، اما چون فروش بالاست و متقاضی زیاد است، غالبا به طور مستقیم از کشاورزان خریداری می‌کنیم؛ بنابراین مشکل چندانی برای تامین نداریم. مشتریان خواهان گردوی با پوست نازک هستند و چون موجودی گردوی ایرانی با این ویژگی در کشور کم است، شاهد جولان گردوی خارجی در بازار داخل هستیم. الان گردوی خارجی در بازار زیاد شده و با توجه به اینکه گردوهای خارجی برخلاف اغلب گردوهای ایران پوست نازکی دارند، بنابراین مشتریان غالبا خواهان گردوی با پوست نازک هستند که شکستن آن ‌راحت باشد. بنابراین در این حوزه با درخواست گردوی خارجی مواجه هستیم. این در شرایطی است که گردویی که پوست نازک دارد چون با آب و هوا در ارتباط است، به‌سرعت اکسیده و طعم آن بد می‌شود، اما مصرف‌کنندگان غالبا به این نکات توجه نمی‌کنند.»

اسکندریان در ادامه در مورد قیمت‌ها اظهار کرد: «در بحث قیمت‌ها نیز مشتریان ما خواهان محصولاتی با قیمت مناسب‌تر هستند؛ به‌خصوص اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر برخی مشتریان ما حجم استفاده و خرید خود را کاهش داده‌اند؛ اگرچه معتقدیم برای محصول مغذی مثل گردو که بسیاری از بیماری‌ها مثل چربی خون و کلسترول را کنترل می‌کند، هزینه کردن به نوعی پیشگیری از وقوع این بیماری‌هاست.»

این فعال بخش خصوصی بازار خشکبار در پایان در مورد آینده این بازار بیان کرد: «از یک طرف بحران‌های اقتصادی نگرانی‌های خاص خود را دارد و از طرف دیگر صنعت کشاورزی با بحران کم‌آبی و مشکلات اقلیمی مواجه است، به طوری که باغات خراسان دو سال پیاپی دچار سرمازدگی شدند و بازار دچار یکسری نوسانات شد. یکی از مسائل موجود در این حوزه، سنتی بودن تمام امور مربوط به صنعت کشاورزی است و انتظار می‌رود مسوولان از کسب‌وکارهایی که به سمت صنعتی شدن پیش می‌روند، حمایت کنند.»

در ادامه، قیمت فروش انواع گردو در بازار را مشاهده می‌کنید. گردوی بسته‌بندی ۵۰۰گرمی با پوست تویسرکان ۹۵هزار، گردوی ایرانی باغ‌بهادران هر کیلو ۱۷۰هزار، گردوی پرروغن ارگانیک بهشهر ۱۶۰هزار، گردوی ارومیه ۱۱۰‌هزار و مغز گردوی درجه‌یک ایرانی از ۲۵۰ تا ۳۵۵‌هزار تومان به فروش می‌رسد.