داشتن همچین فضایی در جنگل می‌تواند به‌عنوان مکانی باشد که هرازگاهی انسان برای رها شدن و آزادی افکارش به آن پناه ببرد. در میان انواع کلبه چوبی، هر شخصی می‌تواند متناسب با علاقه خود یکی را انتخاب کند. کشور سرسبز و چهارفصل ما ایران، سرشار از مکان‌های گردشگری زیبا است و به دلیل طبیعت زیبایی که دارد، می‌تواند مکان مناسبی برای استراحت افراد باشد. تجربه استراحت و اقامت در کلبه‌ها می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌ها باشد؛ به‌گونه‌ای که شخص را وادار می‌کند که هرچند مدت یکبار این تجربه را دوباره زندگی کند.

اگر می‌خواهید با بهترین کلبه‌ها آشنا شوید و درمورد انواع مختلف آن بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین کلبه های چوبی در ایران

کلبه‌های چوبی که در ایران وجود دارند و مردم در آن‌ها اقامت می‌کنند، بسیار زیبا بوده و ماندن در آن‌ها می‌تواند لذت‌بخش‌ترین تجربه یک سفر چندروزه باشد. چند مورد از انواع زیبای این سازه چوبی در ایران عبارت‌اند از:

کلبه چوبی در رامسر

یکی از زیباترین کلبه‌های موجود در شمال کشور است که به دلیل نزدیک بودن به ساحل رامسر، می‌تواند ترکیبی از عطر و بوی طبیعت و دریا را به شما بدهد‌. یکی از نکات جذاب در این مکان، وجود غذاهای محلی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. محیط آن به‌گونه‌ای است که افراد با فرهنگ‌های متفاوت بسیاری در آن می‌مانند و از بودن در کنار هم لذت می‌برند.

کلبه چوبی در تنکابن

این کلبه چوبی در وسط جنگلی بر روی ستون‌های چوبی قرار گرفته و تمامی پنجره‌های آن رو به باغ‌های چایی و شالیزارها قرار دارند. نوع طراحی داخلی این اقامتگاه بسیار ساده و روستایی است که جذابیت‌های خاصی را نمایان می‌کند.

کلبه چوبی در ماسال

کلبه چوبی در ماسال

مکانی آرام و دور از دغدغه‌های روزمره، اقامتگاه‌های‌های ماسال هستند. نحوه قرارگیری این مکان‌ها به‌گونه‌ای است که در مسیر ییلاق قرار دارند. معمولاً در این مکان، صبح‌ها صدای زیبای گنجشکان افراد را بیدار کرده و آن‌ها را به دیدن مناظر زیبا و طبیعت دلنشین فرامی‌خوانند.

مواردی که در بالا نام‌برده شد، تعداد محدودی از اقامتگاه‌های جذاب و دیدنی ایران هستند. از طریق سایت جاجیگا می‌توانید تعداد بیشتری از کلبه‌ها را ببینید و برای سفرهای خود بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

انواع متفاوت کلبه

انواع متفاوت کلبه

این اقامتگاه‌ها از لحاظ جنس، شکل و طرح‌های ساخته شده با همدیگر تفاوت دارند و هرکدام دارای مزیت‌های خاص خودش است که می‌تواند در ایجاد خاطره‌های زیبا و دلنشین کمک‌کننده باشد. برخی از انواع متفاوت کلبه‌ها عبارت‌اند از:

کلبه مثلثی

یکی از انواع مختلف کلبه چوبی که بیشتر مناسب فضاهای کوچک بوده و اغلب در میان درختان تنومند و بلند قرار می‌گیرند. این نوع اتاقک‌‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد زیادی را به خودشان جذب کرده‌اند. حتی در میان افراد به‌عنوان زیباترین کلبه‌ها نیز شناخته می‌شوند.

کلبه مدرن

این نوع کلبه‌ها دارای طراحی زیبایی هستند و ترکیبی از سبک سنتی و دکوراسیون مدرن بوده که بیشتر در رستوران‌ها و مراکز تفریحی استفاده می‌شوند. این نوع کلبه‌ها باعث می‌شوند که افراد به هنگام استفاده از آن‌ها در عین لوکس و مرفه بودن، احساس آرامش خاصی نیز داشته باشند.

انواع سازه‌های چوبی نام‌برده در بالا را می‌توان در گروه کلبه‌های سوئیسی دسته‌بندی کرد. اگر قصد سفر و اقامت در این اقامتگاه‌ها را دارید، بهتر است با انواع کلبه سوئیسی آشنا شده و از میان آن‌ها متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.

چرا کلبه های چوبی بسازیم؟

چرا کلبه های چوبی بسازیم؟

کلبه‌های چوبی در مقایسه با دیگر انواع آن دارای مزیت‌های بیشتری هستند و به همین دلیل ساختن آن‌ها به‌صرفه‌تر است. برخی از این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

۱- تنوع بالای چوب

بسیاری از چوب‌ها هستند که برای ساختن کلبه در طبیعت مورداستفاده قرار می‌گیرند. همه افراد می‌توانند متناسب با مکانی که در آن زندگی می‌کنند، از نوع درختان آن منطقه استفاده کنند.

۲- طول عمر زیاد

معمولاً چوب‌هایی که برای ساخت سازه‌ها در طبیعت به‌کار می‌روند، دارای طول عمر زیادی بوده و می‌توان برای سالیان متوالی از آن‌ها استفاده کرد.

۳-  عایق در برابر صدا

 چوب‌های به‌کاررفته در کلبه چوبی، دارای تراکم و فشردگی بسیاری است. همین امر باعث می‌شود که تا حد زیادی از ورود صداهای بیرون به داخل اتاقک چوبی جلوگیری کند.

۴- سرعت بالا در ساخت آن‌ها

کلبه‌های چوبی در مقایسه با انواع دیگر، از قطعات سبک‌تر و کوچک‌تری ساخته شده‌اند و همین امر باعث می‌شود که جابه‌جایی این قطعات زمان کمتری را از ما بگیرد و در نتیجه باعث افزایش سرعت ساخت بشود.

انواع درخت ها برای ساخت کلبه های چوبی

در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کنید، می‌توانید متناسب با نوع درختان موجود در آن منطقه از درخت‌های متفاوتی برای ساخت کلبه چوبی استفاده کنید. برخی از این نوع درخت‌ها عبارت‌اند از:

۱- درخت کاج

بهترین چوب برای ساخت کلبه جنگلی، چوب حاصل از درخت کاج به شمار می‌رود. این نوع چوب‌ها دارای مقاومت بسیاری هستند و مدت‌زمان طولانی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بهتر است در انتخاب این چوب از نوع خشک‌شده آن استفاده کنید.

۲- درخت صنوبر

این نوع درخت را معمولاً با نام درخت تبریزی می‌شناسند. به دلیل فراوانی این درخت در کشور ما، می‌توان از آن در ساخت اقامتگاه استفاده کرد. این درخت نسبت به دیگر درخت‌ها قیمت مناسب‌تری دارد.

چرا کلبه چوبی را از جاجیگا انتخاب کنم؟

شما از طریق جاجیگا می‌توانید بهترین کلبه چوبی را برای اقامت خود انتخاب کنید و تمامی نکات مربوط به کلبه را مورد مطالعه قرار دهید. شما از طریق این سایت می‌توانید به پاسخ پرسش‌های خود در مورد انواع متفاوت کلبه‌ها برسید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.