اصول ست کردن جوراب با لباس

شما می‌خواهید مطمئن شوید که برای یک لحظه خاص یا هر روز لباس مناسب می‌پوشید و در عین حال اعتماد به نفس خود را نشان می‌دهید و کمی از استایل خود را نشان می‌دهید. چیزی که ما متوجه می‌شویم و فکر می‌کنیم شما هم همین را می‌گویید، اما لباس‌های روزانه مردم به شدت یکنواخت و گیج‌کننده می‌شود. شما همچنین می‌توانید جوراب‌های قابل مشاهده بپوشید تا استایل خود را داشته باشید و شخصیت خود را ثابت کنید! هدف ما این است که به شما کمک کنیم در عین حفظ ظاهری هماهنگ و حرفه‌ای از دیگران متمایز شوید.

قوانین اساسی برای اصول ست کردن جوراب ها با لباس 

قبل از اینکه شروع به ست کردن جوراب ها با لباستان کنید، بسیار مهم است که یک سری قوانین اساسی را در نظر بگیرید. اول از همه، جوراب‌ها برای خودنمایی هستند، آن‌ها را زیر شلوار خود پنهان نکنید!  مگر اینکه مدل شلوار شما گشاد وبلند باشد.

دوم اینکه سعی کنید برای ایجاد کنتراست از جوراب استفاده کنید، یعنی اگر لباس آبی می‌پوشید بهتر است به جای همرنگ جوراب سبز یا قرمز بپوشید. به این ترتیب آن‌ها بهتر مورد قدردانی قرار می‌گیرند و به شما در تکمیل ظاهر کمک می‌کنند.

جوراب‌های زنانه را با سایر اکسسوری‌ها ترکیب کنید

زمان آن فرا رسیده است که جوراب‌های زنانه خود را ترکیب کنید! خیلی ساده است، اول از همه جوراب‌هایی را که دوست دارید انتخاب کنید، مانند جوراب سفید طرح قلب یا جورابی که طرح گل گلی دارد و... در مرحله بعد، برای ترکیب آن‌ها، باید اکسسوری‌هایی مانند کلاه، کیف، کمربند و حتی ژاکت، تاپ یا تی شرت را پیدا کنید که رنگ‌های مشابهی دارند، در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد!

به این ترتیب می‌توانید علاوه بر یافتن لباس‌های مورد علاقه خود برای پوشیدن با جوراب‌ها، ترکیب‌های مختلفی از لباس‌ها را نیز به دست‌آورید.

ترکیب جوراب بلند با لباس

جوراب‌های بلند  بهترین هستند! شما می‌توانید آن را هم با ظاهر غیر رسمی و هم با گزینه‌های بسیار زیباتر مانند کت  و نیم بوت ست کنید. در اولین موقعیت، توصیه می‌کنیم با استفاده از شلوار‌های رنگ روشن برای جوراب‌های تیره‌ تر و بالعکس، آن‌ها را مورد توجه قرار دهید. مثلا یکی از محبوب ترین مدل‌های دربین دختران نوجوان ترکیب جوراب بلند با دامن کوتاه است. بسته به نوع استایل میتوانید از جوراب رسمی یا عروسکی استفاده کنید.

ایده‌های بیشتر برای ترکیب جوراب با کفش

فرقی نمی‌کند که الگو‌های محتاطانه ‌تر یا برجسته ‌تر را ترجیح دهید، ترکیب جوراب با کفش بسیار ساده است! سعی کنید رنگ‌های جوراب شما شبیه کفش شما نباشد، به عنوان مثال، اگر کفش شما قهوه‌ای است، آبی جوراب کوسه آبی عالی به نظر می‌رسد. به طور خلاصه، از رنگ‌ها و الگو‌هایی استفاده کنید که از بقیه سایه‌های ظاهر شما متمایز است. اینطوری برای شما خیلی راحت‌تر خواهد بود!

چگونه جوراب را با کت و شلوار ست کنیم؟

اگر لباس رسمی را انتخاب می‌کنید، بهتر است به مدل های ساده و با رنگ‌های روشن و تیره مانند خاکستری، آبی سرمه‌ای یا حتی مشکی و قهوه‌ای متمایل شوید.

سعی کنید رنگ لباس خود را با جورابی هماهنگ کنید که پایه یکسانی دارد، اما با رنگ تأکیدی مکمل (در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت). این لباس را با یک جوراب سرمه‌ای با راه راه‌های نارنجی ترکیب کنید، ظاهری چشمگیر خواهد بود. اگر این مسیر را انتخاب کردید، اجازه دهید بقیه لباس را راهنمایی کند. سایه‌های مختلف نارنجی و آبی را در کراوات، مربع جیب یا سایر لوازم جانبی خود مخلوط کنید.

کدام قد جوراب را برای چه ظاهری انتخاب کنیم؟

علاوه بر مسأله رنگ، بحث طول نیز ضروری است. به چه علت؟ زیرا انتخاب رنگی متناسب با ظاهرمان، با طولی که نچسبد (خیلی کوتاه یا خیلی بلند) چندان به دردمان نمی‌خورد! در واقع جوراب‌ها دارای طول‌های مختلف هستند:

جوراب‌های به اصطلاح نامرئی، جوراب‌های مچ پا، جوراب‌های نیمه ساق پا یا حتی جوراب‌های بلند

پوشاندن ساق پا تا زیر زانو، برای رسمی‌ترین لباس‌ها، به ویژه برای علاقه‌مندان به لباس، ترجیح داده می‌شود. مزیت آن‌ها آشکار نشدن پوست  هنگام بالا کشیدن شلوار است.

اصول ست کردن رنگ جوراب با لباس

رنگ بندی جوراب به سلیقه فردی شما و اینکه در چه سنی قرار دارید بستگی دارد و اصولا متفاوت است.

مثلا برای اقایان با توجه به ضخیم بودن جوراب‌های استاندارد و معمولی، جوراب‌های رنگی بسیار رایج هستند و در سال‌های اخیر تأثیر زیادی بر لباس‌های مردانه گذاشته‌اند. در حالی که جوراب‌ها راهی عالی برای افزودن رنگ و شخصیت به کمد لباس شما هستند، باید آن‌ها را با مجموعه‌ای متعادل کنید که از هر نظر خیلی براق نباشد، یعنی رنگ، طرح و تناژ.

وقتی جوراب‌های رنگارنگ خود را با بقیه لباس‌هایتان ست می‌کنید، بهتر است به جای ست کردن مستقیم آن‌ها، سایر رنگ‌های مجموعه خود را تکمیل کنید. بنابراین یک پیراهن آبی یا صورتی با جوراب‌های شرابی عالی می‌شود، در حالی که یک پیراهن یاسی می‌تواند با جوراب‌های آبی یا سبز تکمیل شود (اگر واقعاً جرات دارید! ).

اگر می‌خواهید قد بلند به نظر برسید، رنگ جوراب خود را همرنگ شلوار خود انتخاب کنید  و ترجیحا از رنگ‌های تیره تر، بدون طراحی و زرق‌وبرق استفاده کنید.

اصول ست کردن  جوراب با طرح لباس

استفاده از طرح و رنگ، ممکن است ظاهر شما شلوغ نشان دهد. برای مثال اگر شلوار طرح دار می‌پوشید، می‌خواهید از جوراب‌های طرح دار خودداری کنید. اگر شلوار رنگارنگ، پیراهن رنگارنگ و چکمه‌های زرد خردلی می‌پوشید، پوشیدن جوراب‌های نارنجی روشن ممکن است کمی زیاده روی کند. هماهنگ کردن جوراب‌هایتان با بقیه لباس‌هایتان یک راه عالی برای اضافه کردن استعداد و شخصیت به لباس‌هایتان است!

کلام آخر

فارغ از لباسی که می‌پوشید، می‌توانید هر مدل جورابی که دوست دارید بپوشید و استایل مخصوص خود را ایجاد کنید. همانطور که می‌دانید هیچ محدودیتی در صنعت مد وجود ندارد و مهم‌ترین نکته این است که شما از لباس خود احساس خوبی بگیرید. پس دست به کار شوید و استایل خاص خود را طراحی کنید.

برای خرید انواع جوارب در طرح ها و رنگ های متنوع میتوانید به سایت joorab.ir  مراجعه کنید

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.