قیمت انواع مختلف تزریق ژل چقدر است؟

تزریق ژل روشی برای جوانسازی پوست، بازگرداندن حجم از دست رفته و معکوس کردن برخی علائم پیری است و روشی بسیار محبوب است. هزینه تزریق ژل بسته به عواملی مانند نوع تزریق ژل و پزشک شما میتواند بسیار متفاوت باشد.

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل نوعی درمان زیبایی است که به طور موقت چین و چروک ها و خطوط ریز و ظریف مانند خطوط لبخند و چین های بینی را برطرف میکند، به لب های نازک و گونه ها حجم میدهد، اسکارها را اصلاح میکند، نواحی کم عمق پوست را تقویت میکند و خطوط صورت مانند استخوان گونه و فک را مشخص میکند. تزریق فیلر یک روش بدون توقف و سریع است که در مطب پزشک انجام میشود. نتایج درمان بلافاصله قابل مشاهده است و معمولا از چندین ماه تا ۵ سال ماندگار است.

فواید تزریق ژل

مزایای استفاده از فیلرهای پوستی با لیزر و مراقبت از پوست عبارتند از:

  • نتایج قابل مشاهده: نتایج درمان بلافاصله قابل مشاهده اند

  • اثرات طولانی مدت: فیلرها تا ماه ها پس از تزریق باعث تحریک تولید کلاژن میشوند.

  • کمترین خطر: فیلر از اسید هیالورونیک ساخته شده اند. اسید هیالورونیک یک ترکیب طبیعی است که در بدن انسان وجود دارد.

  • بدون نیاز به استراحت: بلافاصله پس از تزریق میتوانید به زندگی عادی خود بازگردید

  • اعتماد به نفس بیشر: نتایج زیبا و طبیعی اعتماد به نفس شما را افزایش میدهد

آیا تزریق ژل بی‌خطر است؟

محبوبیت فیلرهای صورت در سال های اخیر افزایش یافته است و با افزایش تقاضا عوارضی مانند نتایج زیبایی ضعیف، نکروز پوست، نابینایی و غیره مشاهده شده است. برای تزریق ژل باید به یک پزشک با تجربه و ماهر مراجعه کنید که به طور کامل با آناتومی صورت آشنا است و از این عوارض آگاه است.

اگر تزریق ژل توسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام شود خطری شما را تهدید نمیکند. عوارض جانبی شایع معمولا خفیف هستند و باید در عرض یک هفته برطرف شوند. عوارض تزریق ژل شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دردی که با یک بی حسی کننده موضعی یا تزریقی مانند لیدوکائین کاهش می‌یابد.

  • خارش

  • خونریزی جزئی در محل تزریق

  • قرمزی، تورم یا کبودی

در موارد نادر ممکن است عوارض جدی تری رخ دهد مانند:

  • واکنش های آلژیک به ژل های حاوی کلاژن

  • عدم تقارن یا نتیجه ضعیف

  • جابجایی ژل از ناحیه درمان

  • ایجاد توده یا گره در زیر پوست

  • عفونت ها

  • تزریق به رگ خونی که به طور احتمالی باعث کوری می‌شود.

  • آسیب پوستی یا آسیب بافتی

هزینه تزریق ژل بر حسب نوع آن

ژل ها از مواد مختلفی تشکیل میشوند مانند ماده طبیعی اسید هیالورونیک یا مواد مصنوعی مانند پلی متیل متاکریلات (PMMA).

ژل هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک ترکیب طبیعی است که به وفور در بدن وجود دارد و نقش کلیدی در حفظ رطوبت، بازسازی بافت و ترمیم پوست دارد. فیلرهای اسید هیالورونیک محبوب ترین نوع ژل های بافت نرم هستند. ژل ژوویدرم (Voluma، Volbella، Vollure و Ultra)، ژل رستالین (Silk، Lyft، Refyne و Defyne) و ژل بلوترو برند های معروف ژل های هیالورونیک اسید هستند.

هزینه ژل های اسید هیالورونیک معمولا به ازای هر ویال محاسبه میشود.

ناحیه درمان و نیازها و اهداف شخصی شما تعیین میکند که به چه تعداد سرنگ نیاز دارید. به عنوان مثال تزریق لب به طور متوسط به یک یا دو سرنگ نیاز دارد در حالی که بزرگ کردن گونه به دو تا چهار سرنگ نیاز دارد. در نتیجه بزرگ کردن گونه هزینه بیشتری دارد.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA) یک ترکیب زیست سازگار است که باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود. این ژل معمولا برای چین و چروک های عمیق به ویژه برای قسمت های پایین و میانی صورت استفاده میشود و ایمنی بالایی دارد. با این حال در یک مطالعه موفق این ژل به یک سوم بالایی صورت تزریق شد. در یک جلسه معمولی درمان صورت با هیدروکسی لاپاتیت کلسیم از دو تا سه سرنگ استفاده میشود و هزینه ها بر اساس درمان متفاوت است.

پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید (پلی ال لاکتیک اسید یا PLLA) یک ژل زیست تخریب پذیر مصنوعی است که پس از تزریق میتواند تولید کلاژن در پوست را تحریک کند. این ژل بسیار مورد توجه است چون ثابت شده که اصلاح طبیعی و خوشایند طولانی مدت حتی برای کاهش حجم قابل توجه ارائه میدهد.

ژل اسکالپترا یکی از نمونه های این ژل است که در دو فاز کار میکند. با این حال نتایج فوری پس از تزریق و نتایج اضافی پس از چند هفته با تشکیل کلاژن جدید مشخص میشود. اسکالپترا قیمت نسبتا زیادی دارد. هزینه های این درمان بر اساس تعداد سرنگ ها محاسبه میشود.

درمان را میتوان حداقل با دو ویال انجام داد اما بسیاری از جراحان زیبایی برای رسیدن به بهترین نتیجه حداکثر چهار تا شش ویال را توصیه میکنند که طی دو تا سه جلسه درماتی تزریق میشود.

پلی متیل متاکریلات

بلافیل یک فیلر حاوی میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) معلق در ماتریکسی از کلاژن گاوی است. متافیل میتواند نتایج طولانی مدتی برای 5 سال داشته باشد. استفاده از دو سرنگ برای اصلاحات جزئی میتواند نتایج رضایت بخشی ایجاد کند. برای اصلاحات بزرگتر ممکن است به هشت سرنگ یا بیشتر نیاز داشته باشید.  با وجود اینکه هزینه متافیل میتواند به طور قابل توجهی بالاتر از سایر ژل ها باشد اما طول عمر نتایج آن ارزش این هزینه را دارد.

هزینه تزریق در طول زمان

برخلاف تزریق چربی که مدت ماندگاری بیشتری دارد، بیشتر فیلرها و ژل ها معمولا بین 12 تا 18 ماه ماندگارند. نتایج تزریق لب معمولا فقط بین شش تا نه ماه طول میکشد. نتایج تزریق چربی و بلافیل که یک ژل نیمه دائمی محسوب میشود تا 5 سال دوام میاورد.

اگر میخواهید نتایج خود را حفظ کنید باید تزریق را در فواصل منظم، معمولا هر 6 تا 12 ماه تکرار کنید. هزینه درمان های تکراری مشابه هزینه اولیه است اگرچه برخی پزشکان ممکن است برای بیماران ثابت خود تخفیف در نظر بگیرند. با در نظر گرفتن این موضوع برای حفظ نتایج احتمالا سالانه حدود یک و نیم تا دو برابر هزینه درمان اصلی بپردازید.

سایر عوامل موثر بر هزینه درمان

ناحیه درمان تعیین میکند که چه مقدار ژل برای رسیدن به یک نتیجه خوب لازم است. به عنوان مثال بزرگ کردن گونه به طور کلی در مقایسه با بزرگ کردن لب به ژل بیشتری نیاز دارد. مانند بسیاری از روش های زیبایی هزینه تزریق ژل میتواند بسته به موقعیت جغرافیایی کلینیک بسیار متفاوت باشد. اگر در منطقه ای با هزینه بالا زندگی میکنید هزینه درمان احتمالا بیشتر از سایر مناطق کشور است.

اگرچه برخی از سالن ها زیبایی خدمات تزریق ژل را ارائه میدهند و اغلب هزینه کمتری نسبت به پزشک دریافت میکنند اما اکیدا توصیه میشود که برای تزریق ژل به یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با تجربه مراجعه کنید تا به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنید. مهارت و تجربه پزشک هم بر میزان هزینه درمان تاثیر گذار است. بیمه هزینه تزریق ژل را پوشش نمی‌دهد اما روش های پرداختی و تخفیف‌های مختلفی وجود دارند که میتواند هزینه‌های شما را سبک تر کند.

هزینه تزریق ژل در مقایسه با بوتاکس

با وجود اینکه تزریق بوتاکس (مسپورت یا دیسپورت) و تزریق ژل برای درمان چین و چروک همپوشانی هایی دارند اما به روش های مختلفی عمل می‌کنند. بوتاکس یک نوروتوکسین است که در صورت استفاده در مقادیر کم میتواند انقباضات ماهیچه ای را به صورت موضعی ضعیف کند. بوتاکس برای درمان چین و چروک های فعال که در اثر حرکات مکرر عضلانی ایجاد میشود موثر است.

از طرف دیگر ژل ها به سادگی به نواحی درمان حجم میدهند بنابراین برای چین و چروک های ساکن که به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از افزایش سن ایجاد میشوند مناسب ترند.

هزینه بوتاکس معمولا بر اساس واحد محاسبه میشود. برای یک درمان معمولی به 20 تا 40  واحد ژل نیاز دارید اما در نواحی درمانی کوچکتر مانند بین ابروها ممکن است فقط به پنج واحد ژل نیاز داشته باشید. نتایج تزریق بوتاکس بین 3 تا 6 ماه ماندگار است.

رضایت از نتیجه درمان ارزش هزینه آن را دارد.

هنگام انتخاب پزشک برای تزریق ژل به یاد داشته باشید که تجربه پزشک و راحتی شما با او به اندازه هزینه نهایی درمان مهم است. بیمه درمانی هزینه تزریق ژل را پوشش نمیدهد اما بسیاری از پزشکان و جراحان پلاستیک برنامه های پرداختی و تخفیف های خاصی را برای بیماران ارائه می‌دهند. پس حتما در این باره با پزشک صحبت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.