زاویه سازی و فرم دهی فک و صورت برای مادلینگ و کانتورینگ

خوش فرمی و برجسته بودن استخوان فک و چانه، از عوامل تاثیرگذار در زیبایی چهره ما هستند و از طرفی، این امر می تواند اجزای صورت ما را متقارن، متعادل و زیبا جلوه دهد. با این حال، استخوان فک و چانه در برخی از افراد به دلایل ژنتیکی، افزایش سن یا ضربه و آسیب، فاقد برجستگی و فرم است.

 در برخی موارد نیز حتی ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی نیز نمی تواند این برجستگی و فرم را در استخوان فک و چانه به طوری که مد نظر فرد است، ایجاد کند. استفاده از ژل به منظور تغییر فرم در فک و صورت، روشی کم تهاجمی است که ظاهر و فرمی زیبا به چهره ی شخص می بخشد.

زاویه سازی و فرم دهی فک و صورت با تزریق ژل

بر اساس آنچه در مقاله‌ای مرتبط آمده است، در تزریق ژل به منظور زاویه سازی و فرم دهی فک و صورت، از ژل های یوودرم و رستیلن (Juvederm / Restylane ) که حاوی هیالورونیک اسید هستند استفاده می شود. این ژل ها تا ۲ سال ماندگاری دارند و نتایج بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده هستند.

اگر شما هم فکی کوچک یا به اصطلاح فرورفته دارید، استفاده از این روش می تواند شکل فک شما را بهبود بخشد. استخوان فک ما با افزایش سن کوچکتر می شود و پوست نیز خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که این امر موجب می شود در کنار ایجاد چین و چروک در چانه، فک ما نیز فرم و برجستگی قبلی خود را از دست بدهد. تزریق ژل به این ناحیه موجب بازگرداندن حجم از دست رفته می شود و در نهایت با ایجاد فرمی دلنشین، چهره ی فرد را نیز زیباتر و جوانتر می کند.

مزایای فرم دهی فک با تزریق ژل

فرم دهی فک با تزریق ژل، مزایای متعددی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • اگر شما هم نگران ایجاد تغییرات دائمی هستید، بهتر است بدانید که نتایج حاصل از این تزریق موقتی هستند. با تزریق ژل می توانید ببینید که چهره شما چه تغییری خواهد کرد.

  • تزریق ژل یک روش غیر جراحی و کم تهاجمی است و دوره نقاهت چندانی ندارد.

  • تزریق ژل موجب افزایش حجم ناحیه شده و با زاویه سازی و فرم دهی مطلوب موجب زیباتر شدن چهره می شود.

  • تزریق ژل باعث زاویه دهی به فک و صورت می شود که همین امر باعث زیباتر جلوه کردن گردن نیز می شود.

  • تزریق ژل باعث می شود صورت متعادل تر و متقارن تر به نظر برسد.

  • داشتن چهره ی زیباتر، به معنای افزایش اعتماد به نفس فرد است.

وجود هرگونه نقص در استخوان فک و بد فرمی چانه موجب نارضایتی فرد از چهره ی خود می شود اما دیگر لازم نیست که نگران این موضوع باشید، همین امروز می توانید با متخصص زیبایی خود صحبت کنید تا از طریق روش های غیر جراحی،‌ فرم دهی و زاویه سازی فک و صورت را انجام دهید تا هم تعادل و زیبایی چهره خود و هم اعتماد بنفس خود را بازیابید.

تزریق ژل برای فرم دهی و زاویه سازی فک و صورت را می توان با سایر روش ها مانند بوتاکس ترکیب کرد تا چهره ی شما بطور کلی متحول شود. تزریق بوتاکس، گزینه ای عالی برای افرادی است که به دنبال لاغری صورت خود هستند. مزوتراپی نیز می تواند با از بین بردن چربی جمع شده زیر چانه، غبغب را از بین ببرد.

پروسه تزریق ژل برای فرم دهی و زاویه سازی فک و صورت

در طول جلسه ی تزریق ژل برای فرم دهی و زاویه سازی فک و صورت، پزشک متخصص ابتدا ناحیه را با ماده ای ضد عفونی کننده پاک کرده و سپس یک پماد بی حس کننده بروی ناحیه اعمال می کند. بر اساس برنامه ی درمانی مختص هر فرد، پزشک ابتدا نواحی دقیقی که تزریق فیلر باید از آنها انجام شود را تعیین می کند. پس از انجام تزریق، ناحیه با الکل ضد عفونی شده و پزشک به شما یک کیسه یخ می دهد که به مدت ۱ ساعت، آن را بر روی موضع بگذارید تا تورم ناحیه کاهش پیدا کند. کل جلسه ی درمانی (تزریق ژل)، تقریبا ۲۰ دقیقه طول میکشد.

آیا تزریق ژل درد دارد؟

احساس درد، امری ذهنی است و به همین خاطر ممکن است فردی بیشتر از دیگری درد را حس کند. اگر نگران درد تزریق ژل هستید می توانید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا قبل از تزریق، از کرم بی حسی یا هر نوع بی حسی موضعی را روی ناحیه اعمال کند.

اگر تزریق شما توسط پزشکی متخصص و مجرب انجام شود، شما هیچ دردی حس نخواهید کرد. تنها حسی که موقع تزریق خواهید داشت احساس فشار مختصر و درد بسیار جزئی خواهد بود. با از بین رفتن اثر بی حسی موضعی، ممکن است مقدار کمی درد در محل های تزریق حس کنید، اما این درد جزئی در کمتر از ۱ روز رفع خواهد شد. اگر درد شما شدید یا مداوم بود (که بسیار به ندرت رخ می دهد)، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

دوره نقاهت و تزریق های بعدی

پس از تزریق، فرد می تواند بلافاصله فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد. هیچ نیازی به پانسمان یا باندپیچی و دوره ی نقاهت نیست. اگر برای تکمیل درمان به تزریق های دیگری احتیاج داشته باشید، پزشک شما را مطلع خواهد کرد. به طور کلی افراد پس از تزریق ژل باید به مدت چند روز از مالش دادن ناحیه و دست زدن به فک و صورت خود، اجتناب کنند و سعی کنند هنگام خواب، سر و گردن آنها بالاتر از بقیه ی بدن قرار بگیرد. همچنین باید به مدت ۲ هفته از حمام با آب داغ یا استفاده از سونا خودداری شود. تا ۱ هفته پس از تزریق ژل نیز نباید ورزش های سنگین انجام داد.

خطرات و عوارض جانبی تزریق ژل

تمامی عوارض جانبی، جزئی، موقتی و گذرا هستند. احتمالا تورم و کبودی بسیار خفیفی داشته باشید اما تمامی این عوارض ظرف مدت ۱ هفته خودبه خود از بین خواهند رفت.

نتایج

نتایج تزریق ژل برای فرم دهی و زاویه سازی فک و صورت، ممکن است از بیماری به بیمار دیگر متفاوت باشد. با این حال، نتایج تزریق ژل می تواند ۱۲ تا ۱۸ ماه و در برخی موارد حتی تا ۲ سال نیز ماندگاری و دوام داشته باشد.

روش های جایگزین تزریق ژل کدامند؟

تزریق ژل شاید برای همه ی افراد مناسب نباشد. در اینصورت روش های جایگزین، عبارتند از:

  • ورزش و رعایت رژیم غذایی: فعال بودن و ورزش کردن می تواند تا حدودی به فرم دهی فک و صورت کمک کند. اگر شما جزو افرادی هستید که به خاطر اضافه وزن دچار غبغب هستند، ورزش کردن همراه با رعایت رژیم غذایی می تواند برای شما موثر باشد.

  • بوتاکس: می توان از بوتاکس برای لاغری موضعی و از بین بردن غبغب استفاده کرد. همچنین می توان از بوتاکس برای کاهش درد ناشی از عارضه ی TMJ (سردرد و اختلال مفصل گیجگاهی فکی) نیز استفاده کرد.

  • جراحی فک: جراحی به طور کلی، نتایج دائمی تری در فرم دهی و زاویه سازی فک و صورت ارائه می دهد اما باید این مورد را نیز در نظر بگیرید که احتمالا بیمه هزینه ی جراحی را پوشش ندهد. هزینه ی جراحی بسیار بیشتر از هزینه ی تزریق ژل است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.