بررسی علت تفاوت قیمت تورهای آنتالیا

تور آنتالیا با پرواز ترک یا ایرانی؟

یکی از عمده‌ترین دلایل تفاوت قیمت در تورهای آنتالیا به پرواز با شرکت هواپیمایی ایرانی یا ترک مربوط می‌شود. تور آنتالیا با پرواز ایرانی به مراتب هزینه پایین‌تری دارد تا پرواز ترک. اما اینجا یک نکته مهم وجود دارد که حتما باید در نظر داشته باشید:

قضیه از این قرار است که پروازهای ترک تورهای آنتالیا در فرودگاه شهر آنتالیا به زمین می‌نشینند، اما پروازهای ایرانی به فرودگاه دنیزلی یا اسپارتا می‌روند. فاصله شهر دنیزلی تا آنتالیا حدود ۲۶۰ کیلومتر است؛ یعنی شما پس از رسیدن به فرودگاه دنیزلی باید با ماشین حدود ۴ ساعت راه را تا آنتالیا بدون توقف طی کنید.

البته در نظر داشته باشید که در چنین مواقعی مسافران تور با ون یا اتوبوس این مسافت را می‌پیمایند که به علت طولانی بودن مسیر یک وعده غذایی در راه خواهند بود و ۱ ساعت از زمان سفر هم صرف میل کردن صبحانه، ناهار یا شام خواهد شد. بنابراین برای طی کردن مسیر دنیزلی تا آنتالیا حدود ۵ تا ۶ ساعت در راه خواهید بود؛ در واقع، نیمی از یک روز مفید در این تور آنتالیا صرف طی کردن این مسیر جاده‌ای خواهد شد. همین قضیه برای مسیر اسپارتا تا آنتالیا هم صدق می‌کند.

اما اگر با پرواز ترک به طور مستقیم به شهر آنتالیا بروید، دیگر لازم نیست ۶ ساعت در جاده باشید تا به مقصد نهایی خود برسید. البته که پرواز با شرکت‌های هواپیمایی ترک از نظر قیمتی گرانتر از پروازهای ایرانی است و همین بر قیمت نهایی تور آنتالیا تاثیر مستقیم می‌گذارد. اما متاسفانه در بسیاری از آفرهایی که با عنوان تور خیلی ارزان آنتالیا به مشتریان ارائه می‌شود، به این نکته اشاره نمی‌کنند که شما با پرواز ایرانی یک روز مفید تور خود را باید صرف طی کردن مسیر دنیزلی به آنتالیا کنید.

هتل محل اقامت؛ عامل مهم تفاوت قیمت در تور آنتالیا

می‌توان گفت مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت تور آنتالیا، هتل یا محل اقامت مسافران هنگام سفر به این شهر زیبا در ترکیه است. آنتالیا یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید و به همین دلیل انواع هتل‌ها با بازه قیمتی متفاوت برای رزرو وجود دارد. با این حال آنتالیا به هتل‌های ۵ ستاره‌اش معروف است و بیشتر لذت سفر به آنتالیا به هتل محل اقامت مربوط می‌شود.

محل اقامت مسافران در تورهای خیلی ارزان آنتالیا اغلب اقامتگاه‌های مسافرخانه‌ای یا هتل آپارتمان‌هایی است که از امکانات زیادی برخوردار نیستند. البته هتل‎های ۳ ستاره، ۴ ستاره یا ۵ ستاره با قیمت پایین‌ هم وجود دارد؛ اما باید این را هم در نظر داشته باشید که حتی بین هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا هم تفاوت قیمت زیادی وجود دارد و علت آن امکانات و خدمات متفاوتی است که هر یک از این هتل‌ها ارائه می‌دهند. در ادامه انواع هتل‌ها در آنتالیا و تفاوت قیمت آنها را با هم مرور می‌کنیم:

هتل های ۵ ستاره آل و یوآل در آنتالیا و تفاوت آنها

بهترین و گرانترین هتل‌ها برای اقامت در آنتالیا هتل‌های ۵ ستاره آل (All Inclusive) و یوآل (Ultra All Inclusive) هستند؛ در این هتل‌ها تمام امکانات ویژه و خدماتی که در هتل‌های دیگر نیازمند پرداخت هزینه است، به صورت رایگان با رزرو هتل در اختیار مسافر قرار می‌گیرد. در هتل‌های ۵ ستاره آل و یوآل، می‌توانید از تمام رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای هتل بدون پرداخت هزینه مازاد و اغلب به صورت نامحدود استفاده کنید. همچنین استفاده از سالن‌های ورزشی، استخرها، اسپا و سایر خدمات هتل نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارد.

شاید بپرسید پس تفاوت بین هتل‌های آل و یوآل آنتالیا چیست؟ هتل‌های یوآل نسبت به هتل‌های آل مزایای اضافه‌تری هم  دارند. در هتل‌های ۵ ستاره یوآل آنتالیا علاوه بر موارد بالا خدمات خاص دیگری نیز به مسافر ارائه می‌شود تا تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی از اقامت در آن هتل داشته باشد.

مثلا در هتل‌های یوآل شما می‌توانید از نوشیدنی‌های ویژه‌ای که برندهای خاصی در جهان تولید می‌کنند، به تعداد بالا استفاده کنید؛ همچنین در برخی از این هتل‌ها رستوران‌های بین‌المللی زنجیره‌ای شعبه دارند و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه مازاد به صورت نامحدود وعده‌های غذایی خود را در این رستوران‌ها میل کنید. برخی هتل‌های یوآل هم آب‌درمانی، خدمات ماساژ یا حمام ترکی رایگان به مسافران ارائه می‌دهند. اگر با کودکتان به آنتالیا سفر می‌کنید، باید بگوییم برخی از هتل‌های یوآل برنامه‌های خاصی برای بچه‌ها دارند؛ علاوه بر زمین بازی و استخر مخصوص کودک، مربی ها و تسهیلگرانی هم برای سرگرم کردن کودکانتان آماده به خدمت هستند.

خلاصه بگوییم با رزرو هتل یوآل آنتالیا در هنگام اقامت نیازی به پرداخت هیچ هزینه دیگری ندارید و از آن طرف تا دلتان بخواهد می‌توانید غذا و نوشیدنی نامحدود سفارش دهید و ماساژ بگیرید.

عامل مهم تفاوت قیمت، هتل 5 ستاره و 3 ستاره

عامل مهم تفاوت قیمت، هتل 5 ستاره و 3 ستاره

هتل 3 ستاره داریم تا 3 ستاره!

تا اینجا متوجه شدیم هتل‌های 5 ستاره هم با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند، قیمت‌های متفاوتی دارند. همین تفاوت قیمت بین هتل‌های 4 ستاره و هتل‌های 3 ستاره هم وجود دارد. یعنی ممکن است دو هتل 3 ستاره خدمات و امکانات متفاوت و در نتیجه قیمت رزرو متفاوتی نسبت به هم داشته باشند. علاوه بر این، دور یا نزدیک بودن هتل به ساحل دریا بر قیمت رزرو آن تاثیرگذار است؛ برخی هتل‌ها از مرکز شهر و سواحل توریستی آنتالیا فاصله زیادی دارند و عملا شما وقت زیادی را در رفت و آمد بین جاهای دیدنی و هتل از دست خواهید داد. برخی هتل‌ها هم فقط اتاق محل اقامت را به شما ارائه می‌دهند و هیچ امکانات و خدمات قابل توجه دیگری ندارند. قطعا شما هم تایید می‌کنید هتل‌هایی با استخر روباز، ساحل اختصاصی و پارک آبی نسبت به آنهایی که هتل آپارتمان هستند، قیمت بالاتری دارند.

در کل باید بپذیریم هرچقدر امکانات و خدمات هتل بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر است. در واقع، درست می‌گویند که هیچ ارزانی بی حکمت و هیچ گرانی بی علت نیست! پس هنگام رزرو هتل در تور آنتالیا حتما به این مورد توجه کنید؛ چون تعیین‌کننده‌ترین عامل در قیمت نهایی تور همین هتل محل اقامت است. در ضمن یادتان باشد هنگام مواجهه با تورهای خیلی ارزان آنتالیا حتما راجع به کیفیت محل اقامت و فاصله آن از ساحل و جاهای دیدنی آنتالیا تحقیق کنید. همچنین در نظر داشته باشید بیشتر لطف سفر به آنتالیا در هتل‌های 5 ستاره و ساحلی این شهر خلاصه می‌شود!

قیمت متفاوت تور آنتالیا در فصول مختلف سال

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت نهایی تور آنتالیا فصل و زمانی است که به این شهر ساحلی سفر می‌کنید. آنتالیا از شهرهای ساحلی ترکیه با آب و هوای مدیترانه‌ای است که در بهار و تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. هتل‌های آنتالیا در تابستان پذیرای مسافران زیادی هستند و تمام امکانات و خدمات گردشگری‌شان فعال است؛ مثلا کلوب‌های ساحلی، بارها و رستوران‌ها، استخرهای روباز و پارک‌های آبی هتل‌های آنتالیا در تابستان رونق زیادی دارند.

اما همین هتل‌ها در باقی روزهای سال، مثلا در زمستان که تعداد گردشگران کمتر است، به دلیل شرایط آب و هوایی برخی امکانات خود را کاهش می‌دهند. به همین علت سفر به آنتالیا در فصل پاییز و زمستان هزینه کمتری در پی خواهد داشت. بنابراین، هنگام خرید تور آنتالیا به این عامل مهم نیز توجه داشته باشید که در فصول کم رونق یا به اصطلاح لو سیزن (low season) امکانات هتل‌ها نیز محدودتر است و از سوی دیگر به دلیل کاهش تعداد مسافران، هزینه رزرو هتل و پرواز نیز پایین‌تر می‌آید.

تفاوت قیمت تور هوایی و تور زمینی آنتالیا

مطالبی که بالا به آن اشاره کردیم، راجع به تور هوایی آنتالیا بود. بدیهی است سفر با تور زمینی آنتالیا به مراتب ارزانتر از تور هوایی است؛ سفر زمینی به آنتالیا از تهران حدود 35 تا 40 ساعت طول می‌کشد و تا رسیدن به مقصد بیش از 2500 کیلومتر راه در پیش است. در مقابل، پرواز تهران تا آنتالیا حدود 3 ساعت زمان می‌برد و تور هوایی گزینه راحت‌تر و امن‌تری است؛ به همین دلیل تور هوایی آنتالیا نسبت به تور زمینی با اتوبوس هزینه بیشتری دارد.

ترفندهای سودجویانه برخی آژانس‌ها برای جذب مشتری از طریق پیامک

تا اینجا راجع به دلایل اصلی تفاوت قیمت بین تورهای آنتالیا صحبت کردیم. در اینجا می‌خواهیم به برخی ترفندهای سودجویانه بعضی از آژانس‌ها برای جذب مشتری از طریق پیامک اشاره کنیم. اگر تا به حال با یکی از آژانس‌هایی که تور آنتالیا را با قیمت‌های عجیب و غریب و بیش از حد پایین ارائه می‌دهند، تماس گرفته باشید متوجه می‌شوید برخلاف ادعای اولیه توری با این قیمت اصلا موجود نیست! در واقع این قیمت بسیار ارزان قلابی برای جذب مشتری است تا با آژانس مربوطه تماس بگیرید. وقتی با آژانس تماس گرفتید متوجه می‌شوید این قیمت تور آنتالیا برای اقامت در اتاق 4 تخته در هتل ‌آپارتمانی است که در حال حاضر ظرفیت آن تکمیل شده و دیگر موجود نیست! در ادامه مکالمه تورهای دیگری با قیمت‌های بالاتر از آنچه در پیامک خوانده بودید به شما پیشنهاد می‌شود.

ترفندهای سودجویانه برخی آژانس‌ها برای جذب مشتری از طریق پیامک

ترفندهای سودجویانه برخی آژانس‌ها برای جذب مشتری از طریق پیامک

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی علت‌ تفاوت قیمت در تورهای آنتالیا پرداختیم. پرواز ایرانی یا ترک، کیفیت هتل محل اقامت، موقعیت آن در شهر و امکانات آن و فصل سفر همگی در تعیین قیمت نهایی تور آنتالیا تاثیرگذار هستند. هنگام رزرو تور آنتالیا باید به تمام این موارد توجه کنید و با توجه به بودجه و سلیقه خود تور مناسبی برای سفر به آنتالیا را انتخاب نمایید تا لحظات خوبی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. آژانس گردشگری الفبای سفر به شما کمک می‌کند متناسب با بودجه خود بهترین هتل را در تور آنتالیا انتخاب نمایید. با خرید تور آنتالیا از الفبای سفر دیگر دغدغه‌ای برای رزرو بلیط هواپیما و هتل در مقصد نخواهید داشت. همچنین الفبای سفر تورآنتالیا نوروز را با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند تا بتوانید با هزینه کمتر این تور را خریداری کنید.

منبع: الفبای سفر|www.alefbatour.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.