آخرین فرصت خرید نهال گردو خوشه ای با قیمت پارسال

همانطور که از اسم این گردو پیداست محصول آن به صورت خوشه ای بوده و این نشان دهنده ی نوع باردهی این رقم می باشد. اندازه محصول گردو خوشه ای متوسط مایل به درشت می باشد که این موضوع سبب علاقه مندی بسیاری از باغداران به این رقم شده است. خرید نهال گردو یکی از مهم ترین بخش ها برای راه اندازی یک باغ گردو مدرن می باشد.

با خرید این رقم گردو می توانید به بالاترین درآمد برسید. اگر زمین بایری دارید و می خواهید با هزینه کم به پرورش نهال گردویی پر سود اقدام کنید می توانید نهال گردو خوشه ای را انتخاب کنید . برای آشنایی بیشتر با این رقم با ما همراه باشید.

مهم ترین ملاکی که هر باغداری قبل از کاشت نهال گردو باید به آن توجه کند موقعیت اقلیمی منطقه و ارتفاع از سطح آزاد دریای هر منطقه مشخص کننده ی این موضوع می باشد. مناسب ترین سطح ارتفاع جهت پرورش نهال گردو خوشه ای 500 تا 2500 متر از سطح دریا است در واقع می توان گفت در مناطق معتدل، سردسیری و نیمه سردسیری می توان با خیال راحت اقدام به پرورش این رقم کرد. رقم گردو خوشه ای قادر به تحمل 25- درجه سرما در زمستان و 35+درجه در تابستان می باشد.

از مشخصه دیگر این گردو می توان به پا کوتاه بودن آن اشاره کرد که سبب برتریت آن نسبت به گردو تویسرکان شده است چرا که پا کوتاه بودن آن سبب سهولت در چیدن محصول آن می شود. میوه ی خوشه ای این رقم به صورت خوشه ای 10 تا 15 تایی روی شاخه های انتهایی آن ظاهر می شود که شباهت بی نظیری به خوشه های انگور دارد اما با وجود خوشه ای بودن محصول آن به هیچ عنوان ریز نمی باشد.

همچنین ارتفاع درخت بالغ این رقم نهایتا به 5 متر می رسد، رشد این درخت به صورت جانبی بوده و تاج پهنی پیدا می کند بنابراین می توان گفت بهترین فاصله کاشت نهال گردو خوشه ای 6*6 می باشد و در فضای 36 متر مربع می توان یک درخت گردو خوشه ای فرانسوی پرورش داد، رعایت فاصله مناسب سبب رشد بهتر شاخه های درخت شده و در آینده درخت کمتر دچار آفات و بیماری می شود.

محصول گردو خوشه ای دارای 50 درصد چربی بوده به دلیل طعم و مزه ی عالی آن دارای بازار فروش بسیار گرمی می باشد. میوه گردوی خوشه ای به صورت کشیده و به حالت تخم مرغی شکل بوده و هر یک از گردوهای این رقم حدودا 13گرم وزن دارند، پوست محصول آن نازک و کاغذی می باشد به طوری که میوه ی آن به راحتی با فشار دست می شکند که یکی از مزیت های برتر این رقم می باشد.

خرید نهال گردو خوشه ای

مغز میوه ی این رقم به راحتی از پوست آن جدا می شود، مغز توپر و سفیدی دارد که سبب محبوبیت آن در بازار خشکباری شده است، گردو خوشه ای بر خلاف ارقام دیگر نیاز به رقم گرده افشان ندارد وجزء درختان تک پایه محسوب می شود و این مزیت برتر سبب می شود محصول این رقم کاملا توپر بوده و پوچ نشود .

از دیگر مزیت های برتر گردو خوشه ای می توان به دیرگل بودن این رقم اشاره کرد به طوری که می توان گفت در مناطق سردسیر که دارای سرمای بهاره است زمان گلدهی آن اوایل اردیبهشت ماه و خاصیت شاتون دهی مجدد را نیز دارا بوده به طوری که اگر در اوایل اردیبهشت شاتون های این رقم دچار سرمای بهاره شود مجدد شروع به برگ دهی می کند، با وجود دیرگل بودن، این رقم قابلیت زودخزان بودن را نیز دارا بوده و در زمستان یا اواخر برج 9 نیز دچار سرما زدگی نمی شود، محصول این رقم اواخر شهریور ماه قابل برداشت است.

مسئله مهم که باغداران در انتخاب نوع رقم گردو به آن توجه می کنند میزان آب مورد نیازش می باشد، در مورد نیاز آبی درختان گردو خوشه ای می توان گفت این ارقام نیز مانند سایر درختان گردو برای عملکرد بهتر نیاز به آبیاری زیادی دارند و به حالت دیمی جواب نمی دهند.

اما نکته قابل توجه در میزان آبیاری این ارقام این است که آبیاری باید مرتب و در میزان مشخص باشد، آبیاری بیش از اندازه موجب پوسیدگی ریشه و آبیاری کم موجب پژمردگی آن می شود و همچنین بازه ی آبیاری نیز باید مورد توجه واقع شود در مناطق سردسیر 10روز یکبار و در مناطق خشک و نیمه خشک هفته ای یکبار هر نهال 50 الی 100 لیتر باید آبیاری شود. برای صرفه جویی در مصرف آب می توان از روش قطره ای جهت آبیاری این درختان بهره گرفت.

کلام پایانی:

همانطور که اشاره کردیم درختان گردو خوشه ای فرانسوی پا کوتاه و پربار می باشند و دارای محصول کاغذی بوده که با کاشت و فروش محصول آن می توان به سود کلانی دست پیدا کنید. این رقم گردو درخت کم توقعی می باشد و نیاز به کودهی های شیمیایی خاصی ندارد. اگرزمین شما دارای خاک غنی باشد می توانید برای پرورش این درختان تنها از کودهای آلی (کود حیوانی پوسیده) استفاده کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

فراموش نکنید با توجه به باردهی خوشه ای و فوق العاده بالای گردو خوشه ای شما باغدار عزیز می توانید با احداث یک هکتار باغ گردو خوشه ای چیزی حدود شش هکتار محصول داشته باشید که از لحاظ اقتصادی برای کشاورز و باغدار کاملا مقرون به صرفه می باشد. در نتیجه پیشنهاد ما برای احداث باغات گردو در مناطق سردسیر، نیمه سردسیر و معتدل کاشت گردو خوشه ای فرانسوی می باشد.

امید داریم این مطالب برای شما مفید بوده و با توجه به اطلاعاتی که بدست آورده اید تحلیل درست تری نسبت به کاشت گردو خوشه ای در منطقه خود داشته باشید.

نهالستان مجوزدار

خرید نهال گردو خوشه ای :

پس از کسب اطلاعات کافی و انتخاب نوع رقم مناسب مهم ترین مسئله خرید نهال گردو خوشه ای می باشد که علاوه بر نهال اصالت دار و با کیفیت، قیمت نهال نیز باید مناسب باشد. مهندس آرمین قاسمی نهالکار نمونه کشور با بیش از 20 سال سابقه نهال کاری  و باغداری دارای نهالستان به وسعت 10هکتار اقدام به کشت و پرورش گردو خوشه ای کرده است که این نهال گردو را با قیمت مناسب تر در اختیار باغداران عزیز قرار می دهد. تمامی نهال های تولید شده در این نهالستان زیر نظر سازمان جهادکشاورزی بوده و دارای گواهی بهداشت می باشد.

جهت خرید نهال گردو خوشه ای به صورت حضوری به آدرس زیر مراجعه کنید:

گلخانه:  میاندواب ، انتهای کوی رابری ،  ۲۰۰ متر مانده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی

جهت خرید نهال خوشه ای به صورت اینترنتی با شماره های زیر در تماس باشید:

دفتر فروش و مشاوره : ۰۴۴۴۵۳۳۰۵۲۷

خط ویژه فروش + واتساپ : ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس و مدیر فروش : ۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس فروش و مشاوره : ۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس فروش و مشاوره : ۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

کارشناس فروش و مشاوره : ۰۹۰۱۱۸۱۱۵۲۰

حسابداری، صدور فاکتور، هماهنگی ارسال :  ۰۹۳۶۱۸۱۱۵۲۰

پیگیری سفارش ارسالی : ۰۹۰۲۰۴۳۱۵۰۰

برای اطلاعات بیشتر در خصوص نهال گردو خوشه ای به سایت ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.