راهکار تضمینی نجات کسب و کار ها در دوران فیلترینگ

برندها به طور کلی به دو دسته برندهای شخصی و برندهای حقوقی یا شرکتی تقسیم می شوند و شما برای ثبت هرکدام بایستی مدارک خاصی را جمع آوری نمایید. ثبت علامت تجاری در کشور ما نیاز به شرایط خاصی دارد و در این راستا بایستی مراحل خاصی را طی نمود.

برند چیست؟

از علائم تجاری می توان به عنوان ویژگی های خاصی از کسب و کارها یاد کرد که این قابلیت را دارند تا برند موردنظر را از دیگر برندهای موجود جدا کنند. به بیان ساده تر برند برای هر کسب و کار اشاره به مجموعه ویژگی های منحصر به فردی دارد که نمی توان آن ها را در برندهای دیگر دید. ممکن است تصور کنید که تنها کسب و کارهای خاصی نیاز به برند دارند؛ در حالی که فرقی ندارد نوع کسب و کار مورد نظر شما چیست و چه فعالیتی دارد. برند شرایطی را برای کسب و کار خود شما فراهم می سازد تا مالکیت خود را ثبت کنید. با توجه به این موضوع توصیه داریم به هیچ عنوان به سادگی از کنار ثبت برند برای کسب و کار خود عبور ننمایید.  

ثبت برند چه مزیت هایی دارد؟

افرادی که صاحب کسب و کارها و یا فروشگاه های مختلف می باشند تمام سعی و تلاش خود را به کار می گیرند تا بتوانند زمینه های رشد و پیشرفت چشمگیر کسب و کار خود را فراهم سازند. در این مسیر شما به عنوان صاحب چنین کسب و کارهایی بایستی زمان زیادی را صرف کنید و هزینه هایی را نیز متحمل شوید. با ادامه چنین روندی موفق خواهید شد تا اعتماد مردم را جلب ساخته و نقظه بسیار خوبی دست یابید. این زمان ثبت برند و یا لوگو اهمیت بسیار زیادی خواهد یافت؛ اما چرا؟

با رعایت کردن تمامی شرایط ثبت برند و در نظر گرفتن دستوالعمل های قانونی ذکر شده، شما می توانید کسب و کار و خدماتی را که ارائه نموده اید را حفظ کنید. چنین شرایطی مانع از سوء استفاده دیگران از نام کسب و کار شما خواهد شد و این نشان دهنده اهمیت بسیار بالای ثبت نمودن نام برند است. از مهم ترین مزیت های ثبت برند موارد زیر را می توان تشریح نمود.

  • ایجاد تمایز و برتری میان محصولات و خدمات شما نسبت به رقبا

  • برخورداری از قابلیت انتقال به دیگران

  • ثبت نمودن برند می تواند به افزایش بازاریابی شما کمک های قابل توجه ای نماید.

  • ثبت برند شرایطی برای شما فراهم می سازد تا حق انحصاری نام را به خود اختصاص دهید.

  • زمانی که شما برند خود را ثبت کنید این امکان را خواهید داشت تا در آینده بخشی از آن را به فروش برسانید.

  • جذب مشتری با بهبود و حفظ کیفیت محصولات

  • تمایل به سرمایه گذاری بیشتر عموم مردم روی محصولات شما

شرایط ثبت برند

شرایط ثبت برند

با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید شرایط ثبت برند متفاوت خواهد بود. این امر برای کشور ما نیز صدق می کند. نکته ای که لازم است در راستای فعالیت برخی برندها بدانید این است که در حال حاضر تحریم های خاصی برای تعدادی از برندها وجود دارد. در چنین شرایطی فعالیت این برندها محدود خواهد شد. ثبت نمودن برند این امکان را به شما می دهد تا محصولات خود را حفظ کنید.

با داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز قادر خواهید بود تا برندی را که دارید به نام خود ثبت کنید. با طی نمودن این روند شرکت هایی که به عنوان شرکت مادر فعالیت دارند زمانی اجازه عرضه محصولات شما را دارند که ابتدا صاحب برند اجازه بگیرند.

انواع ثبت برند کدامند؟

برای ثبت برند تجاری در کشور ابتدا بایستی با انواع ثبت آشنا شوید. به طور کلی برندهایی که در سطح کشور ما ثبت می شوند به دو دسته می گردند. این دو دسته به صورت زیر بوده و هرکدام شرایط و قوانین خاص خود را دارند.

  • ثبت برند فارسی

برندهایی که با نام فارسی ثبت می شوند لازم است براساس یکی از اسامی معتبر در فرهنگ های فارسی انتخاب شوند. اگر بخواهیم اشاره ای اجمالی به یکی از این فرهنگ های لغت داشته باشیم می توان فرهنگ دهخدا را نام برد و برندی که انتخاب می کنید بایستی در این فرهنگ موجود باشد.

  • ثبت برند لاتین

افرادی که قصد دارند تا برند خود را به صورت لاتین به ثبت برسانند لازم است ابتدا اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایند. ثبت برند لاتین که با عنوان ثبت بین المللی نیز شناخته می شود نشان از توسعه تجارت های شما در سطوح بین المللی دارد. در این راستا شما بایستی از پروتکل های خاصی پیروی کنید.

استعلام ثبت برند تجاری

استعلام ثبت برند تجاری

زمانی که نام برند تجاری خود را انتخاب نمودید بایستی به استعلام این نام بپردازید. این استعلام به شما کمک می کند تا متوجه منحصر به فرد بودن نام برند خود شوید؛ چرا که اگر این نام تکراری باشد امکان ثبت آن برای شما وجود نخواهد داشت. با استعلام ثبت برند به صورت آنلاین می توانید در در مدت زمان کوتاهی و بدون نیاز به پرداخت هزینه های زیاد نسبت به منحصر به فرد بودن نام برند خود اطمینان یابید. توصیه داریم در این راستا دقت عمل بالایی را به کار گیرید زیرا در صورت تکراری بودن این نام تمام زمان و هزینه ای را که صرف ثبت برند خود کرده اید هدر خواهد رفت.

مدارک مورد نیاز برای برند شخصی

از مهم ترین مدارک موردنیاز برای ثبت برند شخصی موارد زیر را می توان تشریح نمود.

  • مدارک هویتی فرد متقاضی که تمامی آن ها برابر با اصل شده اند. این مدارک شامل کارت ملی و شناسنامه می شوند.

  • اقرارنامه ای در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و تایید شده است. این اقرارنامه برای دریافت شناسه یکتا کاربرد دارد.

  • مجوزهای لازم مبنی بر فعالیت های شما در راستای ثبت برند با نام متقاضی

  • اگر قصد ثبت برند فارسی دارید بایستی جواز کسب، جواز تاسیس و پروانه بهره بررداری نیز ارائه نمایید. برندهای لاتین نیاز به ارائه کارت بازرگانی دارند.

  • اگر برند شما دارای لوگو می باشد بایستی یک تصویر از لوگو با ابعاد ۱۰در ۱۰ ارائه نمایید.

  • امضاء وکالتنامه وکیل توسط فرد متقاضی

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند شرکتی (حقوقی)

از جمله مدارک موردنیاز برای ثبت برند شرکتی(حقوقی)  موارد زیر را می توان نام برد.

  • مدارک هویتی اشخاص حقوقی که برابر با اصل شده اند مانند کارت ملی و شناسنامه

  • روزنامه رسمی مبنی بر تاسیس و حق امضاء اشخاص حقوقی

  • مدارک هویتی برابر با اصل شده مدیرعامل مانند شناسنامه و کارت ملی

  • ارائه یک کدپستی، آدرس ایمیل و خط موبایل معتبر

  • اقرارنامه ای که توسط دفاتر اسناد رسمی تایید  به ثبت رسیده است.

  • امضاء وکالتنامه وکیل توسط فرد متقاضی  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.