سرمایه گذاری طولانی مدت با کاشت نهال گردو ژنوتیپ رویال

شاید شما از جمله کسانی باشید که فکر میکنید در اکثر مناطق به خصوص مناطق سردسیر و کوهستانی نمیتوان اقدام به پرورش و کشت گردو کرد یا اینکه شاید بارها به احداث باغ گردو فکر کرده اید اما به دلیل واقع شدن زمینتان درمنطقه کوهستانی و خطر سرما زدگی از این کار منصرف شده اید! یکی دیگر از مشکلات باغداران این است که از بلندی درختان گردوی خود رنج میبرند و برای چیدن محصول زحمت زیادی را متحمل می شوند. در ادامه این مقاله رویال نهال، نهالی را به شما معرفی میکند که شما با کاشت و پرورش آن نه تنها به تمام این مشکلات پایان میدهید بلکه صاحب سودی باور نکردنی خواهید شد.

در این مقاله ضمن معرفی ویژگی ها و خصوصیات گردوی سردسیری به ارائه اطلاعاتی خواهیم پرداخت که قبل از احداث باغ گردو حتما باید بدانید؛ از جمله مهمترین این موارد میتوان به شروع باردهی نهال، سن باردهی اقتصادی و عمر مفید باردهی هر رقم اشاره کرد چرا که سرمایه گذاری روی احداث باغ گردو طرحیست بلند مدت و نیازمند اطلاعات کافی درباره ی آن. لذا شما با نهال گردو بدون اصالت و محلی به نتیجه دلخواه نخواهید رسید، ما گردویی به شما معرفی خواهیم کرد که در عرض ۴ تا ۵ سال به سود اقتصادی خواهد رسید.

قبل از اقدام به خرید نهال گردو باید مد نظر داشته باشید انتخاب مناسب ترین و سازگار ترین رقم با توجه به شرایط اقلیمی منطقه تان خواهد بود. حتما بایستی اطلاعات کافی درباره سطح ارتفاع منطقه خود از دریای آزاد داشته باشید چرا که هر یک از ارقام گردو سازگاری خاصی با سطح ارتفاعات مختلف دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. گذشته از آن حتما باید توجه نمایید که هر نهال گردویی در هر منطقه جغرافیایی جواب نمیدهد لذا در انتخاب رقم مناسب دچار سردرگمی نشوید و با توجه به سطح ارتفاع منطقه خود انتخاب کنید.

ارقام مختلف گردو با چه سطح ارتفاعی از دریا سازگاری دارند :

گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷: ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ متر

گردو فرنور:۵۰۰ تا ۱۸۰۰متر

گردو چندلر:۵۰۰ تا ۱۲۰۰ متر

گردو ژنوتیپ۹: ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متر

گردو جمال،پدرو،هاروارد: ۵۰۰ تا ۲۲۰۰ متر

گردو کانادایی: ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر

نهال گردو ژنوتیپ تنها رقم بین ارقام گردو است که محدودیتی نسبت به سطح ارتفاع مناطق مختلف ندارد و در مناطق غرب ، شمال ، شرق و حتی بعضی مناطق جنوب کشور جواب میدهد این در حالیست که سایر ارقام گردو با محدودیت همراهند.

تا اینجای مقاله ممکن است حدس زده باشید این نهال پولساز و متحمل به شرایط نامساعد محیطی، ژنوتیپ رویال تیپ ۷ نام دارد. گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ توسط شرکت رویال نهال تولید و به بازار عرضه شد، این نهال اصلاح شده تمام معایبش به حسن تبدیل شده است. لازم به ذکر است که نهال گردو ژنوتیپ رویال اصلاح شده، ارگانیک است و هیچ گونه دست کاری توسط بشر روی آن انجام نشده است لذا تراریخته به حساب نمی آید.

از جمله ویژگی های برتری که این رقم داراست؛ میتوان چند مورد را نام برد: دیرگل، زود بازده، پربار، پوست محصول کاغذی، باردهی جانبی، مقاوم به آفات و بیماری و ...

نهال گردو ژنوتیپ

سایر ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ رویال:

۷ ویژگی برتر گردو ژنوتیپ رویال آن را تبدیل به پرچم دار کل ارقام گردو نه تنها در خاور میانه بلکه در کل جهان کرده است .

مهم ترین ویژگی نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ دیر گل بودن و دیر برگ ده بودن آن است که گل های آن از سرمای بهاره در امان می مانند. این رقم حدود ۱۰ تا ۱۵ روز دیرتر از ارقام فرنور ، چندلر ، پدرو و سایر ارقام خارجی و داخلی گلدهی دارد، حتی در صورت آسیب سرما به شکوفه های نهال گردو ژنوتیپ ، توانایی گلدهی مجدد را دارد. با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ اواسط تا اواخر اردیبهشت شروع به گلدهی می نماید .

هوشمندانه ترین حرکت، کاشت رقم گردو ژنوتیپ رویال، دیر گل و مقاوم به سرما و زود خزان در مناطق سردسیر و کوهستانی است. لذا متخصصان و صاحب نظران رویال نهال بر این باورند که در مناطقی که سرمای بهاره وجود دارد و سرمای زمستان به ۳۰ درجه میرسد و حتی گرمای تابستان تا ۴۸ درجه افزایش می یابد، گردو ژنوتیپ رویال بیشترین سازگاری را خواهد داشت. لذا رقم گردو ژنوتیپ رویال را میتوان در مناطق سردسیر ، نیمه سردسیر و نیمه گرمسیر کاشت.

نهال گردو ژنوتیپ رویال پاکوتاه است، این رقم بر خلاف گردو های محلی که حدود ۲۰ متر ارتفاع میگرفتند، ارتفاع چندان زیادی نمیگیرد و حدود ۵/۴ متر رشد میکند. این نهال از پهنا عریض میشود لذا فاصله استاندارد کاشت آن ۷*۶ است و با توجه به این فاصله حدود ۲۵۰ نهال میتوان در هر هکتار کشت کرد. کاشت این تعداد در هر هکتار از لحاظ اقتصادی بسیار قابل توجه است.

باغداران عزیز با صرف هزینه اندک خرید نهال حدود ۳۰ میلیون تومان برای یک هکتار در عرض ۴ سال به سود فوق العاده زیادی خواهید رسید. در شرایط عالی رسیدگی پس از گذشت ۴ سال هر درخت حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلو بار میدهد و اگر قیمت هر کیلو گردو حدود ۲۰۰ هزار تومان باشد، هر درخت حدود ۴ میلیون سود خواهد داشت. توجه نمایید که هر ساله به قیمت محصول نیز افزوده میشود.

باردهی درخت گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ در زمان بلوغ به ۷۰ کیلو نیز میرسد لذا میزان در آمد سالانه شما در هکتار به یک میلیارد نیز میرسد.

نهال گردو ژنوتیپ رویال باردهی را از همان سال اول شروع میکند باردهی این رقم خوشه ای ۴ یا ۵ تایی است، لذا خوشه ای بودن مانع درشت بودن محصول نیست بلکه محصول ژنوتیپ نه تنها درشت است بلکه وزن هر میوه آن حدود ۱۶ تا ۱۸ گرم است. میوه گردو ژنوتیپ رویال دارای پوستی کاغذی است و حالت تخم مرغی دارد. گردو ژنوتیپ به دلیل اینکه تولید نژاد ایرانی دارد طعم و مزه آن فوق العاده است و همانند ارقام خارجی مزه آبکی ندارد. کیفیت میوه ژنوتیپ نسبت به ارقام مشابه بالاست و مغز آن سفید بوده و بسیار تو پر بوده و درصد چربی و مغز آن بالاست .

گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ خود گرده افشان است و برای موفقیت گرده افشانی نیازی به رقم گرده افشان ندارد، همچنین عمر مفید این رقم به ۸۰ تا ۱۰۰ سال میرسد.

خرید نهال گردو

آبیاری و خاک مناسب نهال گردو ژنوتیپ رویال:

خاک بستر کشت نهال گردو ژنوتیپ بایستی غنی از مواد مغذی باشد، لذا بهترین خاک هم از لحاظ غنی بودن هم از لحاظ زهکشی مناسب و توانایی نگهداری آب خاک لومی شنی است.

این رقم نیاز آبی زیادی ندارد و در هر ۷ روز بین ۴۰ تا ۵۰ لیتر نیاز آبی خواهد داشت.

متخصصان کشاورزی رویال نهال تمام وقت خود را صرف تولید چنین نهال ارزشمندی کرده تا شما باغداران عزیز نهال گردو بکارید و الماس برداشت کنید. کافیست کاشت گردو را با حداقل یک هکتار شروع کنید تا صحت گفته های ما در عرض ۴ سال به شما ثابت شود.

خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷:

جهت مشاوره و خرید این نهال گردو فقط و فقط با شماره های زیر تماس بگیرید و یا به سایت ما مراجعه نمایید.

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

royalnahal.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.