در این مقاله همراه با تجربیات کارشناسان مقاوم سازی افزیر همراه باشید تا با ویژگی‌ها و کاربردهای مش فایبرگلاس AR یا مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا آشنا شوید.

مش فایبرگلاس AR چیست؟

مش فایبرگلاس AR چیست؟

پیشتر برای شما در رابطه با مش فایبرگلاس AR توضیحاتی را ارائه دادیم. اما اجازه دهید بیشتر برای شما در رابطه با این محصول فوق‌العاده صحبت کنیم. مش فایبرگلاس یک محصول به شکل توری می باشد که از الیاف شیشه و نوعی رزین مخصوص تولید شده ‌است.

این محصول می‌تواند به خوبی در محیط‌‌های قلیایی مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه ‌بر این موضوع، این نوع مش مشخصات مکانیکی و فیزیکی بسیار عالی دارد و همین موضوع باعث شده تا در صنایع گوناگون و متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد.

فاکتورهایی مانند مقاومت در برابر فرسوده شدن، استحکام کششی و فشاری بالا، جذب کم آب، مقاومت در برابر آتش و جریانات الکتریکی و همچنین وزن سبک باعث شده تا در حال حاضر این محصول به ‌عنوان یک محصول پرکاربرد در صنایع گوناگون همچون صنعت مقاوم سازی ساختمان شناخته شود.

 وزن سبک این محصول در کنار اشغال فضای کم باعث شده تا شما بتوانید از مش فایبرگلاس علاوه‌ بر مقاوم‌سازی سازه، به عنوان وال پست مش الیافی نیز استفاده کنید.

تفاوت مش فایبرگلاس AR با توری فایبرگلاس نوع E چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مش فایبرگلاس AR با توری فایبرگلاس نوع E یکی هستند اما این تصور کاملا اشتباه است. هرچند ظاهر این دو محصول یکی است ولی در واقع می‌توان گفت که مش فایبرگلاس AR نوع ارتقا یافته توری فایبرگلاس E می‌باشد که باعث شده ویژگی‌ های مثبت درون مش AR چندین برابر شود.

به این موضوع توجه داشته باشید که خود توری فایبرگلاس نیز گزینه‌ای بسیار عالی برای صنایع گوناگون می‌باشد و می‌تواند به تقویت سیستم ‌های سازه‌ای بپردازد و انعطاف‌پذیر را نیز در ساخت ساز افزایش دهد. علاوه ‌بر این موضوع، قیمت مناسبی دارد و وزن آن نیز نسبتا پایین است.

هیچ‌ گونه محدودیتی در زمینه استفاده از توری های فایبرگلاس برای شما وجود ندارد اما اگر به ‌دنبال یک محصول مقاوم در برابر محیط قلیا هستید، قاعدتا مش فایبرگلاس AR گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

فاکتور مهم و اصلی که باعث شده مش فایبرگلاس AR تا این حد پرطرفدار  باشد، خاصیت ضد قلیا بودن این محصول می‌باشد. این محصول با مواد ضد قلیایی آغشته شده است. همین موضوع باعث می‌شود تا این نوع مش در برابر حملات قلیایی یا انواع متفاوت واکنش‌ های شیمیایی مقاومت بسیار خوبی را از خودش نشان دهد. همین موضوع می‌تواند استفاده از این محصول را در محیط ‌های شدید قلیایی برای مثال ماتریس‌ های سیمانی تا حد بسیار زیادی مناسب سازد.

انواع مش فایبرگلاس AR کدام است؟

انواع مش فایبرگلاس AR کدام است؟

شما می‌توانید این محصولات را در ابعاد چشمه و همچنین وزن‌های متفاوتی تهیه نمایید. این محصولات به‌ صورت توری هایی می باشد که مانند تار و پود بافته شده‌اند. معمولا قطر چشمه مربع‌های تولید شده در این مش ها شامل 3 میلی‌متر، 4 میلی‌متر، 5 میلی‌متر، 8 میلی‌متر و10 میلی‌متر می‌باشد.

علاوه ‌بر این موضوع وزن این محصولات نیز بین 75 گرم تا 200 گرم که متغیر می‌باشد. این شما هستید که باید با توجه به کاربرد مورد نیاز خود به سراغ محصولات مناسب بروید. شما میتوانید با صحبت با کارشناسان مقاوم‌سازی ، متوجه شوید که کدام نوع مش فایبرگلاس برای شما گزینه مناسب‌تری است تا بتوانید با تهیه این محصول به‌ راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی روند مقاوم‌سازی را پیش ببرید.

مهار دیوار با وال مش فایبرگلاس چگونه است؟

یکی از کاربرد های گسترده و پرطرف‌دار مش فایبرگلاس AR مهار دیوار می‌باشد. وال پست، نوعی کلاف یا نگه‌ دارنده می‌باشد که وظیفه اصلی آن یکپارچه‌سازی دیوار است. وال پست مش فایبرگلاس می‌تواند به دو صورت نوار یا سراسری اجرا شود و استحکام سازه را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. نوار وال مش بعد از قرار گرفتن در جای مشخص خودش باید با پلاستر سیمانی و یا گچی پوشانده شود.

به طور خلاصه ویژگی‌های وال مش فایبرگلاس در مقایسه با وال پست های فلزی عبارتند از:

  • سرعت بالای اجرای وال پست مش الیافی

  • پایداری و دوام بالا در برابر شرایط محیطی مخرب

  • سهولت اجرای وال مش الیافی در مقایه با وال پست های سنتی

  • مورد تایید آیین امه های ساختمان همچون آیین نامه ۲۸۰۰

  • در وال مش‌ها، مهارها و یا وادارهای فلزی قائم و افقی و همچنین میلگردهای بستر حذف شده است

  • کاهش هزینه اجرای وال پست در مقایسه با وال پست های فلزی به میزان تقریبی ۴۰ تا ۶۰ درصد

ترمیم ترک در دیوار با استفاده از مش فایبرگلاس

وجود ترک ساختمان یک زنگ خطر است و می تواند حس ناخوشایندی را برای ساکنین به همراه داشته باشد. یکی از موثرترین روش های ترمیم ترک در ساختمان استفاده از روش مقاوم سازی FRCM می باشد. در این روش با استفاده از مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا و ملات ترمیم بتن می توان ترک ایجاد شده در ساختمان را ترمیم نمود.  سهولت در اجرای مش فایبرگلاس ترک گیر، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رشد روز افزون ترمیم ترک با استفاده از این محصول می باشد.

حفظ و مقاوم سازی بناهای تاریخی با استفاده از مش فایبرگلاس

بناهای تاریخی ساختمان هایی است که عموما از مصالی نظیر خشت، گل، سنگ و چوب ساخته شده است. ﺑﺴﯿﺎری از اﯾﻦ ﺑﻨﺎﻫﺎ در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ در وﺿﻌﯿﺖ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﻗﺮار ﻧﺪارﻧﺪ و نیازمند ترمیم و مقاوم سازی می باشند. از آنجا که ﺑﻨﺎﻫﺎی ﺗﺎرﯾﺨﯽ ظﺮاﻓﺖ ﻫﺎ و ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ﻫﺎی ﺧﺎص ﺧﻮد را دارﻧﺪ انتخاب روش مقاوم سازی اهمیت بسیار بالایی دارد.

در میان انواع روش های مقاوم سازی، استفاده از شبکه الیاف TRM (یا روش مقاوم سازی FRCM) یکی از موثرترین روش های مقاوم سازی می باشد.  در این روش شبکه الیاف مش فایبرگلاس با استفاده از انواع ملات ترمیمی جهت ترمیم و مقاوم سازی بناهای تاریخی مورد استفاده قرار می گیرد.سه ویژگی مهم استفاده از تکنیک الیاف TRM جهت مقاوم سازی بناهای تاریخی عبارتند از:

  • اجرای سریع با راندمان بالا

  • حداقل تغییر در ابعاد بناهای تاریخی

  • مقاومت کششی بالا

کیفیت و قیمت مش فایبرگلاس AR به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت و قیمت مش فایبرگلاس AR به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل متفاوتی وجود دارند که می‌توانند روی کیفیت و قیمت مش فایبرگلاس AR تاثیر مستقیم داشته باشند. هر کدام از این موارد می‌توانند به ‌نحوی در این زمینه موثر باشند و تنوع انتخابی بالایی را به شما ارائه دهند. بیایید با یکدیگر در ادامه این فاکتور ها را به ‌صورت کامل‌تری بررسی کنیم. 

  • برند تولید کننده مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا

یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها در کیفیت و قیمت مش فایبرگلاس برند تولید کننده این محصولات است. با توجه به پرطرف‌دار بودن انواع متفاوت مش ها، در حال‌ حاضر شرکت ‌های زیادی همچون مقاوم سازی افزیر انواع متفاوت این محصولات را به بازار عرضه می‌کنند. هر چه برند تولید کننده مش سرشناس‌تر باشد، قاعدتا کیفیت و قیمت محصول نیز بالا می‌رود. این شما هستید که باید با مراجعه به تولید کننده مناسب و یا خرید محصولات با کیفیت، مقاومت سازه مورد نظر خودتان را افزایش دهید. 

  • وزن محصول مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا

 یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در کیفیت و قیمت مش فایبرگلاس AR وزن مش می‌باشند. هر چه وزن مش فایبرگلاس بالا باشد، مقاومت آن بیشتر است و بالطبع قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. علاوه ‌بر این موضوع بالا بودن وزن این محصول می‌تواند کیفیت آن را نیز افزایش دهد و باعث بهبود مقاومت سازه شود. به این موضوع توجه داشته باشید که هر نوع مش فایبرگلاس با هر وزنی ممکن است برای سازه مدنظر شما مناسب نباشد. شما باید سعی کنید که با تحقیق و جستجو به سراغ محصولی بروید که در کنار قیمت و کیفیت قابل قبول برای سازه مورد نظر شما، گزینه مناسبی باشد. 

مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا را از کجا تهیه کنیم؟

 ما در این مقاله به‌ طور کامل برای شما در رابطه با مش فایبرگلاس AR و ویژگی ‌های این محصول صحبت کردیم. این نوع مش فایبرگلاس در حال حاضر به عنوان یکی که از نوین ترین و باکیفیت ترین محصولات برای اهداف مقاوم سازی سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد و ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد زیادی دارد.

اگر به ‌دنبال مقاوم سازی با قیمت پایین و مقرون ‌به ‌صرفه هستید و یا می‌خواهید از وال پست مش به جای وال پست های مرسوم استفاده کنید، یکی از راه‌حل‌های موجود برای شما استفاده از مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا می باشد.  جهت کسب اطلاعات بیشتر از انواع مش و توری فایبرگلاس و استعلام قیمت، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان ما در سایت مقاوم سازی افزیر  ارتباط برقرار فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.