۱) دریافت APIهای استعلام نرخ و شرایط بیمه‌‌نامه، فرآیند صدور بیمه‌‌نامه و دریافت و واریز حق بیمه به حساب موسسه بیمه از نرم‌‌افزار بیمه‌‌گری موسسات بیمه.

۲) دریافت APIهای استعلام اطلاعات پایه و سوابق بیمه‌‌ای مورد بیمه، اطلاعات فردی/ حقوقی برمبنانی کد ملی/ شناسه ملی متقاضی خدمات بیمه‌‌ای، اطلاعات پایه خودروها و...از سامانه سنهاب بیمه مرکزی.

بنابراین آنچه در ارتباط با سوئیچ بیمه اتفاق افتاده، آن است که بیمه مرکزی صرفا به وظیفه قانونی خود عمل کرده است و هیچ‌گونه قصد انتفاع از سوئیچ بیمه در میان نیست و ایجاد انحصار برای شرکتی خاص و نظایر آن موضوعیت ندارد و مطرح نیست. اهل فن و دست‌اندرکاران صنعت بیمه می‌‌دانند که سوئیچ بیمه صرفا نقش هاب را دارد و محلی برای تمرکز اطلاعات نیست و صرفا تسهیل‌‌کننده و برقرارکننده ارتباط بین ذی‌نفعان گوناگون فرآیندهای توزیع برخط بیمه است. همچنین سوئیچ بیمه امکان ارائه سایر خدمات و تسهیلات به کارگزاران، موسسات بیمه و نمایندگان آنها و ایجاد امکان نظارت‌‌های هوشمند از سوی نهاد ناظر بر فعالیت‌‌های صدور و توزیع بیمه را فراهم می‌‌کند. از آنجا که سوئیچ بیمه از یک طرف به شرکت‌های بیمه متصل است و از طرفی به سامانه سنهاب بیمه مرکزی، لذا طراحی و پیاده‌‌سازی و نگهداری آن باید از طریق شرکت‌های مورد تایید و اعتماد بیمه مرکزی که برای تضمین پایداری ارائه خدمات باید تحت کنترل این نهاد هم باشند، انجام شود. در پایان از تشکل‌‌ها و ذی‌نفعان مختلف، انتظار می‌‌رود به پیش‌‌داوری‌‌ها و اطلاعات و اخبار ناقص توجهی نداشته و به آن دامن نزنند تا فضای کسب‌وکار صنعت بیمه به دور از تنش و با آرامش روند رو به رشد خود را طی کند و در خدمت مردم عزیز ایران باشد.