4 مورد از شهرهای دیدنی ایران در زمستان

از فصل‌های پرطرفدار برای سفر، بهار و تابستان است و کمتر توجه‌ای به سفر در زمستان می‌شود. درصورتی‌که شهرهای گرمسیری در مرکز و جنوب کشور، در فصل زمستان هوای متعادل و مطبوع‌تری دارند و می‌توان گفت از بهترین فصل‌ها برای سفر به این مناطق، فصل زمستان است. مانند شهر یزد، که گردشگران با رزرو هتل یزد سفری خاطره‌انگیز را در زمستان برای خود رقم می‌زنند.

سفر به شهرهایی مانند یزد، قشم، چابهار، بندرعباس و... در فصل زمستان، بسیار دلچسب و دلنشین خواهد بود. زیرا سفر به شهرهای جنوبی کشور در تابستان، بسیار گرم و طاقت فرسا است و بسیاری از افراد، تحمل این گرما را ندارند و باید زمستان را برای سفر انتخاب کنند. در این مقاله به‌معرفی برخی شهرهای دیدنی ایران در زمستان می‌پردازیم.

شهر یزد

فاصله یزد از سطح دریا ۱۲۰۰ متر می‌باشد و این مرتفع بودن شهر یزد، باعث شده تا آب و هوای خوبی در بیشتر ایام سال داشته باشد. بادگیرهای یزد، از خاص‌ترین سازه‌های معماری دنیا به‌شمار می‌روند. علاوه بر آن، آثار تاریخی و مذهبی متنوع دیگری که در یزد وجود دارد می‌تواند یزد را، یکی از بهترین شهرهای دیدنی ایران در زمستان معرفی کند.

از جاهای دیدنی یزد می‌توان از مسجد جامع یزد، محله قدیمی فهادان، باغ دولت آباد، میدان امیرچخماق، موزه آب یزد، میدان مارکار و... یاد کرد. یزد نخستین شهر جهانی ثبت شده در ایران است که نشان‌دهنده جذابیت و قدمت تاریخی این شهر می‌باشد.

بافت قدیمی و سنتی یزد، خانه‌های کاه‌گلی و کوچه‌های باریک آن، حال ‌و ‌هوایی خاص را به گردشگران می‌بخشد. اقامت در خانه‌های کاه‌گلی، قدمتی دیرینه از زمان قاجار دارد که لذت سفر را دو چندان می‌کند. شیرینی‌های یزد با عطر و طعم بی‌نظیر، سوغاتی بسیار عالی خواهند بود.

شهرهای اطراف یزد هم دارای مکان‌های دیدنی و تاریخی بسیاری است که می‌توان به آنجا هم سری زد. مانند روستای خرانق و سریزد و همین‌طور شهر میبد یکی از شهرهای تاریخی ایران که کاروان‌سرای عباسی، یخچال میبد و نادر قلعه را در خود جای داده و می‌تواند یکی از شهرهای دیدنی ایران در زمستان باشد.

جزیره قشم

جزیره قشم

قشم، بزرگ‌ترین جزیره‌ی ایران است که در استان هرمزگان قرار دارد. تابستان قشم بسیار گرم بوده و پاییز و زمستان آن هوای بسیار مطبوعی دارد. از شهرهای دیدنی ایران در زمستان، می‌توان شهرهای جنوبی کشور را نام برد و جزیره قشم هم از این قاعده مستثنی نیست. فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به قشم و اقامت در بهترین هتل قشم است.

دره ستارگان، حرکت دسته جمعی دلفین‌ها و بازدید از سایر مکان‌های دیدنی قشم، در کنار مردم خونگرم و مهمان‌نواز این منطقه، سفر را دلچسب‌تر می‌کند. جاذبه‌های دیدنی‌ قشم، بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است. غار نمکی، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس و دره ستارگان، تنها بخشی از مهمترین جاذبه‌های قشم می‌باشند. مراکز تجاری و بازارهای قشم نیز فرصت یک خرید ارزان را برای گردشگران فراهم می‌آورد.

دره مجسمه‌ها از پرطرفدارترین اماکن دیدنی قشم بوده و برای عکاسی مکان بسیار مناسبی است. قشم به‌عنوان اولین ژئوپارک ایران شناخته شده و این جزیره شگفت‌انگیز با جاذبه‌های زیادی که در خود جای داده، می‌تواند سفری مهیج برای گردشگران باشد. مردم قشم به آداب و رسوم بسیار پایبند بوده و اصالت را در فرهنگ قشم می‌توان مشاهده کرد.

اکثر غذاهای محلی قشم از آبزیان خلیج فارس است که با ادویه‌های مخصوص، غذاهای بسیار خوش‌طعم و لذیذ، طبخ می‌کنند. در بیشتر رستوران‌ها، غذاهای محلی را در منو خود قرار داده‌اند. سفر در زمستان به‌خاطر آب و هوای معتدل و خنکی که دارد باعث می‌شود تا به‌راحتی از جاذبه‌های زیبای قشم دیدن کرد. فصل زمستان از زمان‌های خلوت قشم است و بازارها در این فصل، قیمت مناسب‌تری دارند. قشم یکی از بهترین شهرهای دیدنی ایران در زمستان است.

بندر چابهار

بندر چابهار

چابهار از دیدنی‌ترین شهرهای ایران بوده و بهترین زمان برای سفر به این شهر دیدنی، فصل زمستان است. جاهای دیدنی چابهار در فصل تابستان، به‌خاطر گرما و شرجی بودن هوا ممکن است گردشگران را خسته و کلافه کند. اما در فصل زمستان، هوا بسیار دل‌انگیز و بهاری است و گشت و گذار در آن، لذت‌بخش بوده تا یکی از بهترین شهرهای دیدنی ایران در زمستان باشد.

کوه‌های مینیاتوری چابهار به‌گونه‌ای است که گویی به مریخ سفر کرده‌ای! بزرگترین کوه گِل افشان جهان، دریاچه صورتی، قلعه پرتغالی‌ها، تمساح گاندو و خلیج گواتر تنها بخشی از دیدنی‌های چابهار است. خرید صنایع دستی از مردمان بومی خونگرم و مهربان چابهار، می‌تواند یادگار خوبی برای گردشگران باشد.

ساحل فیتوپلانکتون‌ها در تاریکی شب بسیار شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است. فیتوپلانکتون‌ها همان شب تاب‌هایی هستند که در ساحل قرار دارند و ساحل را در تاریکی شب، درخشان می‌کنند و منظره‌ای بسیار زیبا و به یادماندنی را می‌سازند. پیشروی آب و فرسایش آن، باعث شده تا صخره‌های بزرگی در ساحل ایجاد شود و با برخورد موج‌ها به این صخره‌ها، فواره‌هایی زیبا به آسمان پرتاب شوند که یکی از جاذبه‌های زیبای چابهار به‌شمار می‌رود.

بازارهای خرید در چابهار، یکی دیگر از جاذبه‌های سفر به این شهر است که گردشگران می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب، خریداری کنند. بازارهای ساحلی و ماهی‌فروشان چابهار، از جذابیت خاصی در بین شهرهای دیدنی ایران در زمستان برخوردار است. با سفر به چابهار می‌توان با غذا، فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم این منطقه، از نزدیک آشنا شد.

در تابستان دمای هوا بسیار بالا و شرجی رفته که برای گردشگران بسیار سخت و خسته‌کننده است. اما فصل زمستان هوا بسیار مطبوع و لذت‌بخش بوده و سفر برای گردشگران شیرین و به یادماندنی می‌شود. همین‌طور رزرو هتل و خرید از مراکز تجاری در این فصل، بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر خواهد بود.

شهر بندرعباس

شهر بندرعباس

بندرعباس از شهرهای با اهمیت و از مقاصد مهم گردشگری است و در طول سال گردشگران و مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. بندرعباس از شهرهای قدیمی و تاریخی ایران به‌شمار می‌رود، که خود دلیلی برای جذب گردشگر به این شهر است. بندرعباس از شهرهای جنوبی کشور بوده و یکی از شهرهای دیدنی ایران در زمستان است.

بافت قدیمی بندرعباس و محله قدیمی سورو، حال و هوایی خاص را برای گردشگران تداعی می‌کند.‌ بناهای قدیمی مثل مسجد ناصری، مسجد دلگشا، عمارت قدیمی کلاه فرنگی، بازارها و مراکز خرید، موزه مردم شناسی، امامزاده شاه محمدتقی و معبد هندوها از اصلی‌ترین آثار دیدنی بندرعباس است.

شهر بندرعباس در فصل تابستان، دارای آب و هوایی بسیار گرم و شرجی است که گرم‌ترین ماه‌های آن تیر و مرداد می‌باشد و اصلا زمان مناسبی برای سفر به این شهر نمی‌باشد. اما این شهر در فصل زمستان، حال و هوایی بهاری دارد و انتخاب مناسبی برای سفر به این شهر دیدنی است. کسانی که گرمای تابستان آنها را اذیت می‌کند می‌توانند فصل زمستان را برای سفر به بندرعباس انتخاب کنند.

هزینه‌های سفر مانند محل اقامت و بلیط‌های چارتر هواپیما، در این فصل اقتصادی‌تر و مناسب‌تر خواهد بود و بهتر است در ایام غیر تعطیل به بندرعباس سفر کرد. بندرعباس به‌دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، بزرگترین بنادر ایران را در خود جای داده و به‌همین خاطر بازارهای مناسبی برای خرید در این شهر وجود دارد. مراکز خرید و بازارهای قدیمی این شهر، به‌تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری بندرعباس به‌شمار می‌روند.

جشن‌های شبانه، نمایشگاه غذا و لباس، اجرای موسیقی محلی، مسابقات مجسمه‌های شنی، قرعه کشی و اهدای جوایز، از جشن‌ها و رویدادهایی است که در فصل زمستان برگزار می‌شود. به‌همین خاطر بندرعباس، یکی از بهترین شهرهای دیدنی ایران در زمستان به‌شمار می‌رود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.