همه چیز در مورد هتل داد یزد

 گردشگری بودن شهر یزد سبب شده تا هتل­های زیادی در این شهر تاسیس شده باشد که هر یک از آنها خصوصیات و ویژگی­های خاص خود را دارا هستند. در این بین یکی از مشهورترین هتل­های یزد هتل داد یزد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-yazd/yazd-dad) نام دارد. هتلی لوکس که با امکانات رفاهی یک اقامت لذت بخش را برای شما فراهم می­کند.

تاریخچه هتل داد یزد

سال ساخت این هتل در حدود ابتدای قرن ۱۳۰۰ است، در نتیجه از جمله هتل­های قدیمی شهر محسوب می­شود. در ابتدای ساخت از این هتل به عنوان یک مکان باربری برای پذیرایی از رانندگانی که کار آنها حمل و نقل کالا بود استفاده می­شده است.

موسس این بنا شخصی به نام حاج عبد الخالق داد بوده و با تلاش خود این مجموعه را بنا نمود. تا سال ۱۳۷۲ این مجموعه طبق روال تاسیس خود مکانی برای پذیرایی رانندگان بود. تا اینکه در سال ۱۳۸۰ فرزندان حاج عبد الخالق داد تصمیم گرفتند تا به نوعی تغییر کاربری داده و این مکان را به یک مهمانسرا زیبا برای اقامت و پذیرایی از مسافران یزد تبدیل کنند. قبل از تغییر نیاز بود تا بنای هتل بازسازی و مرمت شود. کار بازسازی و مرمت در حدود ۶ سال به طول انجامید و در نهایت در سال ۱۳۸۶ به عنوان یک هتل ۴ ستاره آن را تاسیس کردند.

هتل داد

یکی از مهم­ترین ویژگی­های هتل داد یزد سبک معماری و بافت آن است که با وجود مرمت و بازسازی تمام سعی برای حفظ آن شده است. در نتیجه یک هتل ۴ ستاره با طراحی و معماری کلاسیک است. از دیگر ویژگی­های بارز در طراحی این بنا می­توان به نور پردازی فوق العاده زیبای آن اشاره کرد.

هتل داد کاملا بر اساس سبک معماری اصیل ایرانی طراحی و ساخته شده است. معماری اصیل ایرانی در دیوارهای بلند هتل که همانند دژ از آن محافظت می­کنند کاملا مشهود است. همه­ی اتاق­های هتل به حیاط پنجره دارند. سبک سنتی معماری تنها به ظاهر این بنا ختم نمی­شود، و طراحی فضای داخلی  این هتل نیز کاملا کلاسیک و سنتی است.

یکی از اهداف اصلی مسئولین این هتل حفظ محیط زیست است که برای تحقق این هدف بر روی پشت بام چندین پنل خورشیدی نصب شده است. با استفاده از این پنل­های خورشیدی سالانه در حدود ۴۰ هزار کیلو وات برق برای تامین انرژی مورد نیاز هتل تامین می­شود. برای حفظ سبک سنتی در این هتل زیبا برای هر یک از اتاق­ها از گلیم ایرانی و روتختی­های دست دوز استفاده شده است. از دیگر نکات جالب و مهیج هتل استفاده از روش گودال باغچه به منظور خنک شده دمای محیط در تابستان است.

خدمات هتل داد یزد

هتل داد یزد یکی از هتل­های مجلل و با شکوه یزد محسوب می­شود که برای رفاه حال مسافران امکانات و خدمات زیادی را برای آنها در نظر گرفته است.

این مطلب جذاب را هم بخوانید: هتل شانگری لا استانبول بهتر است یا هالی دی این؟

از جمله امکانات ورزشی و تفریحی این هتل می­توان به استخر و جکوزی آن اشاره کرد. برای راحتی بیشتر مسافران در تمام اتاق­ها حتی در لابی اینترنت رایگان بی سیم وجود دارد که مسافران می­توانند از آن استفاده کنند.

 از دیگر خدمات رفاهی هتل هم می­توان به خشک شویی، فروشگاه صنایع دستی، آژانس مسافرتی، پارکینگ مستقل، سالن همایش و جشنواره و سالن سمینار اشاره کرد که محیط مناسبی برای برگزاری جشنواره­ها و جلسات هستند.

جدای از این امکانات کلی هر یک از اتاق­های هتل امکانات رفاهی خاص خود را دارند. این امکانات عبارتند از: تلویزیون، آب رایگان، تلفن، کمد لباس، آباژور، چای ساز، دمپایی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم تهویه مناسب، دستشویی فرنگی و ... با اقامت در این هتل می­توانید از خدمات صبحانه که برای مسافران در نظر گرفته است، لذت ببرید. در این هتل به منظور ارئه صنایع دستی یک گیفت شاپ در نظر گرفته شده است که در آن می­توانید انواع شیرینی­های سنتی یزد، باقلوا، قطاب، صنایع دستی یزد و ... را خریداری کنید.

اتاق های هتل داد

اتاق­های هتل داد یزد

هتل داد یزد 88 واحد اقامتی دارد. از طرفی دیگر اتاق­های هتل از نظر گنجایش با یکدیگر متفاوت بوده و با توجه به تعداد همسفران می­توان اتاق مناسب را رزرو کنید. از جمله اتاق­های هتل داد یزد می­توان به اتاق یک تخته، اتاق دو تخته، اتاق سه تخته و اتاق­های کانکت متصل به هم اشاره کرد.

علاوه بر این موارد در این هتل اتاق­هایی برای ماه عسل و رویال سوئیت نیز در نظر گرفته شده است. طراحی تمام اتاق­ها به سبک سنتی است. گلیم­های سنتی سبب شده در فضای اتاق­ها یک فضای زیبا از تلفیق سبک مدرن و سنتی ایجاد شود.

جاهای دیدنی نزدیک به هتل داد یزد

هتل داد یزد در میدان شهید بهشتی و خیابان دهم فروردین یزد واقع شده است. پس از رفتن به این آدرس پلاک 214 را پیدا کرده تا هتل داد را در روبروی خود ببینید.  این هتل در محله­ای است که از آن جمله محله ­های یزد محسوب می­شود که بافت تاریخی و سنتی خود را حفظ کرده. این مورد خود سبب جذابیت بیشتر آن می­شود.

 با اقامت در این هتل به مراکز تفریحی و تاریخی یزد دسترسی دارید. از جمله جاذبه ­های تاریخی و گردشگری نزدیک به هتل داد می­توان به این موارد اشاره کرد: مسجد جامع کبیر یزد، آب انبار شش بادگیر، میدان امیر چخماق، حمام خان یزد، بقعه دوازده امام، موزه آب یزد و آتشکده زرتشتیان. آتشکده زرتشتیان یکی از مشهورترین اماکن تاریخی یزد است که با اقامت در هتل داد یزد فاصله شما تا آن تنها 2 کیلومتر است.

 میدان امیر چخماق با این هتل فاصله یک کیلومتری دارد. ناگفته نماند که این هتل تا ایستگاه قطار تنها 4 کیلومتر فاصله دارد.

اتاق-هتل-داد

در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص هتل داد یزد پرداختیم. دانستید که یکی از قدیمی­ترین هتل­های یزد است که تفاوت اصلی آن با دیگر هتل­های شهر سبک معماری سنتی و اصیل ایرانی است که برای بازسازی این هتل در نظر گرفته شده. معماری کلاسیک تنها به فضای بیرونی این هتل ختم نشده، بلکه برای طراحی فضای داخلی هتل نیز سبک سنتی آن حفظ شده و یک فضای مجلل و کاملا متفاوت برای اقامت است. اقامت بانوان به صورت تنهایی مانعی ندارد. تنها به همراه داشتن مدارک شناسایی لازم است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.