شرکت کلرپارس 2 رکورد موفقیت آمیز دیگر ثبت کرد

صابر پرنیان در بازدید از این مجموعه صنعتی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در انعکاس موفقیت های یک مجموعه گفت: ثبت یک عملکرد موفقیت آمیز دارای اهمیت است اما انعکاس آن نیز اهمیتی شایان توجه دارد و باید در این خصوص نیز برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به صادرات ۶۶۰ هزار دلاری و همچنین فروش ۸۹ میلیارد تومانی کلرپارس در آذرماه ۱۴۰۱ گفت: ثبت این رکورد ویژه نشان دهنده عزم راسخ مدیریت و تلاش کارکنان این مجموعه در راستای پیشرفت و توسعه کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: کلرپارس توانسته است به رکورد تولید روزانه ۴۷ هزار تن محصول منحصر بفرد آب اکسیژنه دست پیدا کند، که تولید این محصول در این مقیاس نشان می دهد که کلرپارس نه تنها در کشور، بلکه در منطقه و جهان نیز جایگاه ویژه ای دارد.

پرنیان با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان شرقی در صنعت و اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۶۰ پروژه صنعتی در آذربایجان شرقی در حال اجراست که از این تعداد ۱۸۷ عدد جزء پروژه های بزرگ محسوب می شوند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت کلرپارس گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه داد.

ابوالفضل باباپور از کسب رتبه دوم صادرات بین شرکت های تابعه هلدینگ دارویی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در ماه گذشته خبر داد و افزود: کسب این موفقیت بدون کمک کارکنان ساعی شرکت کلرپارس میسر نبود.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی این کارکنان و متخصصان موفق شدیم در شرایط تحریمی، برخی از قطعات را در داخل کشور بومی سازی کنیم و در این زمینه به خودکفائی برسیم.

مدیرعامل شرکت کلرپارس در این جلسه به سود خالص دوره سنتی به ۸ ماهه شرکت بالغ بر مبلغ ۱۸۴ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم در این مدت به جهش سود ۱۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دست پیدا کنیم.

مدیر اداری روابط عمومی و فرمانده پایگاه بسیج شرکت کلرپارس نیز در این جلسه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، خصوصا شهدای جامعه کارگری به بیان خصوصیات بارز سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

احد حسین زاده سردار حاج قاسم سلیمانی را قهرمان ملی و بین المللی دانست و گفت: اگر ما امروز می توانیم در سایه امنیت به تولید بپردازیم و به موفقیت ها و حدنصاب های بالاتری در عرصه تولید دست پیدا کنیم از برکت مجاهدت ها و جانفشانی های این شهید بزگوار و همرزمان اوست.

2

دوست دار محیط زیست و پیشرو در تولید

شرکت کلرپارس که در تامین مواد شیمیایی گند زدا و ضدعفونی‌کننده (کلر، مشتقات آن و آب اکسیژنه) فعال است، در سال 1366 توسط وزارت نیرو، برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در شهر تبریز به ثبت رسیده و در نیمه دوم سال ١٣٧٧ به بهره برداری رسید. این شرکت که هم اکنون از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) می باشد، با استفاده از آخرین تکنولوژی دوستدار محیط زیست (تکنولوژی ممبرانی) در تولید کلر و سود سوزآور، باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه شده و به عنوان یک شرکت دوستدار محیط زیست مطرح شود که این مزیت بسیار ارزشمندی برای محصولات این شرکت محسوب می گردد. شرکت محصولات تولیدی خود از قبیل (سود پرک و مایع، آب اکسیژنه، پارافین کلره، کلر مایع، اسید کلریدریک، کلروفریک، آب ژاول و هیدروژن) را به 15 کشور جهان صادر نموده و کارنامه موفق آن در زمینه شفافیت مالی، اجرای برنامه های توسعه و رعایت دستورالعمل های ایمنی باعث شده است، تا بارها مورد تقدیر قرار گیرد.

استمرار موفقیت های کلرپارس در سطح کشور و منطقه

عملکرد درخشان کلرپارس موفقیت های زیادی را در سال های اخیر برای این شرکت به همراه داشته است. در شهریور ماه سال جاری شرکت کلرپارس به عنوان شرکت برگزیده، تندیس و لوح تقدیر چهارمین جشنواره حمایت از تولید ملی(حاتم) را دریافت کرد و از مدیرعامل این مجموعه تقدیر شد.

همچنین کیفیت محصولات کلرپارس و حساسیت بالایی که این واحد تولیدی در خصوص افزایش کیفیت تولیدات خود دارد سبب شد، در بررسی های کارشناسی و موشکافانه سازمان ملی استاندارد که در طول یکسال انجام می گیرد، در سال های 1400 به عنوان واحد نمونه ملی و 1401 به عنوان واحد نمونه استانی استاندارد شناخته شده و از این شرکت تجلیل شد.

انتخاب این شرکت به عنوان واحد منتخب روز صنعت و معدن در سالهای 1400 و 1401، انتخاب به عنوان صادرکننده نمونه غیرنفتی در سالهای 1400 و 1401، تقدیر از مدیر عامل کلر پارس در چهارمین همایش ملی پدافند شیمیایی و تقدیر مدیرعامل هلدینگ شستا از شفافیت مالی و افزایش سوددهی مجموعه از دیگر افتخارات کلرپارس در سالیان اخیر است که به خوبی عملکرد درخشان این مجموعه را نشان می دهد.

3

کسب رتبه عالی مابین شرکت های تابع شستا

با عنایت به شاخص ها و ارزیابی های انجام شده در چندین مورد، شرکت کلرپارس توانست با کسب نمره 96 رتبه عالی را بین شرکت های تابع شستا کسب کند. گفتنی است شرکت هایی که نمره بین 95 تا 100 را در شاخص های مورد ارزیابی را کسب کردند، موفق به کسب رتبه عالی شدند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.