نقش آفرینی زنان در صنعت لجستیک

 پس از گذشت کمتر از یک سال اولین قدم جهت ایجاد تحول در این حوزه برداشته شد و امروز با گذشت بیش از ۴ سال به یک کسب و کار موفق و پویا با تعداد کارکنانی بیش از ۱۰۰ نفر در تهران و کرج مشغول به خدمت رسانی است. نکته حائز اهمیت اینکه این مجموعه در سالیان گذشته همواره در راستای تقویت و فرهنگ سازی حضور بانوان در تمامی عرصه‌ها کوشیده است. در همین راستا این مجموعه برای ایجاد انگیزه در بانوان توانمند روز ۲۶ آذر (روز ملی حمل و نقل) با کمک بانوان تیم اداری اسپید تعداد ۲۵۰ بسته را به مقاصد متفاوت ارسال کرد.

حضور زنان در اتمسفر مردانه

مهناز علمایی، مدیرعامل اسپید به دنیای اقتصاد می گوید: حوزه لجستیک به طور سنتی در ایران مردانه تلقی می شود؛ باربری با کامیون، تریلر، وانت بار و پیک موتوری غالبا توسط مردان انجام می شود و نحوه تعامل  با چنین اتمسفری، عموما برای بانوان چالش محسوب می‌شود. با این وجود اسپید از روز اول تاسیس به دنبال ایجاد تحول برای فرهنگسازی و تغییر محدودیت‌های این حوزه بوده و با آغوشی باز به استقبال این چالش رفته به گونه ای که امروزه می توان با افتخار گفت بیش از نیمی از کارکنان اسپید در بخش های عملیات و ستاد را بانوان تشکیل می دهند که در نهایت ظرافت در فرآیندها، عملکردی دقیق تر را به نمایش می گذارند.

دعوت زنان به همکاری

وی می افزاید: شرایط کنونی وضعیت اینترنت و اعمال محدودیت بر شبکه های اجتماعی منجر به از دست رفتن فرصت های شغلی بسیاری شده که تبعات آن شامل بانوان هنرمند، توانمند و قدرتمند سرزمین مان نیز شده و در این راستا شرکت اسپید با این امید که نقش کوچکی در توانمند سازی زنان ایفا کند، از بانوان دعوت به همکاری می کند.

2

حرکت بدون کمک دولت

علمایی ادامه می دهد: نبود دسترسی به شبکه های اجتماعی، تنها پیامد محدویت های اعمال شده اینترنت نبوده و استارتاپ‌های زیادی را دچار آسیب کرده، به گونه ای که در این زمان اندک منجر به شکست بعضی از آنان نیز شده است. به طور طبیعی اسپید نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بی شک دچار آسیب ها و مشکلاتی شده اما بدون هیچ گونه حمایت و تسهیلات از سوی نهاد ها و ارگان های مربوطه همچنان مسیر خود را با قدرت ادامه می دهد.

رضایت ۹۸ درصدی

مدیر عامل شرکت اسپید خاطر نشان می کند: در حال حاضر اسپید در حوزه های مختلفی همچون نشریات، تجارت الکترونیک، دارو و درمان، خدمات بانکی و غیره در حال خدمات رسانی است که تا کنون با افتخار رضایت مندی بیش از 98 درصدی دست پیدا کرده ایم؛ اسپید در تلاش است تا با فرهنگ سازی و توسعه مناسب، راه خود را برای ورود به حوزه هایی که تا کنون بخش خصوصی به علت انحصار و مسائلی از این دست مجال فعالیت نداشته، هموار کند.

 توسعه جعرافیایی فعالیت ها

وی می افزاید: ما برای خدمات رسانی بهتر به همراهان اسپید همواره در زمینه های مختلف برنامه توسعه ای را ادامه می دهیم که در این راستا موفق شدیم تا در شروع تابستان سال 1401 شعبه کرج خود را افتتاح و افتخار خدمت رسانی به شهروندان استان البرز را داشته باشیم. نکته حائز اهمیت اینکه توسعه جغرافیایی محدود به این استان نبوده و در آینده شاهد گسترش بیشتر دامنه فعالیت اسپید در سراسر ایران و بخش بین الملل خواهیم بود.

استفاده از هوش مصنوعی در لجستیک

علمایی در پایان با بیان اینکه برنامه ریزی و روحیه بالای تیم مدیریتی و کارکنان اسپید  مسیر روشنی برای آینده ترسیم می کند، می گوید: اسپید با مطالعه نیازها و رفتار همراهان خود و بررسی کسب و کار های موفق دنیا همیشه در حوزه های مالی، فناوری، هوش مصنوعی و... خود را قدرتمند تر کرده تا بتواند نیازهای آینده همراهان خود را برآورده کند و به کمک هوش مصنوعی تحول حوزه لجستیک از شکل سنتی به تکنولوژی مدرن ارتقا پیدا کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.