افزونه ارسال کالا وهوش مصنوعی: تکنولوژی‌های حمل‌ و نقل

 اگرچه هنوز حداقل در کشور ما تغییرات خیلی گسترده‌ای را در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم، اما تکنولوژی‌های حمل‌ونقل نوید آینده‌ای بهتر را به ما می‌دهند. آینده‌ای که بتواند چندین برابر مطلوب‌تر از حال حاضر باشد. بیایید در اینجا نگاهی به برخی از این فناوری‌های مؤثر بر صنعت حمل‌ونقل داشته باشیم.

تعریف تکنولوژی‌های حمل ‌و نقل 

فناوری‌های حمل‌ونقل به کلیه ابزارها، روش‌ها و فعالیت‌هایی گفته می‌شوند که زیرساخت‌های مختلف را برای پشتیبانی از حمل بار و مسافر پوشش می‌دهند. نوآوری‌هایی که هر ساله در زمینه حمل‌ونقل ایجاد می‌شوند، به صورت کلی از سه جهت مورد توجه هستند. کارایی، سهولت و ایمنی مواردی هستند که در هر تکنولوژی جدیدی مورد توجه قرار می‌گیرند.

بسته به نیاز صنعت حمل‌ونقل، دانشمندان و شرکت‌های مختلف در جهت تولید و اختراع تجهیزاتی هستند که علاوه بر بهبود شرایط حمل‌ونقل، باعث صرفه‌جویی در این صنعت هم شوند. برای مثال وقتی به صنعت خودروسازی نگاه می‌کنیم، در قدم اول تولید خودروهای گازسوز و پس از آن تولید اتومبیل‌های الکتریکی از جمله فناوری‌های موجود در این صنعت بوده‌اند.

انواع فناوری‌های حمل‌ونقل

راه‌حل‌های خلاقانه یا همان تکنولوژی‌های جدید حمل‌ونقل به ما کمک می‌کنند که بالاترین سطح از خدمات جابه‌جایی و تحویل مرسوله‌ها را به مشتریان ارائه دهیم. برخی از پیشگامانه‌ترین این فناوری‌ها را می‌توانیم در ادامه بررسی کنیم.

هوش مصنوعی 

فناوری‌های هوشمند یکی از تحولات عمده در زندگی روزمره ما بودند که به مرور پای خود را در صنعت حمل‌ونقل نیز باز کردند. هوش مصنوعی با در اختیار قرار دادن راه‌حل‌های هوشمندانه، باعث حمل‌ونقل راحت‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر در سطح انبوه می‌شود. برخی از کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت حمل‌ونقل را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • ترافیک یکی از چالش‌های بزرگ برای حمل‌ونقل محسوب می‌شود که تا حد زیادی با هوش مصنوعی قابل کنترل خواهد بود.
    • از هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها می‌توان برای نظارت بر شبکه‌های جاده‌ای و کاهش ازدحام استفاده کرد.
    • پروژه «مغز شهر چین» که توسط شرکت علی‌بابا شروع شد، یکی از مثال‌های واضح در این زمینه است.
  • وسایل نقلیه خودمختار هم از دیگر تجهیزات حمل‌ونقل هستند که به کمک هوش مصنوعی کنترل می‌شوند.
    • در سال‌های اخیر رقابت بر سر خودروهای خودران و اتوماتیک زیاد شده است.
    • چنین خودروهایی در هر ثانیه میلیون‌ها داده را به کمک حسگرها دریافت و برای بهبود وضعیت تحلیل می‌کنند.
    • از این وسایل برای حمل‌ونقل ایمن‌تر و کارآمدتر استفاده می‌شود.
    • شرکت‌هایی مانند تسلا، گوگل و اوبر در زمینه تحقیق و توسعه وسایل نقلیه خودمختار سرآمد هستند.
  • امروزه استفاده از هوش مصنوعی در تولید ربات‌ها، باعث پیشرفت بزرگی در صنایع مختلف از جمله حمل‌ونقل شده است.
    • از این ربات‌ها می‌توان برای مدیریت بهتر موجودی انبار، جابه‌جایی کالا‌ها و تحویل آن‌ها و به طور کل بهبود فرآیند لجستیک استفاده کرد.
    • آمازون یکی از شرکت‌هایی است که از ربات‌ها برای تحویل بسته‌های سفارشی خود استفاده می‌کند.

افزونه‌های ارسال کالا 

امروزه سایت‌ها جزء جدایی‌ناپذیر پیشرفت تکنولوژی هستند. بسیاری از سایت‌های فروشگاهی با کمک پلتفرم‌هایی مانند وردپرس ساخته می‌شوند که برای تکمیل عملکرد خود نیاز به افزونه‌های ارسال کالا دارند. افزونه های ارسال کالا باعث می‌شوند که عملکرد فروشگاه‌های آنلاین بهبود پیدا کند، هزینه‌ها کاهش یابد و مشتریان با کمک چند کلیک بتوانند خیلی سریع سفارش خود را ثبت کنند. این افزونه‌ها مدیریت هر چه بهتر فروشگاه بدون استفاده از نیروی کار اضافی را به دنبال خواهند داشت. برخی از بهترین پلاگین‌ها یا افزونه‌های ارسال کالا رایگان و پولی را در ادامه برای شما نام می‌بریم.

  • (WooCommerce ShipStation Gateway)

  • (ELEX WooCommerce USPS Shipping Plugin)

  • WooCommerce Advanced Shipping))

  • (WooCommerce Table Rate Shipping Plugin)

  • (Conditional Shipping for WooCommerce)

افزونه ارسال کالا پادروپین

  • افزونه حمل‌ و نقل پادروپین (Podropin Shipping Wordpress Plugin)

افزونه حمل‌ونقل وردپرس پادروپین به فروشگاه‌های وردپرسی کمک می‌کند تا صفر تا صد فرآیند ارسال سفارشات خود را مدیریت کنند. این افزونه مزایای فراوانی را برای صاحبین فروشگاه‌ها دارد که به آنها کمک می‌کند تا در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

در افزونه پادروپین می‌توانید بدون نیاز به عقد قرارداد از خدمات شرکت‌های پستی مختلفی مانند ماهکس، پیشرو پست، شرکت ملی پست، تیپاکس و غیره استفاده کنید؛ همچنین امکان جمع‌آوری سفارشات از درب محل، چاپ بارنامه معتبر، محاسبه دقیق هزینه خدمات شرکت‌های پستی، سیستم ارسال رایگان پیامک رهگیری برای مشتریان و پشتیبانی اختصاصی در همه امور مرتبط با فرآیند ارسال برای شما فراهم شده است.

"با ثبت سفارش ارسال مرسوله در افزونه پادروپین، بارنامه‌ای برای تمامی سفارشات فروشگاه آنلاین‌ شما آماده می‌شود که در پیشخوان افزونه قابل بارگیری هستند. چاپ بارنامه فرآیند مدیریت ارسال مرسولات شما را بهینه کرده و نیازی به تهیه بارنامه مجزا ندارید."

وسایل نقلیه مدرن

وسایل نقلیه از اصلی‌ترین جنبه‌های حمل‌ونقل محسوب می‌شوند که در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه سریع آن‌ها بودیم. در اینجا به برخی از تکنولوژی‌های مربوط به این وسایل اشاره می‌کنیم.

وسایل نقلیه میکروسیار 

در دوران مدرن امروز وسایلی مانند هاوربردها، دوچرخه‌های دیزلی یا برقی، اسکوترهای موتوری و حتی برخی از موتورسیکلت‌ها می‌توانند به عنوان وسایل نقلیه میکروسیار بخش عمده‌ای از حمل‌ونقل درون شهری را بر عهده بگیرند. در سال 2019 چینی‌ها توانستند نوعی دوچرخه خودران تولید کنند که با عبور از موانع و حفظ تعادل می‌تواند دستورات صوتی داده شده را دریافت و پیگیری کند و بار را از روی سکوها به نقاط خواسته شده ببرد.

وسایل نقلیه ریلی و زمینی 

این وسایل شامل نمونه‌های مختلفی می‌شوند که هر یک به نوعی در توسعه صنعت حمل‌ونقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال خودروهای الکتریکی با باتری لیتیومی قابل شارژ که از سال 2020 به بعد رونق گرفتند، مثال بارزی در این زمینه هستند که با سیستم‌های مختلف از راه دور هم کنترل می‌شوند.

وسایل حمل‌ونقل زمینی شامل تجهیزات مدرن ریلی هم می‌شوند. برای مثال قطارهای پرسرعت معروف به مگلو که بدون ایجاد اصطکاک می‌توانند از 435 تا 595 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشند. هایپرلوپ‌ها نیز نمونه‌ای دیگر از وسایل نقلیه ریلی هستند که با پیشرانه‌های الکتریکی خود احتمالاً در سال‌های آینده بیشتر از مگلوها سرعت خواهند داشت. از هایپرلوپ برای حمل بار و مسافر به کمک سر خوردن در امتداد لوله‌های کم فشار استفاده می‌شود. استفاده از آهنربا برای به حرکت در آوردن این وسیله می‌تواند به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی و هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

وسایل نقلیه ریلی و زمینی

وسایل نقلیه ژیروسکوپی یا ژیروکار 

در سال‌های اخیر به کمک تکنولوژی حمل‌ونقل، امکانات بی‌شماری برای این صنعت روی کار آمد که یکی از آن‌ها تاکسی‌های هوایی هستند. تاکسی‌ها و اتومبیل‌های هوایی یا به اصطلاح پرنده، می‌توانند به خوبی ترافیک شهری را دور بزنند و در زمان کوتاهی بسته‌ها را به دست مشتریان برسانند. این تاکسی‌ها در حال حاضر قرار است به کمک مونوریل به حرکت درآیند. اگرچه یقیناً در سال‌های آینده با استفاده از نوآوری نسل‌های بعدی بهبود بهتری پیدا می‌کنند. شرکت اوبر یکی از پیشگامان در زمینه ایجاد سفرهای هوایی و جایگزینی آن با روش‌های سنتی حمل‌ونقل محسوب می‌شود.

پهپادهای پیشرفته

از دیگر فناوری‌های تأثیرگذار در حمل‌ونقل می‌توانیم به پهپادها اشاره کنیم. تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین می‌تواند بدون محدودیت‌های جغرافیایی با ظرفیت بار مشخص به عنوان یک راه‌حل ساده مورد استفاده قرار گیرد. این قابلیت پیشرفته می‌تواند بهترین سناریو برای شهرهای شلوغ و یا حمل‌ونقل اورژانسی محسوب شود.

پهپادهای پیشرفته حمل‌ونقل

(GPS)دستگاه‌های 

اگرچه جی‌پی‌اس‌ها یک تکنولوژی خیلی جدید نیستند، اما آن‌ها دهه‌هاست که به کمک انسان‌ها آمده‌اند. این دستگاه‌ها تأثیر فوق‌العاده‌ای بر حمل‌ونقل داشته‌اند و بر اساس تجربه نسل‌های بعدی این ابزارها می‌توانند کارایی بسیار بیشتری را به دنبال داشته باشند. با کمک این دستگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های سفر با توجه به آب‌وهوا، شرایط ترافیکی و حتی انتخاب مسیر بهتر انجام می‌شود.

جمع‌بندی 

  • آینده حمل‌ونقل چیزی روشن‌تر از حال حاضر است و می‌تواند به کمک تکنولوژی‌های مختلف و نوآوری‌های جدید با انقلاب روبه‌رو شود.

  • تکنولوژی‌های مختلفی در زمینه حمل‌ونقل وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به هوش مصنوعی و افزونه‌های ارسال کالا اشاره کنیم.

  • این تکنولوژی در زمینه وسایل نقلیه بسیار گسترده‌تر می‌شود. از جمله تجهیزات در این بخش می‌توانیم به وسایل نقلیه میکروسیار، وسایل نقلیه ژیروسکوپی، انواع پهپادها و شبکه‌های ریلی پرسرعت اشاره کنیم.

  • هوش مصنوعی یکی از کاربردی‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده فناوری در حمل‌ونقل محسوب می‌شود که تقریباً در هر یک از تکنولوژی‌های معرفی  شده به چشم می‌خورد.

  • افزونه حمل و نقل پادروپین برای ارسال سفارشات فروشگاه‌های آنلاین طراحی شده است که برای دانلود افزونه و استفاده از پلتفرم خدمات پستی اینجا کلیک کنید.

  • وجود تکنولوژی‌های هوشمند و استفاده از اتوماسیون‌های خودکار حمل‌ونقل همیشه به خودی خود نیز خوب نخواهند بود. بلکه نیاز به تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مؤثر برای حل مشکلات و چالش‌های پیش روی این صنعت دارند تا امنیت، سرعت، دقت، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی و صرفه‌جویی را با خود به دنبال داشته باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.