پروفیل آلومینیوم آلوم طرح پاسارگاد

پروفیل آلومینیوم به عنوان یکی از پر مصرف ترین بخش مصارف آلومینیوم به حساب می آید.این نوع محصول آلومینیومی در صنایع مختلف مصارف مختلفی دارد. روند افزایش و میزان مصرف ظاهری این محصول که تفاصل بین واردات و تولید در داخل کشور و صادرات است، بیشتر از روند میزان تولید آلومینیوم در کشور می باشد.

افزایش واردات آلومینیوم و تولید پروفیل آلومینیومی پاسخگوی نیاز روزافزون بازار است. در واقع بیش از دو سوم مصرف فعلی بازار در ایران از واردات تامین می گردد. بررسی های بازاریابی و تخمین تقاضای مصرف داخلی و تخمین صادرات، نشان می دهد که طی سال‌های آینده تولید آلومینیوم و پروفیل‌های آلومینیومی در کشور باید به ۱.۵ میلیون تن در سال افزایش یابد.

بنابراین لازم است واحدهای جدید تولید آلومینیوم در کشور احداث شود. به علاوه تغییر نوع مصرف به خصوص در تولیداتی مانند اتومبیل سازی، واگن سازی و … مقدار مصرف را به حتی بالاتر از این مقدار نیز افزایش خواهد داد.

بر اساس استراتژی توسعه صنعت آلومینیوم کشور که توسط وزارت صنایع و معادن پایه‌گذاری شده، دست یابی به مقام برتر در منطقه برای تولید آلومینیوم اولیه و تولید بالغ بر ۸۰۰ هزار تن آلومینیوم در پایان برنامه چهارم توسعه  و حدود ۱.۵ میلیون تن در پایان برنامه پنجم توسعه است.

پروفیل آلومینیوم آلوم طرح پاسارگاد

پروفیل آلومینیوم آلوم طرح پاسارگاد

میزان مصرف آلومینیوم در صنایع مختلف

در واقع فاکتورهای زیر فرصت مناسبی را برای توسعه آلومینیوم در کشور فراهم می نماید. آن چه که در آمار مصرف سرانه آلومینیوم در 20 سال آینده پیش بینی شده است  از 6 کیلو به 10 کیلو می رسد. بالاترین مصرف سرانه در دنیا برای کشور های کانادا و آمریکا با سرانه مصرف 30.27 و 94.22 کیلوگرم است.

اما سهم صنایع مختلف از بازار آلومینیوم به شرح زیر است :

  • صنعت حمل و نقل 26%

  • بسته بندی 20%

  • ساختمان 20%

  • برق 9%

چرا از پروفیل آلومینیوم استفاده کنیم؟

اگر تاکنون از محصولات اکستروژن آلومینیومی استفاده نکرده‌اید ، لازم است تا فواید استفاده از پروفیل های آلومینیومی را بدانید. این محصولات آلومینیوم در زندگی روزمره ما نقش زیادی دارند و از آن‌ها استفاده زیادی میشود. در ادامه به 5 دلیل برای استفاده کردن از پروفیل های آلومینیومی میپردازیم.

آلومینیوم فلزی با ویژگی های منحصر به فرد است

فلز آلومینیوم با ویژگی های منحصر به‌فرد زیادی همراه است. این فلز سبک با ترکیب با فلزهای دیگر می تواند مقاومت بالایی در برابر شرایط نامساعد داشته باشد. مهمترین دلیلی که پروفیل‌های آلومینیومی اینقدر پرطرفدار هستند خصوصیات ماده اولیه آن یعنی آلومینیوم است. این فلز با توجه به آلیاژ آلومینیوم مورد استفاده میتواند ویژگی‌های خاصی را به خود اختصاص دهد.

اکسترود پذیری آلومینیوم و تولید پروفیل الومینیوم با سطح مقطع دلخواه امکان پذیر است

آلومینیوم به صورت بیلت به عنوان ماده اولیه اکستروژن مورد استفاده قرار می گیرد. بیلت آلومینیوم را با استفاده از دستگاه اکستروژن آلومینیوم از قالب مورد نظر عبور میدهند. سپس پروفیل آلومینیوم به عنوان خروجی از دستگاه اکستروژن خارج می شود.

اکسترود پذیری آلومینیوم این امکان را فراهم آورده است تا بتوانیم با طراحی قالب اکستروژن مناسب، سطح مقطع مورد نظرمان را تولید کنیم. طراحی پروفیل آلومینیوم مناسب برای انجام اکستروژن آلومینیوم اهمیت زیادی دارد. اگر طراحی به درستی انجام نشود نمیتوان خروجی مناسب را از دستگاه اکستروژن آلومینیوم انتظار داشت و حتی احتمال دارد که قالب در زمان اکستروژن بشکند.

در دسترس بودن پروفیل‌های اکستروژن

امروزه با پی بردن به کاربرد های پروفیل آلومینیوم شرکت های زیادی در این عرصه شروع به فعالیت کرده اند. شما میتوانید با تماس با مراکز فروش پروفیل آلومینیوم ، پروفیل آلومینیومی دلخواهتان را سفارش داده و یا تحویل بگیرید. این که چقدر طراحی دلخواهتان اختصاصی باشد به زمان تحویل محصول نهایی تاثیر میگذراد. اگر میخواهید طراحی اختصاصی پروفیل آلومینیوم داشته باشید، زمان تحویل محصول مورد نظرتان نیازمند زمان بیشتری خواهد بود. پروفیل های آلومینیومی نیز وجود دارند که نیاز به طراحی ندارند و آمده فروش هستند. برخی از این پروفیل‌ها، پروفیل لوله آلومینیومی ، پروفیل شیاردار ، پروفیل قوطی آلومینیومی هستند که در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل خریداری میباشند.

کاربردی بودن پروفیل آلومینیومی در صنایع مختلف

استفاده از این پروفیل ها ممکن است در هر صنایعی و در هر کجا اتفاق بیفتد. در صنایع الکترونیک ، ساختمان سازی و ابزار آلات پروفیل های الومینومی بسیار پر طرفدارند. این محصولات آلومینیومی به دلیل تنوع بالا و قابلیت طراحی آن‌ها با توجه به طراحی مورد نظر، استفاده از آن‌ها را در میان صنعتکاران رواج داده است.

ظاهر نهایی زیبا با رنگ دلخواه

شما میتوانید به هر صورت که تمایل دارید پروفیل آلومینیوم دلخواهتان را پوشش دهید. آنادایز پروفیل آلومینیوم هم موجب افزایش استحکام و هم باعث افزایش زیبایی محصول نهایی می شود. رنگ های الکترواستاتیکی نیز با تنوع رنگی بسیار زیاد ، مورد توجه افراد زیادی قرار دارد.

محصولات پروفیل آلومینیوم

شما میتوانید با انتخاب دسته بندی های زیر به محصولات مربوط به آن دسته از پروفیل های الومینیومی دسترسی پیدا کنید. هر کدام از این محصولات میتواند حاصل طراحی اختصاصی توسط تیم طراحی اکستروژن پروفیل آلومینیوم باشد و یا به صورت عمومی موجود باشد.

  • پروفیل شیاردار صنعتی

  • هیت سینک آلومینیومی

  • پروفیل آلومینیوم نرده و نما

  • فریم پنجره

  • پروفیل آلومینیوم اختصاصی

  • پروفیل های کابینتی و یراق آلات کابینت

هیت سینک آلومینیومی

عبور جریان از قطعات الکترونیکی تولید گرمای مخرب می کند. در صورتی که این حرارت تولیدی به طور مناسب و مستمر دفع نشود، عمر مفید قطعات کاهش یافته و حتی در مواردی موجب سوختن آن‌ها می‌شود. جهت خنک‌سازی مؤثر و کارامد قطعات الکترونیکی از هیت سینک (رادیاتور خنک‌کننده) استفاده می شود. نحوه آنادایز / آنادایزینگ هیتسینک به این شکل است که ابتدا اسید فسفریک به عنوان یک الکترولیت موجب تخلخل آلومینیوم می شود. در ادامه جریان الکتریکی به آن اعمال شده و روی آن یک پوشش اکسیدی-آندی سیل شده به ضخامت 1 تا 4 میلی‌متر ایجاد می کند و در نهایت آنادایز پروفیل هیتسینک به پایان می رسد.

پروفیل هندریل و نما

هندریل آلومینیومی از پر کاربردترین فریم های شیشه است که به عنوان گیره و نگهدارنده شیشه عمل میکند. به گونه ای که ایمنی و استحکام شیشه به عنوان یک حفاظ قابل اطمینان شمرده می شود. این پروفیل آلومینیوم نوعی محصول اکستروژنی است که بر اساس نیاز با مقطعی خاص و استحکام مورد نظر تولید و اکسترود آلومینیوم می شود.

امروزه با مدرن شدن صنعت معماری و طراحی ساختمان ، استفاده از پروفیل های آلومینیوم در نرده و نما ها رایج شده است. پروفیل های آلومینیومی به دلیل قابلیت تولید دلخواهشان بسیار پر طرفدارند.

پروفیل های اکستروژن را میتوان بر اساس سطح مقطع دلخواه مشتری تولید کرد. ازین رو بسیاری از صنایع به استفاده از آن ها در ابزار آلات و یا محصولات خود روی آورده اند. صنعت ساختمان یکی از پر مصرف ترین صنایع در استفاده از پروفیل های آلومینیومی است.

هندریل آلومینیومی آلوم طرح پاسارگاد

هندریل آلومینیومی آلوم طرح پاسارگاد

پروفیل شیاردار مهندسی آلومینیومی

پروفیل شیاردار آلوم طرح پاسارگاد
پروفیل شیاردار به دلیل تنوع در ساختار و منعطف بودن در طراحی این امکان را فراهم میکند که آن چه را که در ذهن دارید پیاده‌سازی کنید. پس با استفاده از این ابزار آلات محدودیتی برای طراحی نخواهید داشت. این ویژگی بسیاری از صنعت گران و مهندسان را به استفاده از این پروفیل های آلومینیومی وا داشته است. این قطعات صنعتی بسیار منحصر به فرد هستند و نیاز به طراحی خاص برای اتصالات خود میباشند می باشند. به این پروفیل‌ها، پروفیل مهندسی نیز گفته میشود.

پروفیل آلومینیوم اختصاصی

پروفیل آلومینیوم اختصاصی به پروفیل آلومینیومی میگویند که به صورت منحصر به فرد برای کار به خصوصی طراحی شده باشد. این پروفیل ها به صورت شخصی طراحی میشوند و نمیتوانید آن ها را در فروشگاه ها بیابید. طراحی پروفیل اختصاصی متناسب با کار مدنظر باید توسط شخصی متخصص فرایند اکستروژن آلومینیوم انجام پذیرد.

این شخص باید بداند که چه سطح مقطع های آلومینیومی قابل اکسترودند و کدام نیستند. دانش درباره اکسترود پذیری مقاطع مختلف یک امر واجب برای تولید پروفیل آلومینیومی مورد نظر است تا از هزینه‌های اضافی بکاهد.

طراحی پروفیل آلومینیوم اختصاصی همره با تیم مهندسی آلوم طرح پاسارگاد

آلوم طرح پاسارگاد مفتخر است با سال ها تجربه در زمینه مهندسی و خدمات فروش پروفیل اختصاصی آلومینیوم همراه شما عزیزان از زمان طراحی تا تولید پروفیل آلومینیومی مورد نظرتان باشد. تیم متخصص ما یکی از بهترین راهنماها برای شما در این راه میباشند. شما میتوانید با تماس با ما از مشاوره رایگان درباره تولید اکستروژن آلومینیوم بهره‌مند شوید.

تولید محصولات آلومینیومی داری المانهای فنی و ظرافتهای خاص می باشند. متاسفانه عدم درک متقابل تولید کننده و مصرف کننده منجر به روابط غیر شفاف و عدم هماهنگی و در نتیجه باعث اتلاف زمان، سرمایه و سوء تفاهم بین آنها می شود.

شرکت آلوم طرح پاسارگاد در سال 1387 به ثبت رسمی رسیده و از سال 1389 آغاز به فعالیت در زمینه مهندسی فروش پروفیل آلومینیوم نموده است. در این راستا، این شرکت با بهره گیری از نیروهای متخصص، باتجربه و تحصیل کرده به ویژه در صنایع و علوم مرتبط با صنعت آلومینیوم و حسابداری صنعتی، با همکاری افراد خوش نام و صاحب سبک در صنعت آلومینیوم تلاش زیادی بر کاهش اتلاف انرژی داشته که این نکته کاهش قیمت تمام شده محصول تولیدی را به دنبال خواهد داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.