جاهای دیدنی مشهد در شب

همچنین گردش در خود شهر و اقامت در هتل‌های زیبای این شهر مانند هتل قصر طلایی مشهد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-mashhad/mashhad-ghasr-talai) جذاب هشتند. اما درصورتی‌که قصد دارید شب‌های مشهد را از منظر دیگری مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنم با جاهای دیدنی و جذاب این شهر در شب آشنا شوید. من در ادامه قصد دارم برخی از آن‌ها را معرفی کنم.

منطقه گردشگری چالیدره

حالا که مشهد را برای تعطیلات انتخاب کردید، حتما به منطقه گردشگری چالیدره در طرقبه هم سری بزنید. در چالیدره می‌توانید امکانات مختلفی مانند وسایل تفریحی، رستوران و کافی‌شاپ را به‌طور همزمان برای گشت‌وگذاری جذاب در شب‌های مشهد در اختیار داشته باشید. علاوه بر آن وجود دریاچه روی سد چالیدره کمک می‌کند تا تفریحات دیگری مانند قایق‌سواری و کشتی شناور در شب را تجربه کنید.

البته فراموش نکنید که بهترین زمان برای رفتن به چالیدره در روزهای گرم تابستان است تا تفریحات مختلف مانند ترن کوهستان، ماهیگیری، اسکله تفریحی، لنج تفریحی، برج گردان و سایر امکانات تفریحی این منطقه را در هوایی مطبوع تجربه کنید.

طرقبه

یکی دیگر از  جاهای دیدنی مشهد (https://www.alibaba.ir/mag/mashhad-attractions/ ) که می‌توانید در روز  و شب‌های مشهد به آنجا بروید، طرقبه است. در اصل اینجا بهترین مکان برای دعوت کردن خودتان، خانواده و دوستان به غذاهای خوشمزه است. همچنین آب‌وهوای خنک و ییلاقی آن در شب، لذت خوردن غذاهای سنتی را در کنار صدای رودخانه دوچندان می‌کند.

جذابیت تفریحی طرقبه

البته تمام جذابیت تفریحی طرقبه فقط به شکم گردی نیست. شما می‌توانید از باغ‌های تفریحی، مرکز رفاهی، قایق‌سواری در دریاچه، بانجی جامپینگ، تله کابین، ترن کوهستانی، زیپ لاین و مجتمع تجاری گیلاس در این منطقه دیدن کنید.

شاندیز

اگر از بزرگراه وکیل‌آباد به سمت شاندیز بروید، جاذبه‌های متفاوتی برای ثبت خاطراتی خوش در دل شب‌های مشهد مشاهده خواهید کرد. شاندیز یکی از مناطق ییلاقی مشهد است که به دلیل آب‌وهوایی مطبوع و خنک در فصول گرم سال، طرفداران زیادی دارد.

این منطقه کوهستانی با رودهای پرآب و درختان بلند خودنمایی می‌کند. همچنین رستوران‌های متعدد و مطرح در شاندیز وجود دارند که یک وعده غذایی عالی و باکیفیت را نوید می‌دهند. بنابراین حالا که به مشهد آمدید، بعد از زیارت تمام وقت خود را در هتل سپری نکنید. حتی درصورتی‌که هتل جذابی مانند هتل قصر طلایی مشهد را برای اقامت انتخاب کردید، بهتر است شب‌های مشهد را از دست ندهید و از جاهای دیدنی آن مانند شاندیز دیدن کنید.

همچنین در شاندیز می‌توانید از پارک جنگلی شاندیز، شهربازی سرپوشیده، فود کورت، پاتیناژ روی یخ و سالن اسکی آن استفاده کنید و خاطرات خوشایندی برای خودتان به ثبت برسانید.

شهربازی الماس شهر

هیچ کجا برای بچه‌ها به اندازه شهربازی جذاب و لذت‌بخش نیست. بنابراین اگر دوست دارید تعطیلات در مشهد به همه خوش بگذرد و فرزندتان هم خاطرات خوشی داشته باشند، حتما به شهربازی‌های مطرح این شهر مانند شهربازی الماس شهر سری بزنید. این شهربازی در خیابان خیام شمالی، روبروی بازار بین‌المللی سپاد قرار دارد و تا ساعت 1 بامداد برقرار است.

در این شهربازی به فرزندان خود اجازه می‌دهید که شبی پر از هیجان، سرگرمی و بازی‌های مهیج و کودکانه را تجربه کنند و حسابی به آن‌ها خوش بگذرد. در اینجا بیش از ۱۲۰ دستگاه بازی مختلف مانند یوفو، کروسل، چرخ و فلک، سالتو، اسکیت یو، کشتی صبا، سرسره پرواز در آسمان، ماشین برقی، جایروسویینگ، ترامپولین، سورتمه و استخر توپ وجود دارد. بنابراین همه رده‌های سنی می‌توانند از تفریحات لذت‌بخش آن استفاده کنند. علاوه بر آن وجود رستوران، آمفی‌تئاتر و پارکینگ اختصاصی هم جذابی آن را بیشتر کرده است.

سرزمین موج‌های آبی

سرزمین موج‌های آبی

اینجا یکی دیگر از جذابیت‌های بی‌نظیر مشهد است که در فاصله ۱۵ کیلومتری حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد و جزء کامل‌ترین پارک‌های آبی در مشهد به شمار می‌رود. همچنین دو پارک مجزا و همزمان برای آقایان و خانم‌ها در این محل در نظر گرفته شده تا همه اعضای خانواده بتوانند در یک ساعت مشخص از امکانات تفریحی آن استفاده کنند.

سرزمین موج‌های آبی از امکانات مختلفی مانند انواع سرسره مثل سرسره‌ جت موج که طولانی‌ترین سرسره در ایران است و رودخانه خروشان، جکوزی سرد و گرم، سقوط آزاد، حمام سنتی و ترکی، چاله فضایی و بازی‌های گوناگون برخوردار است. بنابراین می‌توانید در طول روز یا شب به اینجا بیایید و حس شادابی و نشاط را برای خودتان فراهم کنید. همچنین در بخشی از این پارک آبی سالن ماساژ، مهدکودک، لوازم ورزشی و رستوران قرار دارد تا رفاه همه بازدیدکنندگان به بهترین شکل تامین شود.

این مطلب را هم بخوانید: اقامتگاه های بومگردی مشهد

پارک کوه سنگی

کوه سنگی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های مشهد است که در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید آنجا بروید و بعد از بالا رفتن از کوه، به تماشای چشم‌انداز زیبا و جذاب اطراف شهر بپردازید. کوهسنگی در اصل در مرتفع‌ترین قسمت شهر قرار دارد و حتی از آنجا می‌توانید مناظر حرم گنبد و گلدسته‌های حرم را ببینید.

علاوه بر آن اگر ابتدای شب و در هنگام غروب خورشید به کوهسنگی بیایید، لذت دیدن غروب آفتاب را هم مشاهده خواهید کرد. همچنین این مکان دارای رستوران و اغذیه‌فروشی‌های متعدد است تا طبیعت زیبا را در کنار غذاهای خوشمزه و آب‌وهوایی خنک و دلپذیر تجربه کنید.

کلام آخر

جذابیت‌ها و جاهای دیدنی مشهد فقط به موارد ذکرشده ختم نمی‌شود. شما می‌توانید به انواع پارک‌های آبی، سرزمین موج‌های خروشان، پارک جنگلی وکیل‌آباد، پارک هفت‌حوض، بام مشهد، مراکز خرید مختلف این شهر و ... بیایید  و لذت شب‌هایی به‌یادماندنی را در ذهن خود و خانواده به ثبت برسانید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.