نحوه استعلام سابقه بیمه شخص ثالث با استفاده از کد یکتا

 برای برنامه ریزی و سامان دادن همه این بیمه نامه‌های صادر شده، کدی طراحی شده است که مانند کد ملی برای اشخاص عمل می‌کند. داشتن این کد شما را از کاغذ بازی‌های معمول و همراه داشتن بیمه نامه‌ها بی‌نیاز می‌کند. اما این کد یکتا دقیقا چیست؟ و در چه موقعیت‌هایی باید آن را همراه خود داشت؟ در ادامه همراه ما باشید تا همه چیز را درباره آن بدانیم.

کد یکتای بیمه شخص ثالث چیست و چه کاربردی دارد

بعد از حذف شدن بیمه نامه‌های کاغذی و صدور بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین، معمولا بعد از خرید یک پیامک تایید که حاوی اطلاعات بیمه نامه است برای شما ارسال می‌شود. یکی از این اطلاعات، کدی چند رقمی است که به عنوان کد یکتا از آن یاد می‌شود. از این کد منحصر به فرد برای راحت‌تر و سریع‌تر مشاهده کردن مشخصات و استعلام بیمه شخص ثالث می توان استفاده کرد.

با به خاطر سپردن و یا همراه داشتن این کد در هر زمانی که بخواهید می‌توانید تنها در چند دقیقه و طی کردن چند مرحله ساده همه اطلاعات مورد نیاز در رابطه با بیمه شخص ثالث خودرو خود یا خودرویی که قصد خرید آن را دارید بدست آورید. این اطلاعات شامل مواردی از جمله وضعیت بیمه شخص ثالث، مدت زمان اعتبار یا سقف تعهدات بیمه‌گر است.

کد یکتای بیمه شخص ثالث چند رقمی است

بر روی همه کاغذهای فیزیکی و یا الکترونیک بیمه نامه‌ها، تعداد زیادی عدد وجود دارد که ممکن است پیدا کردن و به خاطر سپردن همه آن‌ها کار دشواری باشد. خوب است بدانید که کد یکتا یک عدد یازده رقمی است که برای هر بیمه نامه‌ای به صورت منحصر به فرد صادر می‌شود. بسته به شرکتی که از آن بیمه خود را دریافت می‌کنید می‌توانید در قسمت‌های مختلفی از بیمه‌نامه در کنار QR  کد مربوط به خود آمده باشد. به خاطر سپردن و یا همراه داشتن این شماره مانند همراه داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث است.  

 دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث

دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث روند سخت و پیچیده‌ای ندارد. این کد معمولا پس از ثبت بیمه نامه در سامانه بانک مرکزی و یا همان سامانه سنهاب، صادر می‌شود و شما می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر کد یکتا بیمه نامه خود را فراموش کرده‌اید می‌توانید به راحتی به صفحه بیمه‌های من در وبسایتی که از آن بیمه خود را خریداری کرده‌اید بروید و با انتخاب بیمه شخص ثالث فایل بیمه نامه الکترونیکی خود را که حاوی کد یکتای بیمه شخص ثالث می‌باشد، مشاهده کنید. اگر کد یکتا پس از خرید بیمه نامه برای شما صادر نشد احتمالا مشکل از روند ثبت اطلاعات مربوط بیمه نامه در سایت بیمه مرکزی است. برای پیگیری این مورد باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید و صحت اطلاعات خود را بررسی کنید.

 نحوه استعلام وضعیت بیمه نامه خودرو با استفاده از کد یکتا

اگر می‌خواهید خودرویی خریداری کنید و قصد استعلام اطلاعات مربوط به بیمه‌های فعال آن دارید بهتر است بدانید که استعلام بیمه شخص ثالث خودرو با استفاده از کد یکتا یکی از روش‌های استعلام بیمه در کنار همه روش‌های دیگر موجود است. مهم‌ترین ویژگی این روش سرعت عمل و سهولت انجام آن است. برای این کار باید به سامانه استعلام بیمه مرکزی یا همان سامانه سنهاب مراجعه کنید. با وارد کردن این کد می‌توانید به همه اطلاعات بیمه نامه خود مانند مدت زمان اعتبار، سقف تعهدات مالی و دیگر مشخصات آن دسترسی داشته باشید.  

 دریافت سوابق خسارت‌های دریافتی با کد یکتای بیمه شخص ثالث

یکی از مهم‌ترین کاربردهای کد یکتای بیمه شخص ثالث، استعلام سوابق خسارت دریافتی در کمترین زمان است. برای انجام دادن این کار و دریافت همه سوابق خسارات یا حتی عدم خسارت هم باید وارد سایت‌های فروش بیمه آنلاین مانند ازکی یا سامانه سنهاب شوید و با وارد کردن کد یکتا به همه اطلاعات دسترسی پیدا کنید. اگر بیمه شخص ثالث خود را از ازکی خریداری کرده باشید برای درخواست خسارت می‌توانید به کمک کد یکتای بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین اقدام کنید.

استعلام و خرید بیمه شخص ثالث در کوتاهترین زمان با ازکی

دو نکته مهم را برای خرید آنلاین بیمه و استعلام سابقه بیمه‌ شخص ثالث باید مد نظر قرار دهید، مورد اول پیدا کردن شرکت بیمه معتبر و دارای مجوز است که پیشنهادهای مناسبی برای ارائه داشته باشد، مورد دوم پیدا کردن وبسایتی جامع که همه این شرکت‌های بیمه‌ را برای مقایسه در کنار هم قرار داده باشد. اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که در جستجوی چنین وبسایتی هستید، وب سایت ازکی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

با مراجعه و خرید بیمه آنلاین بیمه از این سایت نه تنها می‌توانید به راحتی کد یکتا بیمه نامه خود را دریافت کنید بلکه می‌توانید از خدمات دیگر مانند استعلام سوابق بیمه خودرو ، استعلام سابقه بیمه شخص ثالث و استعلام کد یکتای بیمه شخص ثالث هم بهره مند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.