8 مرحله ای که باید بدانید تا پول خود را در سئو هدر ندهید.

متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها این‌گونه از بین رفته اند. زمان و منابع سرمایه‌گذاری شده بسیاری در سئو به دلیل جنبه‌های خاصی از فرآیند، افراد درگیر یا چالش‌های تجاری که حتی بهترین کمپین‌ها را از مسیر خارج می‌کند، هدر رفته‌اند. در اینجا ۸ مرحله مشخص وجود دارد که اگر ندانید می‌توانید پول خود را در سئو هدر دهید. آگاهی از هر یک و انجام این اقدامات می‌تواند به افزایش شانس موفقیت شما کمک کند.

۱. اهدافتان را از قبل تعریف کنید.

بدون اهداف مشخص، می‌توان پول زیادی را با تمرکز و تعقیب اشتباه معیارهای عملکرد هدر داد.در خیلی از مواقع کارشناسان سئو در مورد یک مجموعه معیار صحبت می‌کنند و کارفرمایان در مورد مجموعه‌ای دیگر از معیار‌ها صحبت می‌کنند و این جالب نیست. وقتی همه چیز بی‌انتها باقی بماند، روابط و همکاری‌ها از بین می‌روند.

اطمینان حاصل کنید که طرفتان بداند هر زمان که پول سرمایه‌گذاری می‌شود، عملکرد ​​چگونه تعریف می‌شود و چرا  قبل از اقدامات سئو نیاز به تعریف اهداف داریم.

۲. معیارهای درست و اصولی رو اندازه گیری کنید.

بسیاری از معیارهای سئو و تجزیه‌وتحلیل وب همیشه در دسترس و قابل‌تعریف بوده‌اند اما این بدان معنا نیست که آنها برای هر شرکت یا کمپین یکسان هستند.در واقع، آنها اغلب به معناهای متفاوتی در سکشن‌ها، رفتار یا سفرهای مشتری برای یک محصول یا خدمات هستند.

با فرض اینکه همه ما بر اساس اهداف همسو هستیم، باید مطمئن شویم که KPI و مجموعه‌ متریک‌های مناسب برای هر تبدیل را می‌شناسیم. اگر ما هزینه سئو سایت را به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کنیم و فقط به تبدیل‌های آخرین کلیک نگاه کنیم، احتمالاً نقش جستجوی ارگانیک را در سفر مشتری از دست خواهیم داد.

ممکن هم است ناخواسته تاکتیک‌هایی را ندانسته که زمان و پول زیادی صرف می‌کنند و تنها به یک جنبه از تبدیل‌ها کمک می‌کنند، وزن بیشتری دهیم. مطمئن شوید که دید کاملی از سفر و اسناد مشتری دارید تا بتوانید هرگونه حدس و گمان را از برنامه اندازه‌گیری خود حذف کنید تا عاقلانه‌ترین تصمیمات مالی را در استراتژی خود اتخاذ کنید.

۳. نقش اشخاص را در تیم یا شرکت تعریف کنید.

حتی با نقش‌های کاملاً تعریف‌شده، هنوز چالش‌هایی در مورد همکاری و کارآمد نگه‌داشتن تلاش‌های سئو وجود دارد .بدون نقش‌های تعریف شده، مطمئناً در سئو ضرر خواهید کرد. دانستن اینکه چه کسی مسئول تمام اجزای لازم برای موفقیت است و اینکه همه آن‌ها در یک‌جهت حرکت کنند ضروری است. ناکارآمدی یا عدم توانایی برای حرکت روبه‌جلو زمینه بزرگی است که هزینه‌های سئو در آن هدر می‌رود.

بدون برنامه ریزی، کاری را شروع نکنید.

4. بدون برنامه ریزی، کاری را شروع نکنید.

موارد خوبی برای چابک بودن و استفاده از متدولوژی‌های چابک در سئو وجود دارد.بااین‌حال، اگر بدون یک برنامه به جلو می‌روید، آنگاه بخش مهمی از کار شما مشکل دارد و همیشه به‌جای اینکه بتوانید از پیش‌بینی در سئو استفاده کنید، واکنش در لحظه دارید. اگر متخصصین سئوی شما دائماً در حال تقلا هستند و این شما هستید که همه سؤالات را در مورد چیستی و چرایی می‌پرسید، این سناریوی خوبی نیست .این بدان معناست که هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

5. بودجه خود را از قبل مشخص کنید.

بدون دانستن چالش‌ها و راه‌حل‌ها، می‌توانید وارد یک قرارداد سئو شوید یا زمان و هزینه‌ای را صرف چیزی کنید که در نهایت یک کلید گمشده دارد یا باید کنار گذاشته شود. هیچ‌کس نمی‌خواهد پنجاه میلیون برای تعرفه خدمات سئو پرداخت کند تا در نهایت به بن‌بست برسد و به او گفته شود که به یک سایت جدید صد میلیونی نیاز دارد.

بهتر است این را از قبل بدانید تا بودجه مناسبی داشته باشید یا تصمیم بگیرید که به سایت فعلی پایبند باشید و همچنین سعی کنید حداقل از نظر عملکرد و بهینه‌سازی آن را به حداکثر برسانید.

6. همیشه محتوای آماده و قابل ارائه داشته باشید.

محتوا سوخت سئو است. یکی از چالش‌های اصلی که هنگام اجرای پروژه‌های سئو یک شرکت سئو برای مشتریان با آن روبرو است، زمانی است که منبعی برای محتوا وجود ندارد. این ممکن است نیازمند برون‌سپاری محتوا یا یافتن منبع مناسبی باشد که بتواند آن را به‌موقع و با بودجه ارائه دهد.

این امکان وجود دارد که در حین انتظار برای محتوا، به اقدامات دیگر  پایبند باشید و روی عوامل خارجی مانند لینک‌سازی تمرکز کنید .اما اگر محتوا قابل‌ارائه نباشد، می‌تواند به تلاش کلی سئو آسیب برساند و منجر به هدررفتن پول در سایر زمینه‌ها شود.

7. استراتژی های قدیمی را کنار بگذارید.

خود را مجبور به انجام سئو نکنید. این معمولاً منجر به تاکتیک‌های اجباری و اغلب اقداماتی می‌شود که نادرست هستند یا دیگر تأثیرگذار نیستند. اگر اقدامی قدیمی یا اسپم به نظر می‌رسد، یک‌لحظه مکث کنید و مطمئن شوید که تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها با بهترین شیوه‌ها و استانداردهای فعلی با نحوه بهینه‌سازی سایت شما مطابقت دارند.

با تمرکز بر روی شیوه‌های سئو قدیمی می‌توان پول، زمان و انرژی زیادی صرف کرد.

8. ابزارهایی که نیاز ندارید را خریداری نکنید.

مطمئن شوید که می‌دانید برای چه ابزارهایی پول می‌پردازید. اگر از آنها استفاده می‌کنید، آیا آنها به شما در مدیریت کمپین و موفقیت کمک می‌کنند. احتمالاً ابزارهایی وجود دارند که به‌صورت دوره‌ای از آنها استفاده می‌کنید و می‌توانید در صورت اشتراک آن‌ها را قطع کنید تا از پرداخت ماه‌به‌ماه در صورت عدم استفاده جلوگیری شود. نیازهای خود را بشناسید و مطمئن شوید که پول خود را برای چیزهایی که نیاز ندارید هدر نمی‌دهید.

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‎‌سازی و سئو وب سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.