تجربه سفری عالی با رزرو اقامتگاه بوم گردی در قشم و هرمز

 برای اقامت در این جزایر می‌توانید سراغ اقامتگاه قشم و هرمز بروید. زیرا این اقامتگاه‌ها با ظاهری سنتی، لحظاتی بسیار آرام به دور از هیاهو، اضطراب و زندگی مدرنیته برای شما فراهم می‌کند. اقامتگاه‌های بوم گردی در جزایر قشم و هرمز، با توجه به شرایط جغرافیایی این مناطق به صورت خانه‌هایی یک طبقه از چندین اتاق خشتی و گلی، حیاطی بزرگ و دل‌باز با آلاچیق‌هایی با سقف چوبی ساخته شده‌اند.

دلایل انتخاب اقامتگاه های بومگردی هرمز

جزیره هرمز مانند جزیره قشم در استان هرمزگان قرار داشته و حدود ۲۰ کیلومتر تا فاصله دارد. این جزیره چشم‌انداز‌های خیره‌کننده و فرهنگی منحصربه‌فرد دارد و یکی از جادویی‌ترین، رنگارنگ‌ترین و بکرترین جزایر در جهان است. طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها در این طبیعت وجود دارد، سایه‌ها و رنگ‌های مختلف قرمز، سبز، زرد، نارنجی، قهوه‌ای، طلایی و... را می‌توانید با پرسه زدن در اطراف ببینید.

دلایل انتخاب اقامتگاه های بومگردی هرمز

از دلایل انتخاب اقامتگاه هرمز می‌توان به زیبایی و جذابیت آن اشاره کرد. همچنین فاصله گرفتن از زندگی شهری و روی آوردن به طبیعت و زندگی سنتی مانند روی زمین خوابیدن، غذای سنتی و محلی، سکوت حاکم بر فضا از دیگر دلایل و جذابیت‌های اقامت در اقامتگاه هرمز است. گردشگرانی که به این اقامتگاه‌های بومگردی ‌می‌روند، مشکلی با کمبود تکنولوژی در این مناطق نداشته بلکه از این آرامش استقبال می‌کنند.

مشخصه های اقامتگاه بومگردی مناسب در قشم

اقامتگاه‌های بوم گردی جزیره قشم معمولا خانه‌های سنتی و بومی هستند که تبدیل به اقامتگاه‌هایی برای پذیرایی و استقبال از گردشگران شده است. اولین ویژگی که می‌توان برای اقامتگاه قشم، اقامتگاه هرمز و دیگر اقامتگاه‌های مناطق جنوبی متصور شد؛ معماری و تزئینات آن‌ها است. برخی از این اقامتگاه‌ها بسیار خلاقانه، زیبا و منحصربه‌فرد ساخته شده‌اند. در حالی که برخی دیگر از این اقامتگاه‌ها بافت و معماری بومی و سنتی دارند.

مشخصه های اقامتگاه بومگردی مناسب در قشم

غذا‌هایی که در اقامتگاه قشم سرو می‌شوند، عموما محلی بوده که در آشپزخانه‌های همین اقامتگاه‌ها تهیه می‌شوند. ۲ ویژگی را می‌توان برای رزرو اقامتگاه قشم و اقامتگاه‌های بوم گردی دیگر مناطق در نظر گرفت. اولین ویژگی سرویس کف خواب در اتاق‌ها است. یعنی در این اتاق‌ها تختی وجود ندارد. بلکه می‌توانید با پهن کردن تشک و پتو بر کف زمین  بخوابید. مورد دوم سرویس‌های بهداشتی این اقامتگاه‌ها است که برای هر اتاق سرویس جداگانه وجود ندارد. زیرا این اقامتگاه‌ها معمولا خانه‌های سنتی بوده‌اند که تغییر کاربری داده شده‌اند.

موقعیت مکانی، از جمله ویژگی‌های دیگر اقامتگاه قشم است که برخی از آن‌ها در نزدیکی ساحل قرار دارند. در حالی که برخی دیگر با ساحل فاصله دارند. این مکان‌ها فرصتی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا با زندگی ساده و مردم خون گرم جنوب آشنا شوند. همچنین فضای بیرونی جذاب اقامتگاه‌ها، شرایطی را فراهم می‌کنند تا لحظات لذت بخشی را با دوستان خود سپری کرده یا غذای خود را میل کنید.

معرفی چند نمونه از بهترین اقامتگاه های هرمز

در این قسمت به معرفی تعدادی از اقامتگاه‌ هرمز و بیان ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم:

اقامتگاه ساحلی سرای آرین

اقامتگاه ساحلی سرای آرین در فاصله بسیار نزدیکی نسبت به دریا بوده که سالانه میزبان گردشگران و طبیعت دوستان زیادی است.

اقامتگاه ساحلی سرای آرین

این اقامتگاه ساحلی با هشت کلبه سنتی و زیبا به صورت کلی امکان پذیرش ۶۰ مهمان را دارد. کلبه‌های این اقامتگاه‌ها شامل سه کلبه ۳۳ متری بدون اتاق خواب با هفت نفر ظرفیت و چهار کلبه ۴۵ متری با هفت نفر ظرفیت و یک اتاق خواب و همین‌طور یک کلبه ۷۰ متری با ۹ نفر ظرفیت و دو اتاق خواب است. تمامی کلبه‌های این اقامتگاه شامل هال پذیرایی با مبلمان، تلویزیون، یخچال و... است. این اقامتگاه در بلوار خلیج‌فارس جزیره هرمز قرار دارد.

اقامتگاه هزار و یک شب

اقامتگاه بوم گردی هزار و یک شب شامل پنج اتاق است که هرکدام از این اتاق‌ها طراحی منحصربه‌فردی دارند. به عنوان مثال، اتاق شهرزاد دارای یک تخت دبل و دو سرویس کف خواب، اتاق عسل گلی این اقامتگاه شامل سه تخت تکی و یک سرویس کف خواب است. اتاق پرنده کوچک، ظرفیت یک تا دو نفر را دارد که دارای یک تخت سینگل است و درب ورودی آن از حیاط این اقامتگاه می‌گذرد.

اتاق افرا طراحی خاص بوهو و چادر سرخ‌پوستی داشته که حداکثر ظرفیت دو نفر در چادر سرخ‌پوستی و دو نفر با سرویس کف خواب فضای اتاق را دارد. اتاق سپیدار نیز دارای طراحی سرخ‌پوستی بوده و به صورت کف خواب دارای ظرفیت پذیرش پنج نفر است. اقامتگاه هزار و یک شب در میدان مرکزی، پشت مسجد سنی‌ها جزیره هرمز قرار دارد.

اقامتگاه چندل

اقامتگاه بومی چندل دارای ۴ باب اتاق به صورت یک اتاق ۶ تخته و سه اتاق دوتخته است که در مجموع از حداکثر ۱۲ گردشگر امکان اسکان و پذیرایی دارد. تمامی اتاق‌ها دارای حمام اختصاصی و فاقد سرویس بهداشتی است. این اقامتگاه محیط متفاوت و دنجی را در دل جزیره برای گردشگران فراهم کرده است. اقامتگاه چندل در شمال جزیره هرمز قرار دارد.

اقامتگاه بوم گردی خانه بهارک

این اقامتگاه با قدمتی ۷۰ ساله، دارای زیربنای ۳۵۰ متری با حیاطی باصفا و ۵ فضای اقامتی جهت اسکان مسافران و گردشگران است. اقامتگاه خانه بهارک یک خانه سنتی بوده که فضای داخلی آن با نقاشی‌های دیواری زیبایی تزئین شده است. این اقامتگاه شامل دو اتاق دو نفره و سه اتاق چهار نفره بوده و سرویس خواب این اتاق‌ها کف خواب است. همچنین خانه سنتی بهارک، ظرفیت کلی ۲۰ نفر را دارد و در محله توشهر، نزدیک موزه دکتر نادعلیان قرار گرفته است.

برای رزرو اقامتگاه های قشم و جزیره هرمز به کجا مراجعه کنیم؟

ما خیلی از کار‌های خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهیم. یکی از این کار‌ها، کرایه ویلا یا اقامتگاه است. صرفا فرآیند رزرو این اقامتگاه‌ها نیست که به وسیله اینترنتی شدن، آسان‌تر و سریع‌تر شده است، بلکه خود فرآیند انتخاب و تصمیم‌گیری در فضای اینترنت است که مزایایی به همراه دارد. مهم‌ترین این مزیت بررسی، دیدن نظرات دیگران و بازخورد‌های افراد است. جست‌وجو در اینترنت و سایت‌های متفاوت به شما کمک می‌کند تا میزان رضایت نسبی دیگر مسافران را درباره یک اقامتگاه یا ویلا را متوجه شوید. شما می‌توانید جهت رزرو اقامتگاه هرمز و اقامتگاه در جزیره قشم به سایت جاجیگا مراجعه نمایید.

برای رزرو اقامتگاه های قشم و جزیره هرمز به کجا مراجعه کنیم؟

جمع بندی

جزیره قشم و جزیره هرمز جزء زیبا‌ترین جزایر خلیج‌فارس هستند که طبیعت بکر و زیبای آن‌ها سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است. اقامتگاه‌های بومگردی این جزایر با بافت قدیمی و متناسب با اقلیم جنوب ایران، از جمله هیجان‌انگیزترین و زیباترین اقامتگاه‌ها برای گردشگران هستند. با اقامت در اقامتگاه قشم و اقامتگاه هرمز، می‌توانید با سبک زندگی مردمان بومی آشنا شده و طعم لذیذ غذا‌های محلی این مناطق را بچشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.