مراحل تاسیس کارگاه روغن کشی (صفر تا صد)

 به همین دلیل، بسیاری از کارآفرینان، با طی کردن مراحل تاسیس کارگاه روغن کشی، به یک درآمد ثابت و بالا می‌رسند. اگر شما نیز در فکر ورود به یک شغل پردرآمد هستید، ما در این مقاله صفر تا صد مراحل تاسیس کارگاه روغن کشی، شامل سرمایه مورد‌نیاز، تجهیزات، قوانین و نکات مهم در‌مورد روش‌های روغن‌گیری، تامین مواد اولیه و دریافت مشاوره حرفه‌ای برای دریافت مجوز‌های لازم را بررسی کرده‌ایم. با مطالعه این مطلب، مسیر آینده شما روشن و هموار خواهد شد. 

قدم اول؛ آشنایی با فنون و قوانین تاسیس کارگاه روغن کشی

هر کاری برای شروع نیازمند تحقیق و بررسی همه جانبه روش‌ها یا مشکلاتی است که در مسیر با آن مواجه خواهید شد. به همین دلیل، اولین مرحله تاسیس کارگاه روغن کشی، تحقیق درباره فنون و قوانین روغن‌گیری در ایران است. برای مثال، یکی از مشکلات شروع تاسیس کارگاه، خرید طرح توجیهی روغن کشی است که در این مرحله بسیاری از سرمایه‌گذاران از ادامه مسیر پشیمان می‌شوند. ولی با کمک یک متخصص، می‌توانید مسیر را طی کنید و به منبع درآمد عالی برسید.

 روغن‌گیری قبل از سال ۱۳۷۳، فقط با روش پرس گرم و حلال‌زنی انجام می‌‌شد. برای تامین دستگاه‌ها و تجهیزات این روش، نیازمند سرمایه هنگفت بود. اما پس از سال ۷۳، راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی با دستگاه‌های پرس سردی که شرکت ایران کلد پرسینگ به‌ثبت رسانده بود، امکان‌پذیر شد. با استفاده از دستگاه پرس سرد، هزینه‌ها تا حد قابل‌توجهی، کاهش می‌یابد.

همچنین، کیفیت روغن‌ها افزایش پیدا می‌کند. یکی دیگر از مزایای پرس سرد، امکان روغن‌گیری از همه دانه‌های روغنی است. در پرس گرم فقط امکان تولید روغن از دانه‌های بسیار روغنی وجود دارد. با‌این‌حال، به دلیل گرمای بالا در فرآیند روغن‌کشی، احتمال استحصال روغن‌های دارویی و آرایشی وجود خواهد داشت.

قدم دوم؛ تامین سرمایه لازم برای راه‌اندازی کارگاه روغن‌کشی

سرمایه لازم برای راه‌اندازی کارگاه روغن‌کشی، کاملاً بستگی به مساحت کارگاه، حجم تولید و تعداد دستگاه‌ها دارد. برای مثال، اگر قصد روغن کشی در حضور مشتری را دارید، باید فضای فروشگاهی برای نمایش محصولات نیز در‌نظر بگیرید. ولی اگر صرفاً قصد فروش عمده انواع روغن های گیاهی به فروشگاه‌ها را داشته باشید، تجهیزات و فضای متفاوتی نیاز خواهید داشت. در این مسیر، حضور یک مشاور و کارشناس متخصص، کمک می‌کند تا تصمیم درست و دقیق داشته باشید. 

فضای مورد‌نیاز برای راه‌اندازی کارگاه روغن کشی چقدر است؟

انتخاب فضای مناسب، یکی دیگر از مراحل تاسیس کارگاه روغن کشی است. فضا، متناسب با حجم و تنوع محصولات تولید‌شده انتخاب می‌شود. اگر قصد روغن‌گیری با پرس سرد را دارید، حتی در خانه نیز می‌توانید کار خود را شروع کنید. زیرا دستگاه‌های پرس سرد با حجم کوچک، نیازی به فضای وسیع ندارند. ولی اگر قصد فروش عمده روغن خوراکی را از طریق تولید انبوه دارید، به سوله نیاز خواهید داشت. در ساده‌ترین حالت، در یک فضای سرپوشیده، نیاز به دستگاه روغن‌کشی متناسب با فضا، سیلوی دانه تغذیه‌کننده دستگاه، مخزن روغن و دستگاه فیلترپرس خواهید داشت. 

قدم سوم؛ خرید دستگاه‌ روغن گیری کارگاهی و تجهیزات لازم

دستگاه‌های روغن‌کشی، فیلتر، پمپ باد، مخزن و ابزار‌های جانبی، از تجهیزاتی است که در اواسط مراحل تاسیس کارگاه روغن کشی باید خریداری شود. دستگاه روغن‌گیری در بازار تنوع بالایی دارد و در دو مدل خارجی و ایرانی عرضه می‌شود. پس از بررسی‌های لازم، از نظر کیفیت و جنس هر یک، می‌توانید مناسب‌ترین دستگاه را خریداری کنید. در یک کارگاه، باید مخزنی برای ذخیره دانه‌های روغنی و همچنین روغن تولید شده وجود داشته باشد. به همین دلیل، یک یا دو مخزن نیز برای هر یک نیاز خواهید داشت. 

دستگاه روغن گیری

قیمت دستگاه روغن گیری آلمانی چقدر است؟

دستگاه روغن‌گیری آلمانی، به دلیل تفاوت در فرایند تولید روغن، بسیار شناخته شده است. این دستگاه، با روش پرس سرد، روغن گیری را انجام می‌دهد. در این روش، روغن نمی‌سوزد و همه ویتامین و اسید چرب ضروری بدن در روغن گیاهی حفظ می‌شود. اما برای بهره‌مندی از این روش، نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین و خرید دستگاه روغن کشی خارجی ندارید. علاوه‌بر قیمت بالای دستگاه روغن گیری آلمانی، دوام و استحکام آن بسیار پایین‌تر از دستگاه پرس سرد شرکت ایران کلد‌پرسینگ است. این شرکت ایرانی، با بیش از ۲ دهه تجربه، متنوع‌ترین دستگاه‌های پرس سرد را با قیمت مناسب و کیفیت و راندمان بالا در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. 

قدم چهارم؛ دریافت مجوز‌های بهداشت و شروع به‌کار کارگاه

دوندگی برای دریافت مجوز‌های لازم، یکی از سخت‌ترین مراحل تاسیس کارگاه روغن کشی محسوب می‌شود. تایید وزارت بهداشت برای دستگاه‌ها و تجهیزات، محیط کارگاه و حتی اپراتور دستگاه لازم است. رعایت بهداشت برای تولید محصولاتی که به دست مشتریان می‌رسد، بسیار اهمیت دارد. به‌همین دلیل، مامورین بهداشت به‌صورت دوره‌ای به محل کارگاه سر می‌زنند و شرایط را بررسی می‌کنند. همچنین، دریافت پروانه کسب از اتحادیه مربوطه نیز برای شروع هر کسب‌و‌کاری لازم است. 

قدم پنجم؛ تامین مواد اولیه و خرید دانه‌های روغنی

یکی از راه‌های موفقیت در تولید روغن‌های گیاهی، عرضه محصولات ثابت و با‌کیفیت است. به‌همین دلیل، همکاری با تامین‌کننده مواد اولیه با‌کیفیت و قیمت مناسب، بسیار اهمیت دارد. دانه‌های روغنی باید بهداشتی بوده و طعم و مزه خوبی داشته باشند تا روغن تولید‌شده از آن‌ها، با‌کیفیت شود. 

تاسیس کارگاه روغن کشی

از دریافت مجوز تا تامین تجهیزات مورد‌نیاز، با ویترین مارکت

در این مقاله به بررسی مراحل تاسیس کارگاه روغن کشی پرداختیم. با‌وجود سختی این مراحل، با عزمی راسخ می‌توانید از موانع عبور کرده و با کمک مشاورین و راهنمایی کارشناسان با‌تجربه، راهتان به یک کسب‌و‌کار پر‌سود باز شود. در این مسیر، ویترین مارکت با بیش از ۲۰ سال تجربه، در کنار شما است تا صفر تا صد مراحل تاسیس کارگاه روغن کشی را آسان‌تر انجام دهید.

ویترین مارکت فرصت‌های متعددی از همکاری را در نظر گرفته تا شما بتوانید با بررسی شرایط و وضعیت خود، در هر مرحله روی همراهی ویترین مارکت حساب باز کنید. همین حالا می‌توانید وارد سایت vitrinemarket شده و با امکانات این مجموعه آشنا شوید. همچنین، در‌صورت نیاز به مشاوره راه‌اندازی کارگاه روغن‌گیری، با شماره ۲۲۹۵۳۵۸۴-۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان ویترین مارکت با دلسوزی، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.