آیا استفاده از جی پی اس خودرو ضروری است؟

جی پی اس خودرو یک تکنولوژی تقریباً جدید است که در سالیان اخیر بسیار موردتوجه عموم رانندگان و مالکان خودروها قرار گرفته است. جی‌پی‌اس برای یافتن موقعیت دقیق خودرو، یک وسیله منحصربه‌فرد است. معمولاً این وسیله کاربردی با قیمت و برندهای متفاوتی به فروش می‌رسد، اما همیشه کیفیت تنها تضمین‌کننده استفاده از محصول در طولانی‌مدت است.

با خرید جی‌پی‌اس مناسب خودرو، ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی را می‌توانید از این وسیله کاربردی انتظار داشته باشید. با افزایش بسیار زیاد قیمت خودرو به ویژه در سال‌های اخیر، دغدغه‌ها برای تامین امنیت خودرو افزایش پیدا کرده است. روش‌های زیادی برای افزایش امنیت خودرو وجود دارند که می‌شود گفت استفاده از جی‌پی‌اس خودرو بهترین روش ممکن می‌باشد.

ضرورت استفاده از جی‌پی‌اس خودرو در چیست؟

سؤالی که ممکن است ذهن شما را بسیار به خود جلب کرده است، این باشد که جی‌پی‌اس چیست؟ جی‌پی‌اس مخفف عبارات Global Positioning System به معنای سیستم موقعیت‌یاب جهانی می باشد و یک سیستم ماهواره ای است که می تواند موقعیت اجسام روی زمین را مشخص کند. این سیستم متشکل از تعدادی ماهواره می باشد که در فاصله نزدیک به ۱۸ هزار کیلومتری به دور زمین می چرخند و سیگنال هایی را به زمین ارسال می کنند.

بعد از به وجود آمدن GPS تجهیزات زیادی بر پایه این فناوری ایجاد شده اند. این سیستم در ابتدا برای اهداف نظامی ایجاد و توسعه داده شد ولی با مشخص شدن تاثیرات مثبتی که می‌توانست در زندگی انسان‌ها داشته باشد، در اختیار عموم قرار گرفت. یکی از وسایلی که بر پایه فناوری جی‌پی‌اس ساخته شد، جی‌پی‌اس خودرو یا همان ردیاب خودرو می‌باشد.

جی پی اس خودرو

GPS خودرو بهترین گزینه برای موقعیت‌یابی خودرو

جی‌پی‌اس خودرو چیست و چه اهمیتی دارد؟

جی‌پی‌اس خودرو که به آن ردیاب خودرو هم می‌گویند، وسیله کوچکی است که روی خودروی شما نصب می‌شود و دارای یک گیرنده GPS می باشد. این دستگاه با استفاده از ماهواره‌های جی‌پی‌اس و دریافت سیگنال ارسالی این ماهواره‌ها، موقعیت مکانی خودروی شما را تشخیص داده و به شما نمایش می دهد. شما می‌توانید توسط ارسال پیامک به جی‌پی‌اس ماشین خود و یا استفاده از سایت سرویس دهنده جی‌پی‌اس خود، موقعیت مکانی خودروی خود را مشاهده کنید. استفاده از جی‌پی‌اس ماشین یکی از بهترین راهکارها برای افزایش امنیت خودرو می‌باشد. شما در لحظه به موقعیت مکانی خودروی خود دسترسی خواهید داشت و می‌دانید که خودروی شما کجا قرار دارد.

جی‌پی‌اس خودرو بهترین گزینه برای افزایش امنیت خودرو

جی‌پی‌اس خودرو بهترین گزینه برای افزایش امنیت خودرو

میزان خطا در عملکرد جی‌پی‌اس

در هر نوع شرایط جوی عملکرد اصلی جی‌پی‌اس خودرو تغییری نمی‌کند و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کنید. جی پی اس خودرو با استفاده ترکیبی از چند ماهواره به صورت همزمان سعی در تشخیص نقطه دقیق خودرو را دارد و به همین دلیل خطای سیستم GPS بسیار کم می باشد. این نکته را لطفاً در همین لحظه به‌خاطر بسپارید که هرچقدر سخت افزار جی‌پی‌اس شما قوی‌تر باشد، قاعدتاً شما با کمترین میزان خطا روبه‌رو می‌شوید؛ همین امر می‌تواند به اهمیت کیفیت محصول اشاره واضحی داشته باشد.

جی‌پی‌اس خودرو چه کاربردی دارد؟

جی‌پی‌اس ماشین نه تنها موقعیت مکانی خودرو را به شما نمایش می‌دهد بلکه قابلیت‌های دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید سرعت حرکت خودروی خود را مشاهده کنید و یا به تاریخچه حرکت خودروی خود دسترسی داشته باشید. قابلیت حصار جغرافیایی یا جئوفنس به شما این امکان را می‌دهد تا مرز‌های جغرافیایی تعریف کنید و اگر خودروی شما به این مرزها وارد یا خارج شد شما مطلع شوید. البته اینکه جی‌پی‌اس ماشین چه قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار دهد کاملا بستگی به سرویس دهنده‌ای دارد که انتخاب می‌کنید.

در زمان سرقت، جی‌پی‌اس می‌تواند، شما را از انتخاب این محصول بیشتر غرق لذت کند؛ چراکه از طریق وب‌سایت سرویس دهنده جی‌پی‌اس و یا حتی پیامک موقعیت دقیق خودرو شناسایی می‌شود و این خود می‌تواند کارایی این وسیله را از لحاظ امنیتی به‌خوبی نشان دهد.

تصویری از یک GPS خودرو

تصویری از یک GPS خودرو

ویژگی‌های GPS خودرو

شاید سؤال دیگری نیز به وجود آید که "ردیاب خودرو چیست" ردیاب خودرو همان جی‌پی‌اس خودرو است و این دو با هم تفاوتی ندارند. موقعیت‌یابی خودرو در کمترین زمان و دقیق‌ترین حالت ممکن، اولین و مهم‌ترین ویژگی ردیاب خودرو به شمار می‌آید. بعد از نصب جی‌پی‌اس شما به راحتی به موقعیت مکانی خودروی خود دسترسی خواهید داشت.

ویژگی مهم دیگر، می‌تواند ارائه گزارشی کامل و البته مطمئن از مسیر حرکت خودرو باشد؛ چرا که زمان و تاریخ دقیق مسیر حرکت به‌خوبی مشخص می‌شود و می‌تواند در شرایط گوناگون مفید واقع شود

فایندر

سخن پایانی

جی پی اس خودرو امروزه مهم ترین راهکار برای افزایش امنیت خودرو می باشد و یکی از الزامات برای هر خودرو می باشد. با استفاده از GPS خودرو شما همیشه به موقعیت مکانی خود دسترسی خواهید داشت. در صورتی ردیاب خودرو روی ماشین خود نصب کنید اگر خودروی شما سرقت شود شانس پیدا کردن خودروی شما بیشتر خواهد بود.

بعد از خرید جی‌پی‌اس ماشین برای استفاده از آن شما نیاز به انتخاب یک سرویس دهنده جی‌پی‌اس دارید که سامانه ردیابی خودرو را در اختیار شما قرار دهد. سرویس دهنده‌های زیادی در بازار وجود دارند که امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند و شما می‌توانید پس از بررسی هایتان یکی را انتخاب نمایید. یکی از بهترین سرویس های دهنده های حوزه ردیابی یوفایندر می باشد. سامانه ردیابی یوفایندر تنها سامانه‌ای است که موقعیت مکانی خودرو را به صورت لحظه‌ای و زنده (Live) نمایش می‌دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.