نکات مهمی که هنگام خرید دماسنج طبی الکلی ساده باید به آن دقت کرد؟

دماسنجهای طبی به عنوان یکی از ابزار و تجهیزات مورد استفاده در حوزه سلامت، انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال می توان به دماسنج طبی جیوه ای الکلی دیجیتال اشاره کرد. هر کدام از این انواع در پارامترهای متعددی با هم تفاوت دارند.

به عنوان مثال محلی از بدن که دمای آن سنجیده می شود، زمان پاسخ دهی، دقت پاسخ، شرایط استفاده و غیره در آنها متفاوت است. و بسته به شرایط کاربری و موارد استفاده هر کدام از انواع می توانند به علت شاخص بودن در یک پارامتر گزینه مناسب تری باشند.

نوع دیگری از دما سنج ، دماسنج طبی الکلی است که این بار به جای جیوه از الکل در مخزن آن استفاده شده است. نکته دیگر در مورد این دما سنجها این است که به جز وجود امکان استفاده در سنین مختلف انسانها، می توان برای حیوانات نیز از آن استفاده کرد.

اما توجه کنید که در استفاده از دماسنج طبی الکلی زیر زبانی نکاتی را باید رعایت کرد تا نتیجه را به صورت دقیق دریافت کرد. در مرتبه نخست چون بیشترین کابرد این نوع ترمو مترها به صورت زیر زبانی است، باید توجه داشته باشیم که دمای زبان به میزان واقعی خودش باشد، نه کمتر و نه بیشتر.

به عنوان مثال اگر نوشیدنی گرمی مانند چای یا قهوه میل کردیم باید صبر کنیم تا گرمای کاذب ایجاد شده توسط این خوراکیها از بین برود و سپس اندازه گیری را انجام دهیم و یا اینکه در هنگام دما سنجی نباید دهان بیمار باز شود تا هوای خنک وارد شود و تعادل دمایی محیط را بر هم بزند و به نتیجه نا درست منتهی شود.

دماسنج طبی ساده

دماسنج دو عنصر مهم در ساختار خود دارد، اولین آن یک سنسور دمایی است که معمولا در دماسنج طبی از جیوه بدین منظور استفاده می شود این سنسوز باتوجه به خاصیت انبساط و انقباض گرمایی آن تحت تغییرات دمایی حجم آن دچار تغییر می شود.

دیگر بخس اصلی که در همه دماسنجها وجود دارد وسیله ای درجه بندی شده است تا تغییرات سنسور به گونه ای از روی این درجه بندی تغییرات دمایی را نشان دهد، که این وسیله نیز با توجه به نوع سنسور و دماسنج و یکای اندازه گیری آن متغییر است، که معمولا یکاهای اندازه گیری اصلی درجه سانتی گراد، کلوین، رانکین و فارنهایت هستند.

دماسنج طبی ساده

محصولاتی که برای استفاده خانگی و افراد بی تجربه تولید می شوند معمولا می بایست تا حدالامکان کاربری آسانی داشته باشند، دماسنج طبی ساده نیز در مدلهای مختلف ساخته می شود تا توسط افراد در خانه برای اندازه گیری دمای بدن خود یا خویشاوندان در زمانهای غیر ضروری استفاده شود، برای مثال عمده کاربرد این دماسنجها تشخیص سرماخوردگی است و در همین دوران کرونا بسیار کاربردی هستند زیرا می توانند با نشان دادن درجه حرارت بدن نیاز به بستری شدن در بیمارستان را به اعضای خانواده هشدار دهند.

خرید دماسنج طبی

نوع دماسنج می تواند بر قیمت محصول اثر بگذارد که همانند فشارسنج مچی در دو مدل دیجیتال و معمولی طراحی می شوند مسلما نمونه های دیجیتال به دلیل دقت بالا و اجزا بیشتر قیمت بالاتری نسبت به مدلهای ساده تر دارد شاید بدانید که بعضی از دماسنجها دارای قابلیتهای بیشتری بوده که همین موضوع ارزش ریالی آنها را بالا می برد که از جمله آنها خاصیت ضد ضربه و ضدآب، سامانه هشدار دمای بالا و بالا بودن ضریب دقت را می توان نام برد.

خرید دماسنج طبی

اگر می خواهید همیشه در منزل یک نمونه دماسنج دقیق و ارزان قیمت داشته باشید تا در صورت لزوم به راحتی در دسترس اعضای خانواده باشد باید اقدام به خرید دماسنج طبی درجه یک نمایید تا نیاز شما را برطرف کند در زمان انتخاب دماسنج باید نکاتی ریزی را مد نظر داشته باشید اول اینکه باید در ابتدا تصمیم بگیرید که یکی از مدل معمولی یا دیجیتال را انتخاب کنید که دماسنج دیجیتال قیمت بیشتری داشته ولی قابلیت و مزیت آن به طبع بیشتر است.

با تلاش نخبگان عزیز دماسنجهای دیجیتال محیطی وارد بازار شده اند که اندازه بزرگ تری داشته و با باتری کار می کنند و دما محیط را به سرعت نمایش داده و خود به صورت خودکار خاموش می شوند که خرید آنها ارزش زیادی دارد البته این نوع دماسنج خود یک نمونه از دماسنجهای طبی می باشند و ما خرید آنها را به شما توصیه می کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.