تعمیر گیربکس اتومات چگونه انجام می شود؟

صنعت خودروسازی در طول تاریخ خود پیشرفت های چشمگیری داشته است و می توان گفت خودروهایی که در این سال ها ساخته می شود هیچ شباهتی به خودرو های ساخت در ابتدای مسیر خودروسازی ندارد.

صنعت خودروسازی به دنبال ساختن خودروهای لوکس و با راحتی بالا می باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تعمیر گیربکس اتومات و همچنین تعمیر گیربکس x33 آشنا کنیم.

گیربکس اتومات

در گذشته خودروهای ساخته شده به صورت دنده ای بودند و باید تغییر دنده به صورت دستی صورت می گرفت اما در حال حاضر و با پیشرفتی که در صنعت خودروسازی به وجود آمده است خودرو ها با جعبه دنده های اتوماتیک ساخته می شود و این به این معناست که در هنگام تغییر دنده خود جعبه دنده این کار را انجام می دهد و دیگر نیازی به تعویض دنده به صورت دستی نیست و این می تواند نکته مثبتی برای رانندگان باشد و رانندگی را برای آنها راحت تر کند.

تعمیر گیربکس اتومات

خودروهایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند رانندگی را برای صاحبان خودرو بسیار راحت تر می کنند اما باید در نگهداری آنها نیز به نکاتی توجه شود و در صورت مشاهده هرگونه علائم هشدار دهنده نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک اقدام شود.تعمیر گیربکس اتوماتیک یک کار بسیار تخصصی است که باید حتما توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود و در غیر اینصورت می تواند به جای تعمیر گیربکس آسیب جدی تری نیز به خودرو شما وارد شود.

تعمیر گیربکس X33

خودرو X33 یکی از خودروهای پرفروش ساخت کشور چین می باشد که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد این خودرو نیز دارای جعبه دنده اتوماتیک می باشد و این به این معناست که رانندگی با این خودرو نیز بسیار راحت است.یکی از اصلی ترین تفاوتی که بین خودروهای با گیربکس اتوماتیک و معمولی وجود دارد دنده خودرو است که در خودروهایی نظیر X33 که دارای گیربکس اتوماتیک هستند وجود ندارد.

علائم خراب شدن گیربکس اتومات

گیربکس

خودرو هایی که دارای گیربکس اتومات هستند و دچار برخی آسیب ها و خرابی ها می شوند علائمی را از خود بروز می دهند که بهتر است آنها را بدانید و با آنها آشنا باشید تا در صورت برخورد با این نشانه ها تصمیم درست را اتخاذ  کنید.

صداهای عجیب گیربکس اتومات

یکی از اصلی ترین نشانه هایی که دلیل بر خراب شدن و آسیب دیدن گیربکس اتوماتیک خودرو شما می باشد صداهای عجیب و غریبی است که در هنگام رانندگی از جعبه دنده خودرو شما می آید.اگر در هنگام رانندگی متوجه صدای زوزه و یا صداهای عجیب شدید حتما آن را جدی بگیرید و در اولین فرصت خودرو خود را برای معاینه به یک مرکز تعمیر گیربکس اتومات مطمئن مانند گیربکس آپ ببرید تا در صورت وجود مشکل در گیربکس حل شود.

بوی سوختگی در خودرو

از دیگر نشانه های مهم و همینطور قابل تشخیص برای رانندگان بوی سوختگی موجود در ماشین است.اگر در هنگام رانندگی متوجه بوی سوختگی در کابین خودرو شدید این می تواند یک علامت نگران کننده در ارتباط با گیربکس اتومات خودرو شما باشد و حتما باید برای معاینه خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنید.

وجود نشتی در خودرو 

اگر خودرو شما در حالت پارک قرار داشت و بعد گذشت ساعت ها که خودرو را به حرکت در می آورید متوجه وجود نشتی در زیر خودرو شدید این هم می تواند زنگ خطری برای گیربکس خودرو شما باشد زیرا این نشتی می تواند نشان دهنده آسیب رسیدن به خودرو و گیربکس آن باشد در صورت مشاهده چنین اتفاقی بهتر است تا چند تکه کارتن را در زیر خودرو قرار دهید و بعد متوجه میزان و محل دقیق نشتی شوید.

اگر خودرو شما دچار نشتی روغن گیربکس باشد باید روغنی به رنگ قرمز بر روی کارتن ریخته باشد و در صورت مشاهده چنینی چیزی خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید تا محل دقیق نشتی در گیربکس خودرو شناسایی و برای تعمیر آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

تغییر دنده ناگهانی 

اگر خودرو شما دارای دنده اتومات است و در هنگام رانندگی به یکباره متوجه می شوید که خودرو دنده را به صورت ناگهانی و شدید عوض می کند می توانید به این که گیربکس خودرو شما دچار آسیب شده است شک کنید و برای اطمینان بیشتر برای تعمیر و معاینه خودرو خود به تعمیرگار تعمیر گیربکس x۳۳  مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.