ساده ترین راه ها برای افزایش انگیزه در زندگی و کار

البته حرکت کردن در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف، چندان هم آسان و ساده نیست و به انگیزه زیادی نیاز دارد. سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چه راه‌هایی برای افزایش انگیزه در زندگی و کار وجود دارد؟ مطالعات نشان می‌دهد که مشاهده فیلم و مطالعه کتاب می‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد. در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین فیلم جهان و چند کتاب انگیزشی درجه یک را به شما معرفی کنیم.

وقتی دارید با تمام توان در مسیر موفقیت پیش می‌روید، گاهی اوقات توقف کنید، کمی به خودتان استراحت بدهید تا بتوانید با انرژی بیشتری به مسیر خود ادامه دهید.  می‌توانید با دیدن بهترین فیلم های جهان، این زمان‌های استراحت را زیباتر، مفیدتر و عمیق‌تر کنید. در صورتی که شما هم تمایل دارید با چند فیلم و کتاب انگیزشی درجه یک برای افزایش انگیزه در کار و زندگی آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید.

آشنایی با چند مورد از بهترین کتاب‌های انگیزشی و بهترین فیلم های جهان

نمی‌توان بهترین کتاب‌های انگیزشی و بهترین فیلم های جهان را در موارد زیر خلاصه کرد ولی نکته‌ای که اهمیت دارد این است که مواردی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم، واقعاً تأثیرگذار هستند و می‌توانند انگیزه زیادی به شما ببخشند. در صورتی که تمایل دارید با موارد بیشتری آشنا شوید می‌توانید به بهترین فیلم های جهان مراجعه کنید.

1. فیلم فارست گامپ (Forrest Gump)

یکی از بهترین فیلم های جهان که می‌تواند سرشار از انگیزه و انرژی باشد، فارست گامپ نام دارد. در این فیلم داستان مردی کندذهن روایت می‌شود که در کودکی، فلج است ولی به صورت ناخواسته از جا برمی‌خیزد و شروع به دویدن می‌کند. در زندگی رویدادهای گوناگونی برای او روی می‌دهد ولی او با عزم و اراده از تمام این رویدادها سربلند بیرون می‌آید. این فیلم به خاطر جذابیت بالایی که دارد، از همان زمان اکران در سال 1994، توجه منتقدان زیادی را به خود جلب کرد و در حال حاضر به عنوان یک فیلم حقیقتاً تحسین برانگیز از آن یاد می‌شود.

در صورتی که احساس می‌کنید موانع زیادی در مسیر موفقیت شما وجود دارد، این فیلم را  به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چون این قدرت  را دارد  که نگاه شما را  به مشکلات عوض کند و انگیزه و اراده زیادی را به شما منتقل نماید.

2. فیلم سرآشپز (Chef)

فیلم سرآشپز یکی از شگفت انگیزترین و بهترین فیلم های جهان به حساب می‌آید و حرفه‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. این فیلم، مسیر کارآفرینی و دشواری‌هایی که در این مسیر وجود دارد را به خوبی به شما نشان می‌دهد. سرآشپز این فیلم، از شغلی که به عنوان سرآشپز در یک رستوران دارد، اخراج می‌شود و اینجاست که فکر راه اندازی یک کسب و کار مستقل در ذهن او شکل می‌گیرد ولی مشکل اینجاست که منابع مالی کافی برای افتتاح یک رستوران ندارد و به همین خاطر با استفاده از یک کامیون، یک رستوران سیار راه اندازی می‌کند. جالب اینجاست  که او در این فیلم، قدرت رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی در آن‌ها را به مخاطب نشان می‌دهد.

در صورتی که تصمیم دارید در مسیر کارآفرینی گام برمی‌دارید، مطمئن باشید که فیلم سرآشپز، درس‌های زیادی برای شما دارد و می‌تواند انگیزه زیادی به شما ببخشد.

3. فیلم سکسکه (Hichki)

فیلم سکسکه هم یکی از آن فیلم‌های درجه یک، دلچسب و فوق العاده انگیزشی و با خیال راحت می‌توانیم آن را در لیست بهترین فیلم های جهان در ژانر انگیزشی قرار دهیم. این فیلم با تمام توان خودش می‌کوشد که عزت نفس مخاطب یا تماشاگر را  به میزان چشمگیری افزایش دهد. انسانی که عزت نفس دارد، خودش را خوب و دوست داشتنی می‌داند و خودش را با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایی که دارد، می‌پذیرد.

در این فیلم یک معلم حضور دارد که در کلاس سکسکه می‌کند و به همین خاطر هم مدارس حاضر نمی‌شوند که او را برای تدریس استخدام کنند. در نتیجه معلم مجبور می‌شود مسئولیت یک کلاس شلوغ و پرهیاهو با دانش آموزان بازیگوش را بر عهده بگیرد. او باید بتواند این دانش آموزان را مدیریت کند و این کار اصلاً آسان نیست.

با تماشای این فیلم هم به شدت سرگرم می‌شوید و هم به شدت ناخودآگاهتان تحت تأثیر این فیلم ناب و انگیزشی قرار می‌دهد. یکی از مباحث مهمی که این فیلم به ما آموزش می‌دهد این است که خودمان را با تمام وجود بپذیریم، برای خودمان ارزش قائل شویم و قدر نقاط قوت خود را بدانیم.

4. فیلم 12 سال بردگی (12 Years a Slave)

فیلم دوازده سال بردگی هم یکی از بهترین فیلم های انگیزشی جهان به حساب می‌آید. استیو مک کوئین، با این فیلم توانست به شهرت زیادی دست پیدا کند. این فیلم هم از نظر انگیزشی، عالی است و هم یکی از بهترین فیلم های جهان و در لیست 250 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان قرار دارد.

در این فیلم یک سیاه پوست آزاد ایفای نقش می‌کند. او به همراه خانواده خود در نیویورک زندگی می‌کند و از طریق نواختن ویولن، روزگار می‌گذراند. شبی در حین کار، چند نفر او را می‌دزدند و  به عنوان برده می‌فروشند. این فروش باعث می‌شود که او 12 سال از عمر خودش را به عنوان برده بگذراند. برخی از کارآفرینان هم با این ماجرا روبرو می‌شوند. ممکن است در کسب و کار خود ورشکسته شوند و مجبور باشند که چند سال از عمر خود را به عنوان یک کارمند ساده در شرکت‌های مختلف بگذرانند.

برده فیلم 12 سال بردگی با کلی تلاش و کار موفق می‌شود که خودش را از چنگ ارباب‌ها برهاند. او در مسیر آزادی خودش، خیلی خون دل می‌خورد و ناگواری می‌کشد ولی در نهایت به هدف خودش که همان آزادی است، دست پیدا می‌کند. این فیلم پر از درس‌هایی است که شیوه موفقیت و دستیابی به اهداف را به ما نشان می‌دهد.

5. کتاب اثر مرکب به قلم دارن هاردی

در کنار بهترین فیلم های جهان، کتاب‌های انگیزشی هم می‌توانند اثربخش و مفید باشند. یکی از کتاب‌هایی که می‌تواند بسیار انگیزه‌بخش و آموزنده باشد و به افراد در مسیر پیشرفت و موفقیت کمک کند، کتاب اثر مرکب است. این کتاب سرشار از درس‌هایی است که می‌تواند نگرش انسان را نسبت به کارهای کوچکی که هر روز انجام می‌دهد، تغییر دهد.

در این کتاب یاد می‌گیریم که نتایج و موفقیت‌های بزرگ، حاصل مجموعه‌ای از اقدامات و تلاش‌های کوچک و جزئی هستند. البته این موضوع برای شکست‌های بزرگ هم وجود دارد. وقتی تأثیر کارهای کوچک منفی در کنار هم قرار می‌گیرد، شکست انسان را رقم می‌زند.

درس دیگری که می‌توان از کتاب اثر مرکب آموخت این است که برای رسیدن به موفقیت لازم نیست شبانه‌ روزی تلاش کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این که یک رویه درست را در پیش بگیریم و به آن پایبند باشیم. در کتاب اثر مرکب می‌خوانیم:

یک رویه‌ روزانه که بر اساس عادت‌های خوب بنا شده باشد، چیزی است که موفق‌ترین افراد را از بقیه جدا می‌کند.

6. کتاب باشگاه پنج صبحی ها به قلم رابین شارما

باشگاه پنج صبحی‌ها هم یکی از کتاب‌هایی است که خواندن آن وجود انسان را سرشار از امید و انگیزه می‌کند. رابین شارما، نویسنده این کتاب، در کلیه آثار خود می‌کوشد که منظور خودش را از طریق داستان‌های جذاب به مخاطب منتقل کند. کتاب باشگاه پنج صبحی ها، همان طور که از اسمش پیداست، پیرامون سحرخیری و مزایای آن است. در این کتاب جمله زیبایی نوشته شده است:

« مغز شما در ساعت پنج صبح در یک وضعیت بسیار ایده‌آل قرار  دارد و می‌توانید با بهره گرفتن از خلوت و آرامش این ساعت، همچون یک فرد نخبه و برجسته عمل کنید. »

شیمی مغز ما در اوایل صبح به شکلی کاملاً متفاوت از بقیه ساعات شبانه روز عمل می‌کند. بخش پیش‌پیشانی مغز در ابتدای صبح موقتاً فعالیت ندارد و از این رو در این ساعات، دوپامین و سروتونین زیادی ترشح می‌کند. به همین خاطر است که در این ساعات سرشار از آرامش می‌شویم. در صورتی که می‌خواهید یک روز شگفت انگیز را آغاز کنید، حتماً سرخیز باشید.

7. کتاب نگرش یعنی همه چیز اثر جف کلر

کتاب نگرش یعنی همه چیز به عنوان یک کتاب انگیزشی مفید می‌تواند نگرش و طرز فکر شما را نسبت به مسائل گوناگون به صورت کامل تغییر دهد و  باعث شود که از منظری کاملاً متفاوت به زندگی نگاه کنید. نویسنده این کتاب بر این باور است:

هیچ چیز نمی‌تواند فردی را که دارای نگرشی درست است از دستیابی به هدفش بازدارد. هیچ چیز در روی زمین نمی‌تواند به فردی که دارای نگرشی نادرست است کمک کند.

همیار آکادمی؛ منبعی برای افزایش انگیزه در زندگی و کسب و کار

همیار آکادمی به عنوان منبعی برای یادگیری مهارت‌های جدید، تلاش می‌کند که تمام آموزش‌های لازم  برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد و از طرفی با بخش مقالات و خلاصه کتاب‌های خود، در مسیر افزایش انگیزه علاقمندان گام برمی‌دارد. بخش مقالات و خلاصه کتاب‌های همیار آکادمی به صورت کاملاً رایگان در اختیار مخاطبان گذاشته شده است. در صورتی که تمایل دارید با خدمات و  امکانات این مجموعه بیشتر آشنا شوید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید.

منبع این مقاله: همیار آکادمی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.