بهترین کالاها برای واردات از چین

 چین تاکنون بیش از ۵۰ درصد سهم بازارهای تولیدی در دنیا را از آن خود کرده است و هر ساله میلیاردها دلار از طریق صادرات کالاهای مختلف به کشورهای دنیا درآمدزایی می‌کند.

ایران نیز یکی از مشتریان همیشگی چین است که کالاهای متعددی هم‌چون وسایل نقلیه، لوازم الکتریکی، دارویی و آرایشی بهداشتی را از کشور چین وارد می‌کند. آیا قصد واردات و صادرات از چین را دارید؟ آیا سودآورترین کالاهای وارداتی از چین را می‌شناسید؟

در ادامه این مطلب، بهترین کالاها برای واردات از چین را معرفی کرده و به بررسی چگونگی واردات و صادرات و قوانین گمرکی پرداخته‌ایم. 

تجهیزات الکتریکی؛ یکی از پرسودترین کالاهای وارداتی از چین 

تجهیزات الکتریکی مانند لامپ‌های LED، هالوژن، سرپیچ‌ لامپ و کابل برق از کالاهای پرسود وارداتی از چین هستند. قیمت کالاهای الکتریکی نوسانات بسیاری در بازار دارد؛ بنابراین وارد کردن این کالاها، کاری تخصصی بوده که نیازمند همکاری با یک شرکت حمل و نقل بین المللی است. همکاری با یک شرکت حمل و نقل بین المللی باعث ارسال کالا در زمان مناسب، ضمانت سلامت کالا، کاهش هزینه‌های حمل بار، ترخیص به موقع و تسهیل در فرایند گمرکی می‌شود.

چرا واردات تجهیزات الکتریکی از چین پر سود است؟

کالاهای الکتریکی از محصولات پر سود وارداتی هستند که در بازار رقابت بسیاری دارند. همچنین قیمت این محصولات در چین مناسب‌تر از سایر کشورهای جهان است. به‌عنوان مثال میکروکنترلرهای AVR و ARM از محصولات ارزان قیمت در چین هستند که وارد کردن آن‌ها سود بیشماری برای کشور و واردکننده دارد. 

یکی دیگر از مزایای واردات تجهیزات الکتریکی حمل‌ونقل آن‌ها  به روش‌های مختلف است که از آن جمله می‌توان به حمل‌ونقل هوایی، دریایی، ریلی و حمل ترکیبی با وسایل نقلیه مختلف اشاره کرد. شرکت هنزا ناو دریا، کلیه محصولات الکتریکی را به روش‌های ذکر شده، برای بازرگانان کشورمان در صحت کامل وارد می‌کند. 

ماشین‌آلات صنعتی، از کالاهای کمیاب در ایران برای وارداتی پرسود

ماشین‌آلات صنعتی موجود در چین تنوع بالایی دارند؛ از ماشین‌آلات بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی گرفته تا ماشین‌آلات بسته‌بند‌ی کالاهای صنعتی و اسباب‌بازی. چین بزرگ‌ترین تامین‌کننده ماشین‌های صنعتی برای کشور ایران محسوب می‌شود. 

یکی از نکات گمرکی مهم در واردات دستگاه‌های صنعتی و حمل و نقل از چین به ایران، شناسایی کد تعرفه مخصوص به آن دستگاه است. درواقع به وسیله این کد همه‌ هزینه‌های مربوط به گمرک و حمل‌ونقل کالا محاسبه می‌شود؛ اگر واردکننده یا شرکت بازرگانی، در شناسایی و تشخیص کد تعرفه با خطایی مواجه شود، دچار خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد. 

چرا واردات ماشین‌آلات از چین پرطرفدار است؟

چین قوی‌ترین تولیدکننده دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی متنوع در جهان است. این کشور آسیای شرقی محصولات و تجهیزاتی که تولید می‌کند، کیفیتی به نسبت بالاتر از سایر کشورهای آسیایی دارند. دستگاه‌های تولید شده در چین با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین امکانات و با بالاترین سطح توسعه و کیفیت ساخته می‌شوند. از مزایای دیگر این واردات، قیمت مناسب و ارزان کالاها است که سبب سود فراوان برای تاجران ایرانی خواهد شد. 

واردات

خودرو و لوازم یدکی؛ سودآورترین کالاهای وارداتی از چین 

وسایل نقلیه و لوازم یدکی خودرو از کالاهای سودآور از چین به ایران هستند. چین لوازم و قطعاتی مانند: گیربکس اتوماتیک، تسمه تایم، تسمه کولر و واتر پمپ را به کشورهای مختلف، خصوصا ایران وارد می‌کند. در بین وسایل نقلیه نیز، خودرو جک، برلیانس و MVM رایج‌ترین خودروهای وارداتی از چین هستند. 

مزیت واردات خودرو و لوازم یدکی از چین چیست؟ کالاهای پر تقاضا سود بیشتری دارند

چین در صادرات لوازم یدکی و قطعات خودرو هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و هر گونه لوازم برای خودروهای سبک و سنگین را تولید و تامین می‌کند. قیمت خودروهای وارداتی از چین نیز، به نسبت کمتر از سایر خودروهای اروپایی است. برای حمل‌ونقل لوازم یدکی از روش‌های مختلف از جمله حمل و نقل ترکیبی یا زمینی و دریایی، می‌توانید از طریق خدمات هانزا، نماینده حرفه‌ای صنعت حمل‌ونقل برای مجموعه‌های بازرگانی، اقدام کنید. 

قطعات فولادی و آهن‌آلات؛ در لیست بیشترین کالاهای وارداتی از چین

سودآوری بسیاری در واردات آهن آلات از چین برای صنایع فولادی وجود دارد. چین بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع محصولات فولادی و آهنی است. محصولاتی هم‌چون میلگرد، تیرآهن و پروفیل از بیشترین میزان واردات برخوردارند. با وجود اینکه کشور ایران نیز قطب بزرگی در تولید آهن و فولاد است، اما با واردات حجم بالایی از محصولات آهنی، نیاز کلیه صنایع از جمله ساختمان‌سازی، خودروسازی و کشتی‌سازی را تامین می‌کند. 

تامین نیاز صنعتگران، مهم‌ترین مزیت واردات آهن‌آلات از چین 

واردات آهن و فولاد از چین با وجود نبود برخی امکانات در ایران، یکی از شیوه‌های سودآور در فعالیت‌های بازرگانی محسوب می‌شود؛ زیرا هزینه واردات از چین به ایران کم‌تر از هزینه تولید برخی محصولات خواهد شد. 

واردات آهن آلات

چین؛ بهترین کشور برای واردات کاغذ و مواد سلولزی به ایران

به منظور حفظ منابع طبیعی ایران و جلوگیری از قطع و بریدن درختان، سالانه واردات کاغذ از چین در حجم قابل‌توجهی انجام می‌شود. تولید کاغذ نیازمند صرف هزینه‌های چشمگیری است، به همین دلیل کشورهای محدودی برای تولید آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. از انواع کاغذهای تولیدی و وارداتی می‌توان به کاغذهای A4 و کاغذ دیواری اشاره کرد.

بررسی مزایای خرید کاغذ؛ واردات از چین با سرمایه کم 

واردات کاغذ از کشور چین با اهداف بسیار مثبتی انجام می‌شود که اصلی‌ترین آن حفظ منابع طبیعی و جنگل‌های انبوه شمال ایران است. هم‌چنین دلیل اصلی واردات کاغذ از چین کیفیت بالای آن با وجود قیمت مناسب کاغذ است. درختان سوزنی برگ از بهترین چوب‌ها برای تولید کاغذ به شمار می‌روند که چین برای تولید کاغذ از این نوع چوب استفاده می‌کند؛ بنابراین کاغذهای تولید شده در چین، کیفیت مرغوبی نسبت به کاغذ سایر کشورها دارند. 

هانزا، همراه مطمئن شما در  واردات کالاهای پرسود از چین به ایران

برای واردات کالا از چین به ایران باید به دنبال یک شرکت بازرگانی و یک شرکت حمل‌ونقل معتبر باشید. با اعتماد کردن به مجموعه‌های شناخته‌شده نیازهای خود را برطرف کرده، پاسخ سوالاتتان را دریافت کنید و در نهایت نیز سود کلانی به دست آورید. 

هانزا؛ با اخذ مجوز از سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط و انجام سریع‌ترین خدمات حمل‌ونقل، شما را در واردات بهترین کالاها از چین به ایران همراهی می‌کند. شما می‌توانید با خدمات متفاوت هانزا، از جمله حمل‌ونقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی هر نوع کالایی را وارد کرده و فرآیند واردات پرسودترین کالاها از چین به ایران را تسریع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت هانزا به آدرس hansanav شوید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۳۱۲۰۰۰ تماس حاصل فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.