پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی چیست؟

 در بین روش‌های گوناگون بهترین و تاثیر گذار ترین روش استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب می باشد.

با افزایش جمعیت و در پی آن افزایش تولید فاضلاب، یکی از دغدغه‌های اصلی دوستداران طبیعت پیدا کردن راهی برای تصفیه فاضلاب‌های تولیدی است تا به این ترتیب تا حدودی از ورود پسماندهای صنعتی، انسانی، فلزات سنگین و ... به طبیعت جلوگیری کنند. در بین روش‌های مختلف بهترین و مؤثرترین روش استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب است.

این دستگاه قابلیت تصفیه فاضلاب تولیدی در مکان‌های گوناگون از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری و ... را دارا است. پکیج تصفیه فاضلاب انواع گوناگونی دارد؛ برای مثال می‌توان به انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، انسانی، صنعتی، خانگی، شهری از جنس فلزی، پلی اتیلنی، فایبرگلاس و ... اشاره نمود.

منظور از پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

همان گونه که از اسم پکیج تصفیه فاضلاب قابل‌حدس می باشد، پکیج تصفیه فاضلاب دستگاهی می باشد که از آن برای تصفیه فاضلاب بکار گرفته می‌شود. پکیج تصفیه فاضلاب آلاینده‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی را از پسماندها جدا می نماید تا این آلاینده‌ها که بعضی از آن‌ها هم ضرر دارند، به طبیعت ورود نکنند.

طریقه کار این پکیج‌ها به این‌ صورت می باشد که در ابتدا فاضلاب وارد آن می‌شود، فاضلاب وارد شده از مراحل متفاوت پکیج تصفیه عبور می‌کند. در هر یک از این مراحل بعضی از آلاینده‌های مضر از فاضلاب حذف می‌شوند. فاضلاب در نتیجه گذر از مراحل گوناگون از لحاظ نداشتن آلاینده‌های مضر برای طبیعت به سطح قابل قبولی می‌رسد. پس از رسیدن به این سطح فاضلاب آمادگی ورود به طبیعت را پیدا می‌کند. در بعضی موارد از فاضلاب تصفیه شده برای مصارف متفاوتی از جمله مصارف کشاورزی و صنعتی بکار گرفته می‌شود.

امکان دارد این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که پکیج تصفیه فاضلاب چه فوایدی دارد. در پاسخ به فواید پکیج تصفیه فاضلاب می‌توان گفت فاضلاب با گذر از مراحل گوناگون تصفیه آلاینده‌های مضر خود را از دست می‌دهد. در نتیجه از انتقال بیماری‌های واگیر توسط فاضلاب پیشگیری می‌شود.

از سوی دیگر بدون نگرانی می‌توان از فاضلاب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی استفاده نمود که این مورد خود در کاهش کمبود آب می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد. در ادامه به توضیح بیشتر در خصوص فرایند تصفیه انواع گوناگون فاضلاب می‌پردازیم. برای آگاهی بیشتر در این خصوص تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با پکیج تصفیه پساب صنعتی

یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب، تصفیه فاضلاب صنعتی می باشد. واحدهای صنعتی برای انجام قسمت بسیاری از فعالیت‌های خود احتیاج به استفاده از آب دارند. آب بکار گرفته شده در واحدهای صنعتی از دستگاه‌های گوناگون صنعتی عبور کرده. طی استفاده از آب در مصارف صنعتی این آب با انواع آلاینده‌ها ترکیب می‌شود و در نهایت به فاضلاب شیمیایی یا فاضلاب صنعتی تبدیل می‌شود.

با توجه به این موضوع که بیشتر مواد شیمیایی و آلاینده‌های طبیعی برای محیط‌ زیست و انسان‌ها خطرآفرین می باشند وارد شدن این نوع از فاضلاب به محیط‌ زیست و در نهایت به سفره‌های آب زیرزمینی می‌تواند برای سلامت محیط‌ زیست و حیواناتی که در آن زندگی می‌کنند ضرر داشته باشد. این موضوع موجب شده تا بسیاری از واحدهای صنعتی برای پایین آمدن خطر فاضلاب‌های تولیدی‌شان از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده کنند.

پکیج بکار گرفته شده برای تصفیه فاضلاب صنعتی در مقایسه با سایر پکیج‌های تصفیه فاضلاب متفاوت‌ می باشند. پکیج تصفیه فاضلاب فلزی شناخته‌ترین پکیجی است که برای تصفیه پسماندهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تصفیه در این نوع پکیج تصفیه فاضلاب سه مرحله دارد. مرحله تصفیه فیزیکی، مرحله تصفیه شیمیایی و در نهایت مرحله تصفیه بیولوژیکی.

مرحله تصفیه بیولوژیکی خود به دو قسمت پکیج تصفیه هوازی و پکیج تصفیه بی‌هوازی دسته بندی می‌شود. این مرحله از تصفیه در مقایسه با سایر مراحل از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد. در مرحله تصفیه شیمیایی با توجه به نوع و میزان مواد آلوده و فلزات سنگین فاضلاب مراحل گوناگونی برای تصفیه صورت می گیرد.

به‌طور کلی مراحل تصفیه فاضلاب صنعتی شامل این موارد می شود: مخزنی که در آن ته‌نشینی لجن صورت می گیرد، مخزنی که در آن مواد منعقد کننده به فاضلاب افزوده می‌شود، در نظر داشتن فیلتراسیون برای تصفیه فیزیکی فاضلاب و جدا نمودن آلودگی‌های فیزیکی از آن، دارا بودن تجهیزات خاصی به‌منظور جمع‌آوری لجن و در نهایت هم تصفیه بیولوژیکی انجام می‌شود.

تصفیه فاضلاب انسانی

آشنایی با پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

فاضلاب‌های انسانی و وارد شدن آن به طبیعت از جمله معضلات مهم و همیشگی انسان‌ها می باشد. همین موضوع موجب شده تا بکار گیری از پکیج تصفیه فاضلاب انسانی تولید شرکت تصفیه فاضلاب تمدن تصفیه ایرانیان در مکان‌هایی مانند ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مکان‌های آموزشی و ... مورداستفاده قرار گیرد. فاضلاب‌های انسانی به علت دارا بودن ویروس و میکروب می‌توانند موجب گسترش بیماری‌های واگیردار شوند.

به همین علت قبل از ورود فاضلاب بهداشتی و انسانی به طبیعت بر روی تصفیه آن تأکید بسیاری شده است. همان گونه که می‌دانید فاضلاب انسانی مواد شوینده، مواد آلی، باکتری‌های متفاوتی را با خود به همراه دارد. این موضوع باعث شده تا فاضلاب انسانی را به دو نوع تقسیم کنند. یک نوع فاضلاب انسانی که از آن تحت عنوان آب خاکستری یاد می‌شود به فاضلابی می گویند که متشکل از آب‌هایی می باشد که طی فرایندهای شست‌وشو تولید شده‌اند. در این نوع فاضلاب انسانی درصد مواد شوینده بسیار است.

نوع دوم فاضلاب انسانی هم فاضلاب تولید شده از آب سرویس‌های بهداشتی می باشد. دو نوع فاضلاب ذکر شده از لحاظ میزان آلودگی و مواد آلاینده با یکدیگر مختلف می باشند. در نهایت از ترکیب این دو نوع فاضلاب تولید شده فاضلاب انسانی بهداشتی تشکیل می شود. این نوع فاضلاب از جمله فاضلاب‌های پرخطر به حساب می آید.

وارد شدن آن به محیط‌ زیست و نفوذ به سفره‌های آب زیرزمینی‌ می‌تواند منشأ گسترش بیماری‌های واگیردار باشد. جدای از این سلامت انسان و محیط را نیز به خطر می‌اندازد. موارد گفته شده به درستی اهمیت استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در مکان‌های گوناگون را نشان می‌دهد.

به‌عنوان آخرین سخن باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد پکیج تصفیه فاضلاب پرداختیم. دانستید که با توجه به مکانی که فاضلاب در آن تولید می‌شود، فاضلاب انواع گوناگونی دارد. از سوی دیگر میزان آلودگی و آلاینده‌های موجود در انواع متفاوت فاضلاب با یکدیگر مختلف هستند. این موضوع موجب شده تا بعضی از فاضلاب‌ها پرخطر و برخی دیگر کم‌خطر تلقی شوند.

نیاز به توضیح است که به‌طور کلی آب فاضلاب از هر نوعی که باشد آلوده است و وارد شدن آن به طبیعت می‌تواند سلامت انسان و محیط‌زیست را به خطر بیندازد. فرق در نوع و میزان آلاینده‌های فاضلاب‌های مختلف موجب شده تا فرایند موردنیاز برای تصفیه آن‌ها متفاوت باشد. برای تصفیه فاضلاب از پکیج تصفیه فاضلاب بکار گرفته می‌شود. این دستگاه برای تصفیه فاضلاب مراحل گوناگونی دارد.

یک مرحله از آن مخصوص تصفیه فیزیکی فاضلاب می باشد که فاضلاب را از هرگونه زباله و آلودگی فیزیکی پاک می‌کند. مرحله دوم تصفیه شیمیایی و پاکسازی فاضلاب از آلاینده‌های خطرساز می باشد و در نهایت مرحله تصفیه بیولوژیکی‌. فاضلاب پس از عبور از مراحل گوناگون تصفیه به سطح قابل‌قبول می‌رسد و می‌تواند وارد طبیعت شود یا اینکه مجدد مورداستفاده قرار گیرد.

گروه صنعتی آب سازه :

آب سازه با تکیه بر مهندسی روز دنیا و بکارگیری استانداردهای بین المللی، همراه با کادری مجرب و آزموده کیفیت بی نظیری را در صنعت تصفیه و سالم سازی آب به ارمغان آورده است، به طوری که تنوع دستگاه های مورد نیاز در این زمینه میتواند کلیه نیازهای بخشهای مختلف مصرف کننده آب اعم از خانگی، صنعتی و کشاورزی را بی نیاز نماید. جهت اطلاع از قیمت و خرید پکیج تصفیه فاضلاب و دستگاه آب شیرین کن صنعتی و دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از دستگاه آب شیرین کن صنعتی به سایت آب سازه مراجعه فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.