عسل کوهی طبیعی شیراز بلوچستان ایلام

در واقع بسیاری از افراد اطلاعی نسبت به این موضوع ندارند که عسل کوهی بلوچستان در چه مناطقی از طبیعت و توسط چه نوع زنبورهایی لانه سازی و تولید می شود.

همانطور که از نام آن پیدا است، عسل کوهی وحشی در قسمتهای مرتفعی نظیر کوه، صخره و درختان توسط زنبورهای خاصی ایجاد می شود که از این نظر می توان به جرات بازگو نمود که کیفیت آن برتر از نوع کندو گذاری شده توسط دست انسان است.

لازم به ذکر است امروزه عسل کوهی بلوچستان نیز یکی از عمده محصولاتی است که با شکل استوانه ای خود و با حالت آویزان از روی درختان به یکی از شناخته شده ترین محصول بین سایر عسلها تبدیل شده است و این مشخصه می تواند افراد را در انتخاب اولیه کمک شایانی نماید.

عسل کوهی نوعی محصول می باشد که با دارا بودن خواص منحصر به فرد خود موجب شده تا طیف بسیاری از درخواستها از سوی مشتریان خارجی نیز باشد. اگر بخواهیم در مورد چیستی، ویژگی، خواص و مزایای بی شمار عسل کوهی مطالبی ذکر نماییم، لازم است تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

عسل کوهی طبیعی شیراز

شهر شیراز در تولید عسل یکی از برترینها می باشد و عسل طبیعی کوهی طبیعی تولید می کنند عسل کوهی همانطور که از نامش پیداست در کوه ها و صخره ها یافت می شود. زنبورهای وحشی در درز شکافها برای خودشان کندو ساخته و به تولید عسل می پردازند عسلهای کوهی به دلیل میزان کم و سختی در برداشت این محصول قیمت بالاتری دارد.

عسل طبیعی کوهی چه خاصیتی دارد؟ این عسل خاصیتهای فراوانی دارد و این خواص منحصر بفرد را به علت نحوه تولید خود و طبیعی بودن دارا می باشد.

عسل کوهی طبیعی شیراز

به دلیل وجود انواع مواد معدنی در ترکیب این ماده غذایی با ارزش، خاصیتهای فراوانی دارد انواع مواد معدنی نظیر، کلسیم، روی، فسفر، آهن و منگنز در عسل وجود دارد و هر کدام از این مواد خاصیتی را به عسل می بخشند به همین خاطر عسل کوهی طبیعی شیراز از طرفدارهای زیادی برخوردار است.

به عنوان مثال آهن موجود در عسل و هم چنین ویتامینهای گروه B موجود در آن، بدن را از فقر آهن و کمخونی نجات می دهد. فلز روی با داشتن اثرات فوق العاده باعث حفظ جوانی پوست شده و از بروز انواع چین و چروکها جلوگیری می کند، از این رو از این ترکیب در اکثر لوازم آرایشی استفاده می شود.

عسل کوهی ایلام

در اواخر فصل بهار تا تابستان، عسل کوهی مرغوب از دامنه ی کوه های ایلام در انواع رنگ های مختلفی چون طلایی، بی رنگ و کهربایی برداشت می شود این شهد شیرین دارای خواص بالایی بوده که به سبب مواد تشکیل دهنده ی آن می باشد.

یکی از اجزای تشکیل دهنده ی آن کربوهیدرات بوده که با آنزیمهای مفیدی که زنبور به آن اضافه می کند، ارزش آن بالاتر می رود و بهتر به سلامت بدن کمک می کند بعد از ترکیب ساکاروز و فروکتوز ماده شیرین مزه و گلوکز به دست می آید که البته ضرری برای بدن نداشته و باعث ایجاد چربی و بالا رفتن قند خون نمی شود.

تقریبا ۸۵ درصد عسل را مواد شیرین کننده ی طبیعی تشکیل داده است این ماده ی مقوی سرشار از آنتی اکسیدان بوده و با توجه به اسید فنولیک این عسل عاری از چربی می باشد و مانع از بالا رفتن کلسترول خون می شود.

عسل کوهی ایلام

این ماده ی غذایی سرشار از فسفر و آهن بوده که به سلامتی سیستم عصبی بدن بسیار کمک می کند ترکیبات عسل کوهی ایلام به گونه ای می باشد که با وجود میزان کم آن اما تاثیر زیادی بر سیستم دفاعی بدن می گذارد.

یکی از دلایل استفاده از عسل کوهی وحشی جلوگیری‌ از کم خونی بوده، زیرا از با تنظیم فرایند خون رسانی از سکته های قلبی و مغزی به طرز چشمگیری جلوگیری می کند برای بهبود عملکرد داخلی بدن و تقویت اندامها می توانید این ماده خوراکی را در برنامه ی غذایی خود جای داده تا از اثرات معجزه بخش آن استفاده نمایید.

در میان انواع عسلهای خوش طعم یکی از انرژی زا ترین نوع آن، عسل کوهی یاسوج می باشد که به دلیل وجود ساختار آن برای بدن ایجاد نیرو و انرژی مضاعف کرده و در افزایش توان حرکتی تاثیر به سزایی دارد و اغلب آن را همراه سیاه دانه تبریزیان میل می کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.