اهدای تندیس زرین مدیر موفق ملی به مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی

همزمان با برنامه ریزی و تمرکز ویژه ما بر روی رشد اقتصادی و صنعتی، در عرصه بین الملل نیز یک اتفاق منحصر به فرد در حال وقوع است که کلاس شواب، بنیان‌گذار و رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد، که نخستین بار در مقاله ای که در وبسایت Foreign Affairs آن را منتشر نمود، از آن تحت عنوان انقلاب صنعتی چهارم نام برد. او شاخصه این انقلاب صنعتی را از بین رفتن مرزهای حوزه های زیست شناختی، دیجیتال و فیزیکی بر اثر همجوشی و اختلاط فناوری های موجود می داند. 

توجه به عملکرد مدیران موفق در انقلاب صنعتی چهارم

کشور ما همزمان با سراسر دنیا توجه ویژه ای به مساله انقلاب صنعتی چهارم داشته و هر ساله از مدیرانی که در این راستا اقدامات سازنده ای انجام می دهند، تجلیل می شود. در همین راستا سومین اجلاس سراسری تجلیل از مدیران موفق در « انقلاب صنعتی چهارم»، مرداد ماه ۱۴٠۱، در مرکز همایش های بین المللی سازمان صداو سیما برگزار شد.

برگزاری این اجلاس با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال (تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین) و نظر به اینکه ظهور انقلاب صنعتی چهارم و ابعاد گسترده آن مستلزم تغییرات در حوزه سیاستگذاری و قانونگذاری، فضای کسب وکار، فضای علمی و پژوهشی و آماده سازی فضای اجتماعی با این تحول عظیم می باشد و کشور ما نیز ناگزیر از آمادگی و بستر سازی برای همگامی با این رویداد مهم است.

با توجه به تاثیر این انقلاب در افزایش سطح درآمدهای جهانی و بهبود کیفیت زندگی، کشورهایی در آینده موفق خواهند بود که با برنامه ریزی درست و به هنگام از فرصت ایجاد شده به بهترین شکل بهره برداری نمایند؛ بنابراین حمایت از شرکت های دانش بنیان، فراهم نمودن زیرساخت ها، توانمند سازی و بهره برداری از نیروی کار متخصص، ضامن تحول در روند توسعه صنعتی از طریق همگامی با تغییرات وسیع در آینده تولید خواهد بود .

سومین اجلاس سراسری تجلیل از مدیران موفق در « انقلاب صنعتی چهارم»، با هدف آگاهی و دستیابی به جدیدترین دستاوردها و یافته های علمی در انقلاب صنعتی چهارم به همت دکتر فرهاد طهماسبی دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و آقای دکتر سعید خزایی عضو هیات علمی دانشگاه تهران به عنوان رئیس کمیته علمی و با حمایت وزارتخانه های نفت، صنعت، معدن و تجارت، تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این اجلاس جمعی از شخصیتهای عالی رتبه کشوری و لشگری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهره های سرشناس علمی و دانشگاهی، از جمله دکتر ممیز عضو هیات علمی دانشگاه تهران به عنوان دبیر علمی مراسم، دکتر محجوب دبیر کل خانه کارگر‌، کلانتری مدیر عامل انجمن بهره وری، دکتر رحیمی‌مظفری دبیر کمیسیون انرژی مجلس، دکتر قوامی معاون پارلمانی وزارت اقتصاد، حجت الاسلام میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس، دکتر عنابستانی نماینده مجلس، دکترفرهاد طهماسبی دبیر کمیسیون صنایع معادن مجلس، آقامیری معاون فناوری اطلاعات، دکتر مسکنی معاون امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی و دکتر خزایی عضو هیات علمی دانشگاه تهران (ریاست کمیته علمی مراسم) به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این اجلاس از مدیر جوان و جهادی شرکت داروسازی زهراوی، دکتر فرهاد کیافر به عنوان یکی از مدیران موفق ملی  در « انقلاب صنعتی چهارم» با اهدای تندیس زرین عنوان تجلیل به عمل آمد. عملکرد قابل توجه دکتر کیافر در جایگاه مدیریت داروسازی زهراوی سبب گردید تا او به عنوان یکی از مدیران ملی در این اجلاس انتخاب شود. در ادامه به به بررسی عملکرد داروسازی زهراوی و موفقیت های این مجموعه می پردازیم.

دریافت پروانه تولید کپسول نرم روآکوتان تحت لیسانس ROCHE سوئیس 

شرکت زهراوی همزمان با سالروز آغاز بهره برداری این مجموعه دارویی، در سال ۱۴۰۰ که رهبر معظم انقلاب آن را به شعار تولید, پشتیبانی ها, مانع زدایی ها مزین نمودند، به همت  تلاش بی وقفه مدیران جوان موفق به دریافت پروانه تولید کپسول نرم روآکوتان از ماده اولیه (API) تحت لیسانس شرکت ROCHE برای مدت ۴ سال جهت تولید در سایت سافت ژل هازارد (پر خطر) گردیده است.

11

شرکت ROCHE سوئیس یکی از معتبرترین شرکت های داروسازی جهان است که داروسازی زهراوی سابقه 17 سال همکاری با این شرکت را دارد. ساخت داروی پیوندی سل سپت و ضد آکنه روآکوتان حاصل این همکاری 17 ساله بین داروسازی زهراوی و این شرکت سوئیسی است.

کپسول روآکوتان جهت درمان بیماریهای پوستی از جمله آکنه شدید و درمان سرطانهای پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. اخذ مجوز تولید این دارو آن هم تحت لیسانس یکی از معتبرترین شرکت های داروسازی جهان، نشان از عزم راسخ تیم مدیریتی شرکت جهت پیشبرد اهداف و ماموریت ذاتی خود و در سایه رعایت کامل الزامات GMP و سازمان غذا و دارو می باشد.

تاریخچه زهراوی

شرکت داروسازی زهراوی در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید. مالکیت زهراوی در ابتدا با سازمان صنایع ملی ایران بود. این مجموعه در زمینی به مساحت 12 هکتار و با زیر بنای 28 هزارمتر مربع،  مانند اغلب شرکت های داروسازی با خط تولید قرص و کپسول فعالیت خود را آغاز نمود.

http://zahravi.com

زهراوی

در سال 1382 زهراوی با راه اندازی اولین خط تولید کپسول های نرم یا سافت ژل به اولین شرکت داروسازی کشور در زمینه تولید سافت ژل تبدیل شد و اغراق نخواهد بود اگر زهراوی را داروسازی اولین ها را بنامیم. تولید شکل دارویی کپسول نرم یا سافت ژل، پیچیدگی های خاص خود را داشته و وابستگی بسیار زیادی به اپراتور، شرایط ساخت و نوع مواد اولیه دارد و زهراوی اولین شرکت داروسازی کشور بود که در این حوزه ورود کرد.

جایگاه فعلی زهراوی در ایران، خاورمیانه و جهان

شرکت داروسازی زهراوی به دلیل ارتباط طولانی مدتی که با یک شریک تجاری معتبر داشته است، جزء شرکت های برتر داروسازی کشور در حوزه استانداردهای کیفی است. این ارتباط طولانی مدت باعث شده است رعایت استانداردهای کیفی به فرهنگ سازمانی زهراوی تبدیل شود. در حوزه تولید سافت ژل‌ها، داروسازی زهراوی جزء دو شرکت برتر کشور است. اولین خط تولید سافت ژل کشور در زهراوی ایجاد شد و در حال حاضر نیز به لحاظ آمار تولید جزء دو شرکت برتر داروسازی کشور است.

 در حوزه داروهای پیوندی و MS ‌زهراوی بسیار موفق عمل کرده است. در حال حاضر این شرکت داروسازی حدود ۵۰ درصد سهمیه بازار داروهای پیوندی که در داخل کشور تولید می‌شوند را به خود اختصاص داده است. زهراوی در سال 1390 وارد حوزه درمانی بیماری MS که از دسته بیماری‌های نورولوژی می باشد، شد و توانست محصولی با نام گلاتیرامراستات و با نام تجاری کوپامر را تولید کند که تا قبل از آن در انحصار یک شرکت آمریکایی- اسرائیلی به نام teva بود و زهراوی به دومین تولیدکننده این دارو در دنیا مبدل شد.

تولید این دارو در آن مقطع یک تحول ارزشمند بود، زیرا خانم های باردار مبتلا به MS، نمی توانستند از داروهای موجود استفاده کنند و داروی کوپامر در داخل کشور در دسترس مردم نبود. زهراوی در حال حاضر پنج مولکول دارویی در اشکال آمپول، قرص و کپسول در حوزه MS تولید نموده و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد سهم بازار دارو های موثر در ام اس که در کشور تولید می‌شوند به زهراوی تعلق دارد.

شرکت زهراوی جزء معدود شرکت های داروسازی منطقه است که دارای خطوط تولید متعدد سافت ژل بوده و در حوزه بایو تکنولوژی نیز فعالیت می کند. در زمینه صادرات، زهراوی تامین نیاز بازارهای منطقه، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای مشترک المنافع را در دستور کار خود داشته و با توجه به ظرفیت های موجود و استانداردهای به روزی مانند یکپارچگی اطلاعات  که از طریق انجام سلسه اقداماتی، کیفیت دارو را به طور کامل تضمین می کند، در نظر دارد به زودی بازارهای هدف خود در حوزه صادرات را گسترش دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.