دوخت لباس بلوچی زاهدانی جدید

اغلب این حکایت ها با گذشت زمان به فراموشی سپرده شده اند. لباس بلوچی جدید در زاهدان، یکی از اصیل ترین طرح ها، برای لباس های همه اقوام با هر فرهنگ در آن اقلیم می باشد.

با توجه به پیشرفت در صنعت مد، نباید اصالت پوشش هر منطقه را تغییر داد. هنر سوزن دوزی استفاده شده در لباس های زنانه، از شمالی ترین خطه ی ایران تا جنوب در همه ی ادوار رواج داشته است.

لباس اهالی این خطه ی کشور نماد فرهنگ اصیل آن ها در میان سایر اقوام می باشد و تنها برای پوشش از لباس بلوچی زاهدانی استفاده نمی شود. افرادی که در این منطقه زندگی می کنند، پوشش خود را مکمل هویت خود می دانند و با استفاده از آمیزش طرح ها و سوزن دوزی حس غرور و غیرت خود را به همگان نشان می دهند.

بنا به علاقه ی زنان بلوچ به لباس محلی خود و استفاده از آن در مراسمات خود، این لباس دارای جایگاه ویژه ای بین مردم شده است. در تعیین قیمت لباس بلوچی زنانه در زاهدان به جنس پارچه و میزان کار بر روی لباس ها بستگی دارد و به علت تنوع و ظرافت این قیمت ها متغیر هستند.

این هنر ظریف، از دیر باز در کشورمان جاری بوده است و می توان به عنوان قدیمی ترین و با اعتبار ترین لباس نزد اقوام ایرانی، از آن یاد کرد. که موجب جذابیت آن در بین دیگر پوشش ها شده است. بلوچ دوزی حاصل در آمیختن گل ابریشم و رنگ طبیعی و نقش های هندسی که به وسیله نخ به هم دوخته می شود، دانست.

دوخت لباس بلوچی زنانه

لباس بلوچی زنانه با الگوی منحصر به فردی تولید می شود. در دوخت لباس بلوچی چند جزء مهم وجود دارد. یکی از مهم ترین قسمت های این لباس پیراهن آن است، که قد دامن آن معمولا تا زانو می رسد. دیگر اجزای این لباس یک شلوار و روسری بلند است، که بر روی سر قرار می گیرد. در دوخت این لباس از سوزن دوزی متناسب با رنگ پارچه ی لباس استفاده می شود، که جلوه ی بسیار زیبایی به لباس می بخشد.

دوخت لباس بلوچی

می توان با افزودن کمی خلاقیت مدل های جدیدی از دوخت لباس بلوچی طراحی نمود، که جوان پسندانه تر باشد و افراد غیر بومی نیز بخواهند از این مدل ها استفاده کنند. با ایجاد مقداری هارمونی بین رنگ سوزن دوزی و رنگ پارچه و برش های جدید در طراحی لباس تغییرات مهمی در ساختار آن با حفظ اصالت محصول ایجاد می شود. این تغیرات برای جوانان، که از مدل های قدیمی خسته شده اند تشویقی برای استفاده از این لباس بومی خواهد بود.

دوچ لباس بلوچی زنانه مدل جدید

امروزه به دلیل تقاضای زیاد افراد لباس های زنانه بلوچ با مدل های جدید طراحی شده و به وسیله تولید کنندگان به بازار عرضه می شود این طرح ها خیلی زیبا و به روز می باشند از پر طرفدار ترین نمونه های جدید لباس های بلوچی نوعی زیور آلات است که بازار فروش بسیار خوبی دارد و زیبایی این لباس ها چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند به گونه ای که روز به روز بر مشتاقان آن اضافه می شود واز دیگر خصوصیات این لباس ها تنوع رنگی آن است که طرح و رنگ های به کار رفته در این لباس ها بقدری  زیبا است که با  سلیقه های متفاوت طراحی شده است.

و دیگر ویژگی های پارچه های این لباس ها سبکی و زیبایی آن است و ظرافتی که در آن به کار رفته خیره کننده می باشد، لباس ها ی زنانشان  نیز از چند تکه درست شده که شامل چامگ که به شلوار ها گشاد و چین دار می گویند و تکو، همان چارقد است و سریگ، روسری است بزرگتر از چار قد و سربند. امروز با پیشرفت تکنولوژی در فروشگاه های بزرگ و حتی سایت ها دوچ لباس زنانه با مدل های جدید در اختیار همه بازدید کنندگان قرار می گیرد و این کار بهترین روش جذب مشتری می باشد.

لباس بلوچی جدید

از سالیان دور همیشه مدل لباس زنان بلوچی مورد علاقه مناطقی که لباس های رسمی می پوشند قرار گرفته است زنان بلوچ در مراسم عروسی و جشن ها از لباس بلوچی جدید و شیک که معمولا ازجنس ابریشم می باشد و با هنر دست زنان بلوچی تزئین می شود استفاده می کنند و این لباسها به این دلیل که از پارچه های گران قیمت تهیه می شود و در آن دست دوزی انجام می گردد جزو با ارزش ترین و گرانبها ترین لباس ها می باشد، زنان بلوچ با حفظ پوشش مناسب با پوشیدن لباس های بسیار زیبا و شیک  در مجالس شرکت می کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.