اسانس زیره غذا فوق العاده خاص

این گیاه با وجود مقاومت فراوان در مقابل خشکسالی گیاه زیره مانند گوهری ارزشمند از دل خاک برمی آید و با ارزش نهادن به صنعت فرآوری می توانیم آن را به کشور هایی صادر کنیم که فاقد این محصول ارزشمند می باشند.

کشور عزیز ما ایران به دلیل دارا بودن از آب و هوای چهار فصل و خاک حاصلخیز حجم زیادی از این محصول را زیر کشت دارد و در سراسر جهان این ادویه جزء پر طرفدار ترین ادویه ها می باشد و در مصارف غذایی و طب سنتی از آن استفاده می شود.

این چاشنی جادویی جزء عضو لاینفک زندگی ما انسان ها می باشد و به علت وفور این محصول بر آن شده ایم تا هر شخص با خرید زیره کوهی عمده از این سایت تخفیف ویژه ای را برایش در نظر می گیریم. با توجه به نیاز تان بخرید و به زندگی خود این چاشنی پر خاصیت را اضافه کنید.

انواع دمنوش هایی که برای جلوگیری از بیماری ها استفاده می شود سلامت بدن را تضمین می کنند. جوشاندن زیره برای کسانی که نفخ، ورم معده و بیماری های گوارشی مزمن ندارند خیلی مفید می باشد. نوشیدن این دمنوش باعث  بهبود عملکرد دستگاه گوارش و زخم معده می شود.

مصرف دمنوش ها با توجه به مصارف گوناگونی که دارند نباید به صورت روزانه مصرف شوند؛ چون باعث ضرر جبران ناپذیری بر بدن می شوند. بعضی از انواع اسانس زیره غذا به صورت گرم و یا سرد مصرف می شوند. نکاتی که باید در مورد نوشیدن آنها رعایت کرد این است که از مصرف دمنوش ها به صورت ترکیبی ممنوع است؛ چون بعضی از گیاهان با یکدیگر سازگاری ندارند، چون طبع برخی از آنها با هم متفاوت است.

اسانس زیره نعناع

افراد مسن و میان سالی که از بیماری یبوست و نفخ معده رنج می برند با مصرف منظم اسانس زیره نعناع می توانند درد خود را التیام بخشند. از دیگر فواید منحصر به فرد این محصول می توان گفت که انرژی زا است و جایگزین مناسبی برای نوشیدنی هایی هست که دارای مواد نگهدارنده بسیار مضر و خطرناک می باشد.

زمانی که نعناع را با اسانس زیره ترکیب میکنیم بسیار پر کاربرد تر و مغذی تر می شود. خصوصا برای خانم های بارداری که دچار تهوع صبح گاهی هستند.

اسانس زیره

رایحه این محصول بسیار مطلوب و خوشایند است به طوری که بسیاری از شرکت ها توانسته اند عطر و ادکلن را تولید کنند. اگر اسانس زیره فوق العاده را به صورت منظم و مرتب مصرف کنید یعنی حداقل روزی سه نوبت میل کنید باعث کاهش اشتها و لاغری سریع شما می شود.

همچنین لازم به ذکر است که این اسانس برای بسیاری از ورزشکارانی که در بدنسازی فعالیت می کنند هم مناسب است زیرا باعث عضله سازی نیز می شود.

خواص اسانس زیره سیاه

در این قسمت بیشتر به بررسی زیره خواهیم پرداخت. بعضی از خواص اسانس زیره سیاه عبارت است از: کیفیت شیر در مادران شیرده را افزایش می دهد. همچنین این محصول خواص ضد عفونی خیلی قوی و موثری دارد که برای افرادی که مشکلات عفونتی در ادرار و یا روده بزرگ دارند و همچنین افرادی که مشکلات گوارشی و تنفسی دارند خاصیت درمانی بالایی دارد.

همچنین استفاده از این اسانس بر روی عملکرد قلب تاثیر مثبتی گذاشته و حتی در درمان بیماری اسپاسم بسیار مفید می باشد. برای افرادی که مشکل مشکل دفع ادرار دارند یا از سنگ کلیه رنج می برند و یا افرادی که فشار خون نامنظم دارند، بسیار مناسب است.

گیاه زیره می تواند بر روی عملکرد مغز هم تاثیر مثبتی بگذارد و همچنین آهنی که در گیاه زیره وجود دارد کمک زیادی به درمان کم خونی در بعضی از افراد دارد.

لازم به ذکر است که خرید زیره سیاه و یا اسانس آن و همچنین گیاهان دارویی مفید دیگر برای خانم ها هم بسیار لازم است به دلیل اینکه این محصول قاعده آوری زیادی دارد و برای درمان تاخیر یا عدم قائدگی بسیار موثر است.

اسانس زیره خاص

می توان گفت ترکیبات اسانس زیره خاص از نتیجه تقطیر با بخار آب انواع میوه های خشک و حتی رسیده که به صورت آسیاب شده در می آید، و باید به صورت اسانسی شفاف، بدون رنگ تا نهایت رنگ کهربایی باشد، زیره سیاه معمولا یک ساله یا دو سال است که ریشه گیاه پخته شده تا اسانس از آن خارج شده و ترکیبات آن بستگی به سن گیاه هم دارد.

معمولا درصد به کار رفته در اسانس زیره سیاه 8 درصد تانن و ماده روغنی مقدار 7 تا 15 درصد موم ،موسیلاژ و مواد قندی مختلف و دارای 19 تا 20 درصد مواد ازته و 3/5 تا 9 درصد اسانس می باشد. در گیاه زیره نتایج حاصل از سوختن این گیاه 6 تا 9 درصد خاکستر به جا میگذرد و در صورتی که استخراج شود به صورت مایعی معطر است که در گرمای 7- درجه انجماد حاصل می شود و بهتر است بدانید از ترکیبات اسانس زیره می توان به ترپنی و ترپنوئیدی اشاره نمود که بسیار مهم و کاربردی می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.