طبیعت و آرامش چیانگ مای

این کشور در جنوب‌شرق آسیاب و نزدیکی خط استوا قرار دارد. به همین خاطر دارای جنگل‌های زیبای استوایی و مناظری است که مثال آن را در هیچ کجای دیگر نمی‌توان دید. چیانگ مای تایلند از جمله بزرگترین و قدیمی‌ترین شهرهای شمال تایلند است.

این شهر قدمت طول و درزای دارد. به همین خاطر شامل ابنیه تاریخی مختلف و جاذبه‌های تاریخی بسیاری می‌شود؛ اما جاذبه این شهر  فقط محدود به ابنیه تاریخی و معابد بزرگ نیست.

در این شهر می‌توانید از طبیعت و آرامشی وصف‌نشدنی لذت ببرید. خوشبختانه اگر سفر همراه تور تایلند علی بابا را انتخاب کنید، می‌توانید سری به این شهر هم بزنید. با ما همراه باشید تا طبیعت و آرامش چیانگ مای را بهتر بشناسید.

چیانگ مای را بهتر بشناسید

چیانگ مای از نظر اهمیت، دومین شهر مهم تایلند به حساب می‌آید. این شهر قدمت تاریخی بسیاری دارد و دارای صدها سال قدمت است. بد نیست بدانید که به مدت ۲۵۰ سال، این شهر تحت حکومت امپراتوری لانا قرار داشت. به همین خاطر می‌توانیم شاهد ابنیه تاریخی خاص با سبک معماری لانا در این شهر باشیم.

چیانگ مای در بخش شمالی تایلند واقع شده است. این شهر مناطق کوهستانی بسیاری دارد. پس می‌توانید برای ورزش، کوهنوردی و کوهپیمایی روی شهر چیانگ مای حساب کنید. البته توجه داشته باشید که برای بازدیدی از این مناطق، باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشید. در غیر این صورت باید بدانید که خبری از تله‌کابین یا وسایل دیگر نیست که شما را به بالای کوه برساند.

در شهر چیانگ مای بخش‌های طبیعی دست‌نخورده بسیاری وجود دارند. در صورتی که به تماشای طبیعت بکر و دست‌نخورده تایلند علاقه دارید، بهتر است سری به چیانگ مای بزنید. در طول مسیر شاید خوش‌شانس باشید و بتوانید از چند گونه جانوری خاص نیز دیدن کنید. ساکنین چیانگ مای به طبیعت شهر خود اهمیت بسیاری می‌دهند. به همین خاطر تلاش می‌کنند تا با آن رابطه‌ای مسالمت‌آمیز داشته باشد.

جیانگ مای

جاهای دیدنی طبیعی چیانگ مای

خب اگر سفر همراه تور تایلند علی بابا برای دیدن چیانگ مای را انتخاب کرده‌اید، در این بخش با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین جاهای دیدنی چیانگ مای را به شما معرفی کنیم. به این ترتیب برای لحظه به لحظه سفرتان به چیانگ مای می‌توانید برنامه‌ریزی داشته باشید.

پارک ملی دوی اینتانون

پارک ملی دوی اینتانون از جمله زیباترین جاهای دیدنی و مراکز تفریحی چیانگ مای به حساب می‌آید. مجموعه این پارک ملی در مرتفع‌ترین کوه تایلند واقع شده است. طبیعتی بکر و تماشایی، دورتادور این پارک را احاطه کرده است. برای دسترسی به این کوه، مسیری سراشیبی با شیب تند را باید پشت سربگذارید. پس برای لذت بردن از این طبیعت بکر و تماشایی، باید کمی خستگی را به جان بخرید.

البته باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشید. در طول مسیر دسترسی به پارک ملی دوی اینتانون، از میان طبیعت بکر و تماشایی چیانگ مای عبور خواهید کرد. همچنین می‌توانید از یک روستای قدیمی و چندین ابشار مختلف نیز دیدن کنید. اگر اهل ماجراجویی هستید، باید بدانید که در دل این روستا، دو معبد قدیمی کمتر شناخته‌شده نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

روستای همونگی

روستای همونگی از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین روستاهای تایلند محسوب می‌شود که در طبیعت بکر و تماشایی چیانگ مای قرار دارد. برای دسترسی به روستای همونگی، باید از مسیری سرسبز و زیبا عبور کنید. مسیر دسترسی به روستای همونگی از خود روستا شاید زیباتر هم باشد.

این روستا دارای بافتی سنتی و بسیار خاص است. شاید نمونه این بافت روستایی را فقط در فیلم‌های مستند دیده باشید. گفتنی است که قدمت این روستا به چندین سال قبل باز می‌گردد. در آن دوران قبایل مختلفی در این روستا ساکن بودند. بازدید از این روستا، بازدید از یک موزه بزرگ برای شما خواهد بود.

همونگی

پارک سرپناه فیل‌ها

فیل‌ها موجوداتی بسیار عجیب هستند. با این جثه بزرگ، آزارشان به یک مورچه نمی‌رسد. آن‌ها موجوداتی اجتماعی و فوق‌العاده احساسی هستند. فیل‌ها در جنوب‌شرق آسیا اهمیت بسیاری دارند. برخی ادیان آن‌ها را مقدس می‌دانند. از همه اینها که بگذریم، انها بسیار زیبا و تماشایی هستند. به همین خاطر در بخشی از شهر چیانگ مای تایلند، پارکی برای نگهداری از فیل‌ها ایجاد کرده‌اند.

این پارک اصلاً یک قفس نیست. بلکه آن‌ها در زیستگاه خود زندگی می‌کنند و انسان‌ها مراقب آن‌ها هستند. به همین خاطر بازدید از این پارک می‌تواند به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در طول سفرتان تبدیل شود. در این پارک می‌توانید تا کمترین فاصله به فیل‌ها نزدیک شوید، از آن‌ها سواری بگیرید و عکس یادگاری بیاندازید.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که اگر در تور تایلند علی بابا به مقصد چیانگ مای شرکت کنید، با جاذبه‌هایی آشنا می‌شوید که تا پیش از این از وجود آن‌ها حتی اطلاع نداشتید. بازدید از چیانگ مای، سفر به سرزمین عجایب خواهد بود. پس خودتان را برای تماشای زیباترین جاذبه‌های عمرتان آماده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.