چگونه استخر و تجهیزات استخر را برای شنا آماده کنیم؟

 اما شاید بسیاری از افراد به این نکته توجه نداشته باشند که آماده سازی استخر و تجهیزات استخر کار آسانی نیست . قبل از شنا در استخر باید نکاتی را مد نظر داشته باشید:

  • متعادل نمودن ترکیبات شیمیایی آب استخر

  • بررسی تجهیزات سیستم فیلتراسیون استخر

  • بررسی سیستم گرمایشی استخر و جکوزی

اگرچه ممکن است شنا در استخر، آسان به نظر بیاید ، اما آماده سازی استخر و تجهیزات استخر برای شنا، بخصوص در مورد استخرهایی که در طول زمستان بسته بوده یا استفاده از آنها خیلی کم بوده است، کار ساده ای نباشد . ما در این مقاله نکات مربوط به بازگشایی و آماده سازی استخر  روباز را برای شما بازگو می کنیم ، تا به شما در نگهداری و آماده سازی استخر کمک نمائیم.

آماده سازی استخر و تجهیزات استخر برای شنا

بسیاری از متخصصان استخر و تجهیزات استخری ، به استخرداران و صاحبان استخر بیان می کنند که ، استخر را کمی زودتر از زمان استفاده از آن ، بازگشایی نمایند. زیرا زمانی که شما استخر را بازگشایی کنید، نمیتوانید سریعا از آن استفاده نمایید و باید ابتدا استخر را از نظر تمیزی، سیستم فیلتراسیون، سیستم ضدعفونی و سیستم گرمایشی و غیره بررسی نمایید و در صورتی وجود هر یک از این مشکلات آنها را رفع کرده و از استخر استفاده نمایید. جهت آماده سازی استخر و لوازم و تجهیزات استخر به نکات زیر توجه نمایید :

  • برای استفاده از استخر باید کمی صبر کنید، زیرا استخر شما مدت ها بدون استفاده بوده است.

  • سیستم فیلتراسیون خود را به طور مرتب و به صورت روزانه در روزهای اول بررسی و تمیز کنید.

  • سیستم فیلتراسیون خود را در ماه اول راه اندازی به صورت ۲۴ ساعت روشن بگذارید.

  • سبد اسکیمر خود را حتما روزانه بررسی کرده و آن را خالی کنید.

  • از ترکیبات شیمیایی و مواد ضدعفونی کننده ، مانند کلر ، برم یا ازن به مقدار زیاد استفاده نمایید، تا بتوانید استخر را به درستی ضد عفونی نمایید.

  • استخر را به صورت روزانه و مرتب با برس استخر برس بزنید و از جاروی استخر برای برداشتن زباله های کف استخر استفاده نمایید.

  • آب استخر را مرتب تست کنید و از سالم بودن و ایمنی آب استخر خود مطمئن شوید.

توجه به این نکات و رعایت آنها باعث می شود تا استخر شما زودتر به حالت ایده آل بازگشته و شما بتوانید در آن شیرجه زده و شنا کنید.

مراحل بازگشایی مجدد استخر شنا

بررسی محوطه و عرشه استخر

قبل از بازگشایی مجدد، اطراف استخر (استخر روباز) را بررسی کرده و درختان و علف های هرز را که بیش از حد رشد کرده، هرس نمائید. اطراف و محوطه استخر را بررسی نمائید تا تجهیزات استخر و همچنین تجهیزات جانبی و ایمنی مانند آبنماها، سرسره ها، تجهیزات نجات، نردبان ها و تخته های غواصی  دچار آسیب و ترک خوردگی و شکستگی نشده باشند.

آماده سازی مواد شیمیایی استخر

قبل از آنکه استخر خود را بازگشایی نمائید، حتما تمامی مواد شیمیایی مورد نیاز خود را آماده نمائید. ابتدا آب استخر رابررسی و آزمایش نمائید و میزان نیاز به مواد شیمیایی استخر را بررسی کنید. پس از آن مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک کیت تست یا نوار تست خوب برای بررسی ترکیبات شیمیایی آب استخر

  • کلر برای ضدعفونی روزانه

  • شوک زنی استخر

  • مواد شیمیایی برای تنظیم صحیح تعادل آب استخر

  • استفاده از جلبک کش برای حذف جلبک

  • پاک کننده فیلتر یا سایر محصولات ضروری برای پیشگیری از مشکلات احتمالی

جمع آوری پوشش استخر

بسیاری از استخرها در پاییز و زمستان از پوشش  یا کاور برای پوشاندن سطح استخر استفاده می کنند. در این مدت زباله ها ، آب باران و شاخ و برگ درختان و آلودگی ها بر روی پوشش استخر جمع می شود و از ورود آنها به داخل استخر جلوگیری می کند. قبل از برداشتن پوشش استخر توسط جاروی استخر و یا هر وسیله دیگری، این آلودگی ها را از سطح پوشش استخر برداشته و سپس پوشش را جمع آوری نمایید. چون در این صورت آب کثیف و زباله ها وارد استخر نمی شود . همچنین پوشش شما تمیز شده و پس از خشک شدن آن را می توان جمع آوری کرد. با این کار ، عمر پوشش استخر خود را با نگهداری ایمن به دور از حشرات، جوندگان و عناصر افزایش می دهید.

بررسی تجهیزات استخر

قبل از بازگشایی مجدد استخر ، موارد زیر را در مورد تجهیزات و لوازم استخر بررسی نمائید:

  • فیلتر استخر و پمپ استخر را بررسی نمائید و در صورت لزوم قطعاتی را که دچار آسیب می باشند را تعویض یا تعمیر نمائید.

  • چراغ استخر و روشنایی استخر خود را در صورت قطع بودن بررسی کرده و مجددا وصل نمائید.

  • کف و دیواره استخر و روکش استخر( استفاده از روکش های وینیل) از نظر ترک خوردگی و پارگی بررسی کنید.

  • دیواره ها و کف استخر را از نظر تجمع کلسیم و رسوب و جلبک بررسی نمائید و در صورت وجود ، آنها را با محلول مناسب پاک نمائید.

  • فضای داخلی استخر خود را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید و در صورت نیاز تعمیر کنید.

دیجی پول

پر کردن آب استخر

پس از تمامی این مراحل، نوبت پر کردن آب استخر می باشد. استخر را پر کنید تا سطح آب به نقطه وسط کاشی خط آب یا وسط دهانه اسکیمر برسد. هنگامی که سطح آب به نقطه مورد نظر رسید، اکنون می توانید با استفاده از برس استخر، برگ ها، شاخه ها و زباله هایی را که در استخر مانده است را از کف استخر تمیز کنید. همچنین هر گونه زباله را از سبد پمپ و اسکیمر خارج کنید.

روشن کردن فیلتر استخر

پس از آنکه استخر را از آب پر کردید، زمان آن رسیده است که سیستم فیلتراسیون(پمپ و فیلتر استخر و...) را روشن کرده و به مدت 12 تا 24 ساعت روشن نگه دارید تا آب قبل از آزمایش و افزودن مواد شیمیایی به آب استخر ، در گردش باشد. البته سیستم فیلتراسیون باید قبل از روشن شدن بررسی شود که به درستی کار می کند و حتما در صورت نیاز آنها را تمیز نمائید. فیلتر استخر و خطوط برگشت خود را از نظر آسیب، ترک یا نشتی بررسی کنید. اگر فیلتر شنی دارید، در صورت نیاز ماسه اضافه کنید. اگر فیلتر کارتریج دارید، کارتریج را بررسی کنید و در صورت نیاز تمیزیا تعویض کنید. سه نوع فیلتر که در استخرها مورد استفاده قرار می گیرد:

  • فیلتر کارتریج : این فیلترها با یک بازرسی ساده تمیز می شود. در این فیلترها کارتریج توسط یک شلنگ به راحتی شسته می شود . اگر کثیفی بیش از حد زیاد باشد، می توانید از یک محصول تمیز کننده استفاده کنید.

  • فیلتر خاک دیاتومه : این نوع فیلتر را می توان با چرخاندن آن به حالت بک واش تمیز کرد. شبکه های فیلتر و منیفولدها را می توان با استفاده از شلنگ شستشو داد و مقداری خاک دیاتومه نیز باید به فیلتر افزوده شود.

  • فیلتر شنی : می‌توانید فیلتر را شستشوی معکوس کنید تا هرگونه کثیفی یا آلودگی از فیلتر حذف شود. توصیه می شود که این نوع فیلترها را توسط پاک کننده های شیمیایی در سال یک مرتبه شست و شو دهید.

پس از راه اندازی مجدد استخر چه باید کرد؟

پس از بازگشایی استخر، توصیه می شود که به صورت هفتگی آب استخر خود را آزمایش کنید. سطح PH، کلسیم، کلر ، قلیائیت و سایر مواد شیمیایی آب استخر را بررسی و آزمایش نمایید و در صورتی که سطح هر یک از آنها بالا یا پائین باشد، آن را توسط افزودن کلر، شوک زنی و غیره به حالت تعادل برسانید. عملکرد فیلتر استخر خود را بررسی کنید و همچنین ، هر گونه زباله ته نشین شده را با جاروی استخر خارج کنید. وقتی آب شفاف شد و سطح کلر پایین آمد، استخر شما برای شنا آماده است.

تجهیزات و لوازم استخر

در پایان

آماده سازی استخر و تجهیزات استخر آب استخر شما را شفاف نگه می دارید و از ایجاد شرایط بد برای آب جلوگیری می کند. خرید تجهیزات استخر مناسب از فروشگاه و شرکت معتبر ، تضمین کننده داشتن استخری مناسب می باشد. برای خرید این تجهیزات و سایر محصولات و لوازم استخر ، سونا و جکوزی می توانید ، از سایت شرکت ساینا تصفیه آریا https://digipoolmarket.com  دیدن نمائید و محصولات مورد نیاز خود را با گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش ۱۰ ساله خریداری نمائید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.