محمد رحیمی کارشناس تخصصی خرید و فروش پنت هاوس

زندگی در پنت هاوس مزایای خاصی را نصیب ساکنین آن می‌کند. مزایایی که افراد ساکن در واحدهای آپارتمانی معمولی، از آن‌ها بی‌بهره‌اند. از مهم‌ترین مزایای سکونت در پنت هاوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اقامت در یک واحد منحصر بهفرد

• اشراف و چشم انداز بینظیر از شهر

• دوری از عوامل مزاحم محیطی مثل سروصدا، گردوغبار و حشرات

• داشتن فضای سرباز اختصاصی و امکان اجرای انواع پروژه‌های دکوراسیون

• ایجاد روف گاردن و بامی سبز بر فراز آسمان

• برخورداری از امکانات ویژه‌ای مثل استخر و جکوزی

• و ...

با توجه به مزایای ذکر شده، همان‌طور که گفتیم خرید پنت هاوس از منظر سرمایه‌گذاری نیز یک اقدام هوشمندانه تلقی می‌شود.

بازار املاک، حوزه‌ها یا زیرشاخه‌های مختلفی دارد. تا مدتی قبل، شنیدن اسم این بازار، موضوع معاملاتی مثل زمین، ویلا یا آپارتمان‌های معمولی را به ذهن متبادر می‌کرد. اما امروز شرایط عوض شده و دیگر باید برای معاملات پنت هاوس نیز حوزه جداگانه‌ای در بازار املاک در نظر بگیریم. بازار املاک در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر تقاضا برای خرید پنت هاوس یا اجاره آن بوده است. بااین‌حال، معادلات خرید و فروش پنت هاوس، در مقایسه با سایر معاملات، پیچیدگی بیشتری دارد. به همین دلیل هم خریداران و هم فروشندگان باید با چشمانی باز، قدم در این مسیر بگذارند.

بد نیست بدانید که به‌طور میانگین، قیمت پنت هاوس حدود ۲۰ تا ۳۰% از دیگر واحدهای آپارتمانی بیشتر است. بااین‌حال، با در نظر گرفتن سیر صعودی قیمت املاک در ایران، اگر امروز یک پنت هاوس بخرید، قیمت آن ظرف چند سال آینده احتمالاً با رشد بیشتری همراه خواهد بود. بنابراین چنین اقدامی می‌تواند به‌منزله یک سرمایه‌گذاری پربازده باشد. به همین دلیل امروز بسیاری از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در املاک را دارند، از خرید پنت هاوس استقبال بیشتری می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های بازار پنت هاوس، عدم توازن بین عرضه و تقاضاست. از یک طرف، در هر شهر تعداد محدودی پنت هاوس وجود دارد و این به معنای محدودیت در عرضه است. از طرف دیگر، تقاضا برای خرید یا رهن و اجاره پنت هاوس، به‌طور پیوسته بالا می‌رود. در این میان حتی اگر به‌واسطه ساخت تعداد بیشتری از پنت هاوس عرضه آن افزایش یابد، باز هم این افزایش عرضه کمتر از افزایش تقاضاست. وقتی میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد، قیمت بالا می‌رود که همین امر می‌تواند به افزایش مضاعف ارزش واحدهای پنت هاوس در سال‌های آینده منجر شود. با توجه به این توضیحات، اگر به دنبال یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری هستید، خرید پنت هاوس می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های ممکن باشد.

خرید پنت هاوس

بررسی چالش‌هایی که در خرید پنت هاوس بر سر راهتان قرار دارند

با توجه به منافع بالقوه‌ای که در خرید پنت هاوس وجود دارد، بدانید که برای انجام یک معامله موفقیت‌آمیز و سودآور، باید خودتان را برای رویارویی با چالش‌های بیشتری آماده کنید.

خرید یا رهن و اجاره پنت هاوس باید با آگاهی کامل از جزئیات مرتبط با شرایط ساختمان انجام شود. پنت هاوس‌ها از نظر امکانات و ویژگی‌ها، شرایط یکسانی ندارند. به‌عنوان مثال، ممکن است فضای باز یک پنت هاوس، جنبه عمومی داشته باشد. یعنی همه ساکنان ساختمان می‌توانند از آن استفاده کنند. طبیعتاً در این شرایط، حریم خصوصی که از نظر برخی خریداران، مهم‌ترین معیار برای سکونت در پنت هاوس است معنا و مفهومش را از دست می‌دهد. متأسفانه گاهی پیش می‌آید که خریدار بدون اطلاع از چنین جزئیاتی، با شتاب‌زدگی وارد معامله می‌شود و واحدی را می‌خرد یا اجاره می‌کند که با معیارهای مطلوبش، اختلاف زیادی دارد.

نکته دیگر اینکه درصد قابل‌توجهی از واحدهایی که تحت عنوان پنت هاوس به مشتریان پیشنهاد می‌شود، از نظر مهندسی و معماری ساخت، فاقد استانداردهای لازم هستند. طبیعتاً چنین واحدهایی گزینه‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری نیستند. علاوه بر این، درست مثل بازار خرید و فروش ویلا یا آپارتمان، معیارهایی مثل شهر و منطقه در خرید پنت هاوس نیز اهمیت دارند. مجموعه‌ این عوامل و چالش‌های ناشی از آن‌ها، ایجاب می‌کند که خریداران در بازار پنت هاوس یک مشاور و همراه مطمئن را در کنار خود داشته باشند. مشاوری که به پشتوانه اِشراف جامع بر زیروبم بازار و دسترسی به اطلاعات، منافع خریداران را در انجام معاملات تأمین کند.

اجاره پنت هاوس

با کمک گرفتن از سایت پنت هاز با دقت بیشتری امکانات را بررسی کنید

هر شخصی برای خربد پنت هاوس مورد علاقه خود، معیارهای خاص خودش را ملاک قرار می‌دهد و با توجه به همان معیارها، گزینه مطلوبش را جستجو می‌کند. آنچه در این میان اهمیت بیشتری دارد، دسترسی به فهرست کاملی است که پنت هاوس‌هایی را که با معیارهای مدنظر خریدار مطابقت دارند، در معرض انتخابش قرار دهد. گزینه‌هایی استاندارد که خریدار بتواند از طریق مقایسه آن‌ها، با خیال راحت تصمیم نهایی‌اش را درباره خرید یا رهن و اجاره بگیرد. درواقع آنچه تا حد زیادی، انجام یک معامله رضایت‌بخش را تضمین می‌کند، دسترسی به یک بانک اطلاعاتی جامع است.

سایت پنت هاز با آگاهی از این خلأ اساسی در بازار، تلاش می‌کند که به بهترین شکل ممکن آن را رفع کند. این پلتفرم با ارائه یک سیستم پیشرفته، فرایند جستجوی پنت هاوس را برای کاربران بسیار آسان کرده است. شما می‌توانید مجموعه‌ای از معیارهای مدنظرتان را در خرید پنت هاوس یا رهن و اجاره آن برای این پلتفرم مشخص کنید. پلتفرم نیز ظرف چند ثانیه، بعد از جستجوی یک پایگاه داده گسترده، نتایج مرتبط با درخواست شما را نشان می‌دهد.

مشاوره‌های تخصصی درباره خرید یا اجاره و رهن پنت هاوس، یکی دیگر از خدمات این مجموعه است که توسط آقای مهندس محمد رحیمی ارائه می‌شود. نکته جالب اینکه ایشان به دلیل کاربلد بودن و سابقه‌ای که در بازار پنت هاوس دارند، بعضاً با نام آقای پنت هاوس (Mr penthouse) شناخته می‌شوند. خلاصه اینکه امروز در بازار املاک، آگاهی و اطلاعات حرف اول و آخر را می‌زنند؛ پس اگر مترصد شکار فرصت‌های طلایی هستید، استفاده از خدمات ارزشمند مجموعه پنت هاز را فراموش نکنید.

اطلاعات تماس مجموعه پنت هاز 

09121509516 – 88492313 – penthuzz  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.