هزینه غذا خوردن در گران ترین رستوران های دنیا چقدر است؟

خیلی‌ها غذاخوردن را به‌چشم تفریحی تجملاتی می‌بینند و حاضرند برای سفارش غذا در معتبرترین رستوران ها هزینه بیشتری بپردازند.

اگر شما هم برای سفر بعدی خود دنبال رستورانی مجلل می‌گردید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

همه رستوران‌های این مقاله یک ویژگی مشترک دارند؛ هزینه غذا خوردن در آنها سرسام‌آور است! 

۱. رستوران سابلیموشن (Sublimotion) در اسپانیا 

رستوران سابلیموشن

سابلیموشن گران‌ترین رستوران جهان است که هر نفر برای یک وعده باید ۲۳۸۰ دلار بپردازد! این رستوران فقط در طول تابستان (اول ژوئن تا ۳۰ سپتامبر) دایر است و سرآشپزی به‌نام پاکو رونسرو با ۲ ستاره میشلن آن را اداره می‌کند. 

اگر بخت یارتان باشد و موفق شوید در تابستان یک میز رزرو کنید، تیمی متشکل از ۲۵ فرد حرفه‌ای در خدمت شما هستند تا تجربه‌ای خاص از صرف غذا و سرگرمی را برایتان رقم بزنند. 

۲. رستوران پرسِی (Per Se) در آمریکا 

رستوران پرسی

پرسِی دومین رستوران گران دنیا و دومین رستوران سه‌ستاره میشلن توماس کلرز است که در سال ۲۰۰۴ درهای آن به روی مردم باز شد. این رستوران در شهر نیویورک واقع شده است و بیش از هر چیزی به خدمات عالی و طعم‌های بدیعش شهرت دارد. 

پرطرف‌دارترین غذای این رستوران شامل ۹ وعده غذای فرانسوی و آمریکایی است که برای هر نفر ۶۸۰ دلار تمام می‌شود. البته این قیمت هنگفت فقط به‌خاطر کیفیت غذا نیست. در این محیط ۱۹ میز غذاخوری گنجانده شده‌اند که چشم‌انداز بی‌نظیر آنها کلمبوس سیرکل و پارک مرکزی منهتن است. 

۳. رستوران اولتراوایولت (Ultraviolet) در چین 

 یکی از برترین و گران‌ترین رستوران‌های جهان که فقط یک میز با ظرفیت ۱۰ نفر دارد، رستوران اولتراوایولت در شانگهای چین است. هزینه غذا در این رستوران بدون احتساب نوشیدنی و مالیات برای هر نفر بین ۵۷۰ تا ۹۰۰ دلار تمام می‌شود. اگر بودجه میز ۹۰۰دلاری را داشته باشید، پیشخدمت ۱۰ تا ۲۰ غذا با طعم‌های متفاوت را روی میز می‌چیند و هوش از سرتان می‌برد. جلوه‌های صوتی و تصویری پس‌زمینه رستوران هم  آن را جذاب‌تر می‌کنند. 

۴. رستوران ماسا (Masa) در آمریکا 

 صرف یک وعده در این رستوران نیویورکی به‌سرپرستی سرآشپز ماسا تاکایاما، بدون احتساب نوشیدنی و مالیات، تقریبا ۵۹۵ دلار برای هر نفر هزینه دارد. اگر دنبال سفارش غذا در معتبرترین رستوران ها هستید و بدتان نمی‌آید چند سلبریتی را از نزدیک ببینید، اما علاقه‌ای به محیط پرزرق‌و‌برق و تجملاتی ندارید، رستوران ساده ماسا انتخاب خوبی برای شماست. یکی از ویژگی‌های جالب این رستوران این است که منوی ثابت ندارد و سرآشپزها روزانه غذاهایی تهیه می‌کنند که فقط همان روز سرو می‌شوند. فراموش نکنید این رستوران سفارش آنلاین غذا ندارد و باید حداقل ۴ هفته قبل میز خود را رزرو کنید. 

۵. رستوران مزون پیک ولانس (Maison Pic Valence) در فرانسه 

سوفی پیک یکی از معدود سرآشپزهای زن در جهان است که یک رستوران سه‌ستاره میشلن را اداره می‌کند. او این کسب‌و‌کار موروثی را ادامه داد و اکنون به‌تنهایی ریاست این رستوران پرابهت را بر عهده دارد. با نگاهی به منوی این رستوران می‌فهمید که اینجا نباید دنبال قیمت غذای مناسب باشید! حتی امکان سفارش غذای انلاین هم وجود ندارد. منوی غذا پر از گزینه‌های ۹نفره متشکل از شاه‌ماهی مدیترانه‌ای زعفرانی، پنیر بز، گوزن، شلغم شیرین و بهترین دسرهای شکلاتی است که تا به حال میل کرده‌اید و هزینه غذا برای هر نفر ۴۴۵ دلار است. 

سوفی بر حسب تجربه طعم‌های عجیبی به غذاها اضافه می‌کند و نتیجه خلاقیت‌هایش هم به‌لحاظ زیبایی و هم به‌لحاظ کیفیت عالی است. 

۶. رستوران گی ساوو (Guy Savoy) در فرانسه 

گی ساوو ۲ رستوران به همین نام دارد که یکی در فرانسه و دیگری در لاس وگاس است و  هر دو چندین ستاره میشلن دریافت کرده‌اند. گی ساووی فرانسه برای هر میز ۱۳ نوع غذا سرو می‌کند و هزینه میز برای هر نفر بدون نوشیدنی حدود ۶۲۶ دلار است. بیشتر غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند گوشتی هستند، از اردک ترش گرفته تا خرچنگ و کبوتر و صدف دریایی. 

گی ساوو ۴ رستوران موفق دیگر در فرانسه دارد که اگر دنبال سفارش غذا در معتبرترین رستوران ها با قیمت غذای مناسب هستید، بهتر است سراغ آنها بروید. 

۷. رستوران دوهتل‌دوویلا (De L’Hôtel De Ville) در سوئیس 

 این رستوران گران‌قیمت در سال ۲۰۱۹ بابت کیفیت استثنایی غذایش به‌عنوان یکی از رستوران‌های برتر انتخاب شد، رستورانی با سه ستاره میشلین در اختیار سرآشپز مشهور فرانک جیوانی که تنها هدفش ارائه خلق تجربه‌ای فوق‌العاده برای مهمانان است. 

اگر هزینه غذا برایتان مهم نیست و فقط می‌خواهید از یک وعده لذیذ لذت ببرید، با پرداخت نفری ۴۱۵ دلار یکی از وعده‌های ۱۱ غذایی منو را انتخاب کنید تا گارسون میز را با فیله بره، صدف زعفرانی، گوجه‌فرنگی اسکارلت، کنسومه با خاویار استرا امپریال، گوشت گاو کبابی با فلفل وحشی، شارلوت و سالاد با برگ‌های تازه پر کند. 

۸. رستوران کیچو آراشیاما (Kitcho Arashiyama) در ژاپن 

اگر عاشق سفارش غذا در معتبرترین رستوران ها هستید، پیشنهاد بعدی ما یکی از گران‌ترین رستوران‌های دنیاست که هر نفر برای غذاخوردن در آن باید ۳۸۰ تا ۵۷۰ دلار بپردازد! رستوران کیچو در سراسر ژاپن ۶ شعبه دارد، اما بهترینشان با ۳ ستاره میشلن در توکیو واقع شده است. در سراسر محیط این غذاخوری تشک‌های تاتامی و میزهای کم‌ارتفاع به‌سبک خانه‌های تشریفاتی دیده می‌شود که به باغ‌های سرسبز و دل‌انگیز اطراف اشراف دارند. 

سرآشپز فعلی رستوران (کونیو توکوکا) با یک منوی مزه ۱۰نفره از مهمانان استقبال می‌کند. قبل از رزرو خاطرتان باشد غذاهای این رستوران فصلی سرو می‌شوند. 

۹. رستوران آراگاوا (Aragawa) در ژاپن 

رستوران بعدی آراگاواست که در زیرزمین یک ساختمان اداری قدیمی در توکیو واقع شده است و برخلاف بسیاری از رستوران‌های تجملاتی، منوی آلاکارت ارائه می‌کند. یعنی مهمانان می‌توانند قیمت غذاها را روی منو بخوانند و بعد غذای دلخواه را به تعدادی که می‌خواهند سفارش دهند. 

شهرت این رستوران به‌خاطر وعده‌های لذیذی است که با گوشت گاو سرو می‌کند. این گاوها در بهترین شرایط نگهداری می‌شوند و قبل از کشتار تحت درمان قرار می‌گیرند تا گوشت آنها عطر و طعم لذیذی داشته باشد. هزینه صرف غذا در این رستوران ژاپنی برای هر نفر بین ۲۶۰ تا ۳۷۰ دلار تمام می‌شود. 

۱۰. رستوران زیردریایی مالدیو  

این رستوران اولین رستوران زیر آب دنیاست که در یکی از جزایر مالدیو واقع شده است و با ظرفیت حداکثر ۱۴ مهمان، یکی از گران‌ترین رستوران‌های دنیا به‌ شمار می‌رود. در این رستوران وعده‌های نهار حداکثر ۴نفره و وعده‌های شام ۶نفره سرو می‌شوند و هزینه صرف غذا برای هر فرد معادل ۳۲۰ دلار است. البته خیلی‌ها معتقدند صرف یک وعده لذیذ در عمق ۵متری اقیانوس هند با منظره زندگی دریایی و باغ‌های مرجانی ارزش این مبلغ را دارد. 

فراموش نکنید که یکی از شرط‌های رزرو میز در این رستوران، اقامت در کنراد رانگالی، هتل پنج ستاره اصلی جزیره است و امکان سفارش انلاین غذا وجود ندارد. 

کلام آخر 

شما هم غذاخوردن را بیشتر از رفع نیاز و گرسنگی می‌بینید و یکی از لذت‌هایتان سفارش غذا در معتبرترین رستوران ها است؟ اگر بله، پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی با مقداری پس‌انداز سراغ این ۱۰ رستوران بروید و خود را به یک وعده لذیذ دعوت کنید. مطمئن باشید خاطره‌اش به این زودی از ذهنتان پاک نمی‌شود. 

شما چه رستوران‌های گرانی را می‌شناسید که در این فهرست نیامده‌اند؟ آنها را به ما هم معرفی کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.