خدمت جدید «بیعانه» توسط سما در دیوار راه‌اندازی شد

این خدمت جدید که «بیعانه» نام دارد پرداخت پیش‌بها در معاملات انجام شده روی دیوار را امن خواهد کرد.

خدمت «بیعانه» که مبتنی بر زیرساخت خرید امن در سامانه معاملات امن ایران است از سواستفاده‌های احتمالی به هنگام پرداخت بیعانه در معاملات آنلاین جلوگیری به عمل خواهد آورد.

دیوار پیاده سازی پرداخت امن بیعانه را از دسته بندی مبلمان کلید زده و پیش بینی میشود این خدمت به تدریج برای سایر کالاها نیز قابل دسترس باشد.

آشنایی با سامانه معاملات امن ایران

سامانه سما یکی از کسب و کارهای  گروه توسن است که به اتکای 22 سال سابقه در حوزه فناوری اطلاعات مالی و بانکی ایران در صدد حل مسائل موجود در عرصه خریدهای غیرحضوری و اینترنتی برآمده است. خدمت جدید سما  نویدبخش تزریق امنیت بیشتر به معاملات آنلاین است که جای خالی آن در این حوزه به شدت احساس می‌شد. 

امنیت رکن اساسی در هر دادوستد غیرحضوری است چرا که اعتماد طرفین معامله را در پی دارد. معاملات آنلاین به‌رغم مزایای فراوانی که برای شهروندان دارند با استقبال مورد انتظار رو به رو نشده‌اند و صاحب نظران این حوزه دلیل آنرا غیاب یا کمرنگ بودن رکن امنیت در این دسته از معاملات عنوان می‌کنند. از این رو سامانه سما با سبدی از راهکارهای متنوع با قابلیت شخصی‌سازی کمر به رفع این نقیصه بسته است.

سامانه سما

شروع همکاری سامانه سما و دیوار

 با وقوع برخی مشکلات به هنگام رد و بدل کردن بیعانه در دیوار، این سامانه بر آن شد که یک بار برای همیشه به این معضل خاتمه دهد زیرا پس از سال‌ها تلاش و کسب محبوبیت در بین کاربران در حوزه خرید و فروش آنلاین، عدم وجود اعتماد کافی میان طرفین معامله را مانعی مهم بر سر راه بسط و گسترش معاملات آنلان تشخیص داده بود. 

دیوار با همکاری سامانه سما به راهکار طراحی خدمت «بیعانه» رسید. به کمک این خدمت آگهی‌گذار در صورت تمایل به دریافت مبلغی به عنوان بیعانه این گزینه را روی آگهی خود فعال می‌کند و همزمان به سامانه سما هدایت می‌شود تا فرایند ساده احراز هویت با کدملی و شماره شبا را طی کند.  به علاوه، خریداران در دیوار می‌توانند به مدد خدمت «بیعانه» مبلغ درخواستی بیعانه را در سامانه سما پرداخت کنند و پس از رویت و تایید کالای خریداری شده اجازه ‌دهند سما وجه بیعانه را به فروشنده پرداخت کند.

این خدمت و سایر خدمات سامانه سما اعتماد و امنیت لازم در هر معامله را تامین می‌کند و بدین ترتیب یکی شرط‌های مهم و مورد نیاز در هر معامله را برای دو طرف برآورده می‌سازد. 

سما در این جهت دو گام اصلی برمی‌دارد: اول این که هویت دقیق فروشنده و خریدار را احراز می‌کند و دوم این که در صورت بروز هر گونه اختلاف در حین معامله، به دلیل داشتن مستندات و نظارت بر بخش های مختلف معامله امکان داوری و حکمیت بین طرفین را خواهد داشت.

سامانه معاملات امن ایران (سما) در واقع تامین کننده زیرساخت‌های مورد نیاز معاملات  آنلاین در حوزه امنیت است و خدمت پایه‌ای اسکرو را به خریداران و فروشندگان ارائه می‌کند.

سرویس اسکرو چیست ؟

اسکرو یک ابزار مالی است که به واسطه‌ آن مبلغ مشخصی پول در دست طرف سومی که مورد اعتماد طرفین است تا زمانی که قرارداد تکمیل شود و طرفین به تعهداتشان عمل کنند نگه‌داری می‌شود و معمولا نیز درصد اندکی  کارمزد دریافت می‌گردد. بنابراین، خدمت اسکرو قراردادی سه طرفه (با حضور خریدار و فروشنده و طرف میانجی) است که در آن طرف سوم ناظر قرارداد است؛ با استفاده از این خدمت می‌توان به راحتی و با کمترین ریسک معاملات آنلاین را انجام داد. خدمت «بیعانه» در دیوار شکل شخصی‌سازی شده‌ای از خدمت اسکرو است که متناسب با نیاز و مقتضیات سامانه دیوار طراحی و اجرا شده است.

راهکار سما

راهکارهای سما

سما علاوه بر ارائه راهکار «بیعانه» در سامانه دیوار  به تمام فروشندگان این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به سایت سما یا استفاده از اپلیکیشن سما یا تماس با پشتیبانی سما به شماره تلفن 02142580900 نسبت به ثبت کالا و مشخصات پروفایل خود اقدام ‌کنند.

در گام بعد فروشندگان می‌توانند با ارسال لینک مربوط به فروشگاه یا محصول خود برای خریدار امکان خریدی امن را در اختیار او بگذارند. مبلغ واریزی از سوی خریدار نزد سما به امانت باقی می‌ماند تا زمانی که او از ارسال کالا مطمئن شود. پس از تایید خریدار وجه معامله به حساب فروشنده واریز می‌گردد. سما همچنین در زمینه کارشناسی فنی اصالت و سلامت کالا در معاملات آنلاین گزینه‌های بسیار مناسبی پیش روی فروشندگان و خریداران می‌گذارد.

در صورتی که کاربرها سوالی در مورد جزییات خدمات سامانه معاملات امن ایران دارند می‌توانند با کارشناسان سما از طریق اپلیکیشن واتس اپ روی این شماره در تماس باشند:  09102644287

پیش‌بینی می‌شود با عملیاتی شدن زیرساخت‌های امن در حوزه معاملات آنلاین شاهد رشد بیشتر این گونه معاملات و استقبال بیشتر شهروندان از خرید و فروش‌های غیر حضوری باشیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.