ارزانترین شرکت هواپیمایی ایران برای خرید بلیط هواپیما

 این موضوع به ویژه برای افراد کثیرالسفر اهمیت ویژه ای دارد. علی رغم هزینه  بالای رزرو بلیط هواپیما، در برخی مواقع می توان این بلیط ها را با قیمتی مناسب تر تهیه کرد. بطور کلی عوامل زیادی بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارد که شامل زمان خرید، نوع بلیط، کلاس پروازی و نوع ایرلاین می باشد. 

ایرلاین های متعددی در مسیرهای مختلف هوایی تردد دارند که شامل انواع ایرلاین های لوکس و معمولی می باشد. قیمت بلیط هواپیماهای این ایرلاین ها در زمان ها و مسیرهای مختلف متفاوت است. بطور مثال قیمت بلیط هواپیما مشهد تهران و مسیر مشهد به ساری با همان مشخصات یکسان، برابر نیست.

قیمت ایرلاین ها را نیز کیفیت ناوگان و خدمات پرواز آن تعیین می کند. از ایرلاین هایی که بلیط های ارزانی ارائه می دهند می توان به پارس ایر، تابان، آتا، کاسپین و چندین ایرلاین دیگر اشاره کرد که د ر ادامه به تفکیک بررسی می شود.

ایرلاین پارس ایر

این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد که با ۳ فروند هواپیمای جت بمباردیر CRJ ۲۰۰ در خدمت مسافران می باشد. ناوگان هوایی این ایرلاین شامل همین سه هواپیما بوده که ساخت کشور کانادا می باشد و ظرفبت آن ۵۰ نفر بوده و مقاصد پروازی آن ها شامل تهران، مشهد، یاسوج، بیرجند و بندر جاسک است. پروازهای این ایرلاین یکی از ارزان ترین پروازها بوده که می توانید بلیط مربوط به این ایرلاین را از سایت های مختلف خریداری نمایید. البته قیمت این بلیط ها به زمان خرید و مقصد مورد نظر شما بستگی دارد. 

ایرلاین تابان

این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد که اولین پرواز آن از مشهد به کیش صورت گرفت. ناوگان این شرکت هواپیمایی شامل ۵ نوع هواپیمای مختلف بوئینگ و ایرباس بوده که بیشترین ظرفیت مسافر مربوط به ایرباس A۳۱۰ این ایرلاین می باشد. پروازهای این ایرلاین به مقاصد مختلف مانند تهران، مشهد، شیراز، کیش، قشم، اهواز، چابهار، بغداد، مسقط و نجف صورت می گیرد. خدمات پرواز این ایرلاین شامل سرو غذا به صورت گرم و همچنین ارائه سرگرمی های مختلف برای مسافران می باشد. 

بلیط مربوط به هواپیماهای این ایرلاین جزء ارزان ترین بلیط ها بوده و تنوع بالایی دارد که می توانید برای تجربه سفری ارزان از آن استفاده کنید. بطور مثال قیمت بلیط این ایرلاین در اردیبهشت ۱۴۰۱ در مسیر تهران به مشهد از ۷۲۰ هزار تومان تا ۸۳۰ هزار تومان متغیر است. 

ایرلاین آتا 

این ایرلاین نیز یکی دیگر از ایرلاین های ارزان داخلی بوده که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و یک سال بعد فعالیت خود را آغاز کرد. ناوگان هوایی این شرکت هواپیمایی دارای ۱۶ فروند هواپیما بوده که شامل بوئینگ و ایرباس می باشد. این ایرلاین در مسیرهای مختلفی مانند تبریز، مشهد، تهران، آبادان، یزد، شیراز، استانبول، اصفهان و چندین شهر دیگر تردد دارد.

همانطور که گفته شد این ایرلاین جزء شرکت های هواپیمایی ارزان بوده و قیمت آن در مسیر تهران به مشهد از ۶۶۵ هزار تومان شروع شده و تا ۹۷۰ هزار تومان متغیر است. این قیمت ها مربوط به اردیبهشت ۱۴۰۱ بوده و احتمالا در ادامه تغییر کند. 

ایرلاین چابهار

این ایرلاین در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد که در زمینه های حمل و نقل مسافر، بار و محمولات پستی و عملیات بازرگانی در داخل و خارج از کشور فعالیت دارد. این شرکت هواپیمایی در منطقه آزاد تجاری چابهار به ثبت رسیده و بیشتر پروازهای این منطقه را پوشش می دهد، با این وجود قطب اصلی آن، فرودگاه مهرآباد است. ناوگان این شرکت هواپیمایی شامل ۵ هواپیمای مک دانل با ظرفیت ۱۷۰ نفر و ۱۳ هواپیمای فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۱۰۹ نفر می باشد. از مقاصد مهم هواپیماهای این ایرلاین می توان به مشهد، اهواز، چابهار، شیراز و تهران اشاره کرد. بلیط های این ایرلاین در مسیر تهران به مشهد یکی از ارزان ترین پروازها بوده که در اردیبهشت ۱۴۰۱، قیمت آن برابر ۸۰۰ هزار تومان است.

ایرلاین کاسپین

این ایرلاین فعالیت خود را با ۴ فروند هواپیما از نوع یاک در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد که به عنوان یکی از شرکت های خصوصی در زمینه حمل و نقل عمومی می باشد. ناوگان هوایی این ایرلاین به مرور زمان به روز شد که هم اکنون دارای ۵ فروند هواپیمای بوئینگ MD است. مقاصد داخلی این ایرلاین شامل مشهد، اهواز، کیش، تبریز، کرمانشاه، تهران، قشم، بندرعباس و دزفول است. بلیط های این ایرلاین نیز جزء بلیط های ارزان بوده و تنوع قیمتی بالایی دارد، بطوریکه در اردیبهشت ۱۴۰۱ در مسیر تهران به مشهد قیمت آن از ۶۵۰ هزار تومان شروع شده و تا ۹۷۰ هزار تومان متغیر است. 

ایرلاین زاگرس

شرکت هواپیمایی زاگرس در سال ۱۳۸۴ و در منطقه آزاد اروند فعالیت خود را آغاز کرد که در ابتدای فعالیت تنها ۲ فروند هواپیمای توپولوف در اختیار داشت. ناوگان هوایی این ایرلاین به مرور به روز شد و در سال ۱۳۸۶ دو فروند دیگر هواپیمای بوئینگ به آن افزوده شد. در حال حاضر ناوگان هوایی آن شامل ۱۰ فروند ایرباس و ۸ فروند بوئینگ می باشد. مقاصد پروازی این ایرلاین شهرهای تهران، مشهد، کیش، شیراز، یزد، اصفهان، آبادان، اهواز و رشت است.

ایرلاین سپهران

این ایرلاین در سال ۱۳۹۰ به ثبت رسید و پس از اخذ استاندارهای لازم در سال ۱۳۹۵، گواهینامه صلاحیت پروازی و فعالیت در حمل و نقل بار و مسافر را دریافت نمود. ناوگان هوایی این ایرلاین شامل ۷ فروند هواپیمایی مختلف بوئینگ ۷۳۷ است. مقاصد پروازی هواپیماهای سپهران شامل مشهد، تهران، اصفهان، تبریز، اهواز، شیراز، بوشهر، کیش، قشم و بندرعباس می باشد. پروازهای این ایرلاین جزء پروازهای ارزان بوده که در قیمت آن در مسیر تهران به مشهد در اردیبهشت ۱۴۰۱ از ۶۰۰ هزار تومان شروع می شود. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.