بلیط هواپیما تبریز را چگونه و از کجا بخریم؟

 در این بین شهر تبریز به عنوان معروف‌ترین و همچنین یکی از زیباترین شهرهای این استان به شمار می‌رود. همه ساله عده زیادی از مردم ایران، شهر تبریز را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

تبریز دارای یک فرودگاه بین‌المللی است. تقریبا از تمام استان‌های کشور که دارای پروزا هستند، در هفته یک یا چند پرواز به سمت استان تبریز برقرار است. در بین وسایل نقلیه مختلفی که برای سفر به تبریز می‌توان استفاده نمود، هواپیما به عنوان بهترین و راحت‌ترین وسیله به شمار می‌رود. بسیاری از مسافران در این زمینه سوال داشته و می‌پرسند که بلیط هواپیما تبریز را چگونه و از کجا بخریم؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم دارد. 

چرا خط هوایی تبریز معمولا شلوغ است؟

شهر تبریز را به نوعی دروازه ایران به سمت اروپا می‌دانند. همواره پروازهای متعددی از تبریز به ترکیه در طول هفته انجام می شود. بسیاری از تجار و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی ایران برای سفر به اروپا یا بازگشت از اروپا به ایران، شهر تبریز را انتخاب می‌کنند. همچنین تبریز به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود که مسافران زیادی در طول سال به آن مراجعه می‌کنند. آب و هوای مطبوع و خنک تبریز در طول فصول گرم سال موجب می‌شود که بسیاری از مردم در سراسر کشور برای فرار چند روزه از گرما، با تهیه بلیط هواپیمان تبریز، به این شهر سفر کنند و از خنکای موجود در این شهر لذت ببرند. 

جاذبه‌های زیاد دیگری نیز هستند که در ترغیب مردم برای مسافرت به تبریز بسیار موثر هستند از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 

جاذبه‌های توریستی تبریز 

تبریز یک شهر تاریخی با سابقه درخشان در ایران است که از گذشته تا به امروز کانون تحولات بسیار زیادی در سراسر ایران بوده است. از عصر صفوی به این طرف، اهمیت شهر تبریز در کشور چند برابر شده است. تبریز یکی از کانون‌های اقتصادی مهم ایران نیز به شمار می‌رود و بازار آن به عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده بازار در قاره آسیا به شمار می‌رود. بناهای تاریخی متعددی نیز در این شهر از دوره‌های مختلف تاریخی به جا مانده است.

سوغات تبریز 

شیرینی‌های بسیار خوشمزه‌ای در تبریز طبخ می‌شود که علاقه‌مندان زیادی در سراسر ایران دارد. باقلوا، لوز، رشته ختایی، نان زنجبیلی، شیرینی کنجدی، شیرینی لطیفه و راحت الحلقوم به عنوان بهترین شیرینی‌های تبریز به شمار می‌رود. غذاهای سنتی تبریز از جمله کوفته تبریزی یکی دیگر از خوراکی‌های خوشمزه این شهر است. صنایع دستی از جمله وسایل چرمی، قلم‌کاری و منبت‌کاری نیز در بین مهم‌ترین سوغات شهر تبریز وجود دارد. 

انواع بلیط هواپیما تبریز 

برای خرید بلیط هواپیما تبریز باید توجه داشت که سه مدل بلیط وجود دارد: 

بلیط چارتر تبریز 

اگر یک آژانس مسافرتی یا هر مجموعه چارترکنند دیگری تمام بلیط‌های هواپیما را بخرد، مسئولیت قیمت‌گذاری بلیط هواپیما را نیز بر عهده می‌گیرد. معمولا بلیط‌های چارتر چند روز مانده روز پرواز توسط آژانس‌های هواپیمایی عرضه می‌شود. بلیط‌های چارتر در فصولی که مسافر زیادی وجود دارد، معمولا در قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسند اما در فصولی که مسافران کمتری وجود دارد، معمولا بلیط‌های چارتر در ساعات پایانی منتهی به پرواز با قیمت به مراتب ارزان‌تری به فروش می‌رسد. 

بلیط سیستمی تبریز 

بلیط سیستمی مناسب کسانی است که سفرهای برنامه‌ریزی شده و منظمی به شهر تبریز دارند. در این نوع بلیط‌ها پس از تعریف خط هوایی و تعیین قیمت بلیط هواپیما تبریز، مسافران قادر به تهیه بلیط از مدت‌ها قبل هستند و به همین دلیل این دسته از پروازها با نظم و ترتیب بیشتری صورت می‌پذیرد و معمولا تاخیر کمتری در آن مشاهده می‌شود. 

بلیط لحظه آخری هواپیما تبریز 

کسانی که به دنبال بلیط‌های ارزان قیمت برای سفر به تبریز هستند، باید به انتظار بلیط‌های لحظه آخری بنشینند. این دسته از بلیط‌ها معمولا با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به دو دسته قبلی عرضه می‌شوند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که همواره این بلیط‌ها برای تهیه موجود باشند. برای سفر به تبریز معمولا در فصول سرد سال شانس خرید بلیط لحظه آخری هواپیما بالاتر است؛ چراکه تبریز هوای سرد و برفی را در این روزها از سال تجربه می‌کند. 

قیمت بلیط هواپیما تبریز 

قیمت بلیط هواپیما معمولا تابع عوامل مختلفی است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: 

• نوع بلیط (سیستمی، لحظه آخری یا چارتر)

• کلاس پروازی هواپیما (بیزینس کلاس و اکونومی)

• زمان پرواز ( ایام تعطیل قیمت بلط هواپیمان تبریز بالاتر است)

• شرکت هواپیمایی و آژانس هواپیمایی 

• مسافت مبدا تا مقصد سفر هوایی 

با توجه به مجموعه عوامل فوق قیمت بلیط هواپیما برای سفر به تبریز مشخص می‌شود. 

معرفی فرودگاه بین المللی تبریز 

فرودگاه بین‌المللی شهر تبریز با نام شهید مدنی سال‌هاست که در این شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. در این فرودگاه تعدادی زیادی پرواز داخلی و خارجی به طور روزانه برقرار است. معمولا 6 پرواز خارجی و 44 پرواز داخلی از فرودگاه شهید مدنی تبریز در طول روز در جریان است. مسیر هوایی تهران – تبریز به عنوان شلوغ‌ترین خط هوایی داخلی به مقصد تبریز به شمار می‌رود. پس از آن خط هوایی تبریز  مشهد نیز به عنوان یکی دیگر از پرترددترین خطوط هوایی به شمار می‌روند. سایر شهرهای بزرگ ایران مانند شیراز، اصفهان، یزد، کرمان، اهواز و ... نیز در طول روز سفر هوایی به شهر تبریز دارند. 

کلام پایانی | خرید آسان و ارزان بلیط هواپیما تبریز 

اگر قصد تهیه بلیط هواپیما تبریز را دارید، باید توجه داشته باشید که خرید آنلاین بلیط یک روش مطمئن و همچنین در بسیاری از مواقع ارزان‌تر از مراجعه حضوری برای تهیه بلیط است. معمولا با تهیه بلیط آنلاین، نقش واسطه‌ها در فروش بلیط حذف می‌شود و در نتیجه کاهش قیمت نسبتا مناسبی روی قیمت بلیط رخ می‌دهد. همچنین در خرید اینترنتی معمولا امکان خرید 24 ساعته از سایت‌های ارائه دهنده این خدمات وجود دارد و به صورت دائمی پشتیبانی خواهید شد. همچنین می‌توانید زمان‌بندی سفرهای رفت و برگشت به تبریز را راحت‌تر در روزهای مختلف مشاهده نمایید. برای خرید بلیط هواپیما سفر به شهر تبریز می‌توانید از طریق سایت فلایتیو اقدام کنید. همچنین در صورتی که سوال خاصی در این زمینه دارید، همکاران ما آماده پاسخ‌گویی هستند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.