8 پرسش حیاتی برای خرید بکس بادی با خیال راحت!

 اما بکس بادی از ویژگی‌ها و مدل‌های تخصصی بسیاری برخوردار است و این موضوع، انتخاب را برای کاربر سخت و دشوار می کند. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌های مهم آن خواهیم پرداخت.

میزان گشتاور، سایز درایو، نوع مکانیزم، قابلیت تنظیم سرعت، قابلیت تنظیم گشتاور و … ؛ تمامی این موارد در خرید و قیمت بکس بادی تاثیرگذارند. بنابراین بررسی و شناخت بکس بادی قبل از انتخاب آن امری ضروری است  و می توان گفت خرید بکس بادی بدون اطلاع از مدل های مختلف و ویژگی های این ابزار دوست داشتنی می تواند گران تمام شود.

از این رو مطالب و تحقیقات جامعی را در رابطه با ویژگی های مهم بکس بادی گردآوری کردیم که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

سایز درایو آچار بکس بادی

در هنگام خرید بکس بادی، اولین سوالی که باید به آن پاسخ داد سایز درایو بکس است.  سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها مناسب شغل و یا کار مشخصی می باشد. رایج‌ترین سایز درایو &frac۱۲; اینچ می‌باشد که پیچ و مهره هایی از سایز ۶ تا ۳۶ میلی‌متر را شامل می شود. درایو &frac۱۴; اینچ، ⅜ اینچ، &frac۳۴; اینچ، ۱ اینچ و &frac۱۲; -۱ اینچ نیز از متداول‌ترین سایزهای درایو بکس بادی هستند.

به عنوان مثال درایو مورد استفاده در تعمیرگاه خودرو¬های سبک و سواری درایو &frac۱۲; اینچ است که پرمصرف ترین و پرفروش ترین سایز درایو در بین تمام سایزها دارد. سایز درایو به دلیل ارتباط مستقیم با آچار بکس میتوانید روی هزینه های جانبی خرید بکس بادی نیز تاثیر داشته باشد؛ همانطور که بکس بادی &frac۱۲; اینچ پرمصرف ترین سایز آن است دربین جعبه بکس ها و دیگر متعلقات بکس نیز سایز درایو &frac۱۲; اینچ پرمصرف ترین سایز می باشد. 

به این ترتیب در هنگام خرید بکس بادی به سایز درایو جعبه بکس خود نیز توجه کنید که تا حد امکان بکس بادی ای با سایز درایو جعبه بکس خود خریداری نمایید تا بتوانید از آچار بکس های خود مستقیما و بدون تبدیل همراه با بکس بادی استفاده نمایید. 

میزان تورک یا گشتاور بکس بادی 

میزان گشتاور بکس بادی کاملا بستگی به نوع نیاز شما و سایز درایو بکس دارد. هر چه سایز درایو بکس بزرگ‌تر باشد، میزان گشتاور آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین شما باید در ابتدا سایز درایو مورد نیاز خود را بررسی کنید و سپس، میزان گشتاور مورد نیاز برای باز و بسته کردن پیچ هایی که بکار می برید را بسنجید.

توجه داشته باشید که انتخاب بکس بادی با گشتاور بیش از حد نیاز، صرفاً باعث پرداخت هزینه اضافی می شود و علاوه بر این، ممکن است دستگاه وزن بالا و حجم بزرگ‌تری نیز داشته باشد و در صورت اعمال فشار و گشتاور بیش از حد ممکن است به پیچ و مهره یا قطعات دیگر آسیب وارد کند.

بکس های بادی با سایز درایو &frac۱۲; اینچ در مدل های مختلف بازه ی گشتاوری بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ نیوتن متر تولید می کنند که این بازه برای بسیاری از مشاغل صنعتی بازه ی گشتاوری مناسب است. 

برای اطمینان از بازه گشتاور مورد نیاز می توانید به دستورالعمل ارائه شده توسط کارخانه تولید کننده مراجعه کنید؛ هر سازنده خودرو یا دیگر محصولات صنعتی برای باز و بست پیچ و مهره ها گشتاور مورد نیاز را در یک جدول ارائه داده اند. حتی اگر این دستورالعمل از طرف سازنده ارائه نشده باشد می توان براساس سایز و گرید پیچ و مهره، گشتاور مورد نیاز را برآورد کرد.

نوع مکانیزم بکس بادی

بکس های بادی با مکانیزم های مختلفی طراحی و تولید می شوند. نوع کاربرد و صنعتی که بکس بادی در آن مورد استفاده قرار می گیرد، تعیین کننده نوع مکانیزم آن است. امروزه بکس های بادی با مکانیزم‌های مختلفی مثل مکانیزم چکش پین کلاچ، مکانیزم چکش دوقلو، مکانیزم چکش بدون پین و … طراحی و ساخته می‌شوند.

انتخاب یک بکس بادی با مکانیزم مناسب، کمک شایسته‌ای به کارتان خواهد کرد. هریک از این مکانیزم ها مزایا و معایبی دارند که می تواند در نوع استفاده و کار شما تاثیر گذار باشد؛ پس انتخاب بکس بادی با مکانیزم بهینه شده برای کار شما می تواند بازدهی و شرایط بهتری را برای کار با بکس بادی ایجاد نماید. 

اگر دوست دارید در این رابطه اطلاعات کاملی بدست آورید به مقاله ی کامل و جامع راهنمای خرید بکس بادی مراجعه نمایید. 

طول شفت بکس بادی

شفت بکس بادی در واقع رابط میان مکانیزم ضربه زن و آچار بکس است.بکس های بادی به طور کلی به دو دسته شفت بلند و شفت کوتاه تقسیم بندی می‌شوند. انتخاب نوع شفت آن کاملا به نیاز شما در شرایط کاری دارد. به عنوان مثال تعمیرکاران ماشین های سنگین یا ماشین آلات راه سازی، بکس های بادی شفت بلند را ترجیح می دهند، به این دلیل که در بسیاری از مواقع پیچ یا مهره در محلی قرار گرفته است که نیاز به طول زیاد برای دسترسی به آنها می باشند که در این صورت یا باید از رابط بکس بلند استفاده کرد یا از بکس بادی شفت بلند. 

لاستیک

میزان سرعت چرخش و گشتاور بکس بادی

سرعت چرخش بکس بادی دیگر موردی است که در هنگام خرید بکس بادی باید به آن توجه نمایید. در برخی از کارها میزان سرعت نسبت به میزان گشتاور اهمیت بیشتری دارد، در این مواقع می توان بکس بادی ایی که دارای امکان تنظیم سرعت می باشد را انتخاب و خریداری نمود. 

در بکس های بادی ای که امکان تنظیم سرعت را دارند، با تنظیم میزان سرعت چرخش، گشتاور هم تغییر می کند و این از مزیت های بزرگی است که در هنگام خرید بکس بادی باید به آن توجه نمود. به این ترتیب، وجود کلید تنظیم سرعت می تواند یک بکس بادی را برای طیف گسترده تری از انواع کارها مناسب نماید.

تنظیم گشتاور بکس بادی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب و خرید آن است. در برخی از کارها و مشاغل، کاربر نیازمند یک میزان گشتاور مشخص برای بستن پیچ است. در هنگام بستن پیچ، نیرو و گشتاور بیش از حد می تواند باعث آسیب به پیچ، مهره یا رزوه شود.

برای تعیین دقیق گشتاور بکس بادی می توانید از انواع بکس بادی شات آف کنترل استفاده نمایید که در بازه گشتاور تعیین شده ای روی میزان دقیقی از گشتاور تنظیم می شود و هنگام رسیدن به میزان گشتاور تعیین شده به صورت اتوماتیک کلاچ کرده و به اصطلاح رد می کند که به بکس بادی های شات آف کنترل دار معروف هستند. 

از بکس های شات آف کنترل بیشتر در صنایع دقیق مانند پتروشیمی ها یا دیگر صنایع تخصصی استفاده می شود. البته بسیاری از استاد کاران مکانیک و تعمیرکاران خودرو از وجود این نوع بکس بادی اطلاعی ندارند و چه بسا برای تعمیر خودرو های لوکس و گران قیمت نیاز به استفاده از این نوع بکس بادی وجود دارد و اگر تعمیرکار از وجود بکس بادی شات آف کنترل اطلاع داشته باشند قطعا برای رفع نیاز خود اقدام به خرید این نوع بکس بادی می کنند.           

کشور سازنده و مارک بکس بادی 

ابزارهای بادی و مخصوصاً بکس بادی، از جمله ابزارهایی هستند که در کشورهای مختلف و با برندهای گوناگون طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند. همچنین رقابت میان برند‌ها و تولید کنندگان در این حوزه، بسیار پرتنش و سخت بوده و هست. برای مثال برندهای ساخت تایوان مانند بکس بادی جنیوس، بکس بادی سوماک و بکس بادی APT، از جمله برندهایی هستند که امتحان خود را به کاربر پس داده و از عمر طولانی برخوردارند.

بکس بادی

چطور می‌توانم ویژگی های بادی را بررسی کنم؟

این امر اول از همه، نیازمند اطلاعات و مشخصات دقیق و به روز است. شما با مراجعه به سایت ایرپاور به راحتی می‌‌توانید به منبع غنی  از اطلاعات به روز درباره بکس بادی و همینطور ابزار های بادی دسترسی داشته باشید. و موضوعات مختلف درباره انواع ابزارآلات بادی و پنوماتیک و البته بکس بادی مقالات بسیاری را مطالعه نمایید.

به عنوان مثال هرآنچه برای شناخت بکس بادی لازم است بدانید در مقاله ایی با عنوان بکس بادی چیست در سایت ایرپاور در دسترس شماست.  همچنین در سایت ایرپاور خواهید توانست مدل های مختلف بکس بادی را با هم مقایسه کنید و در نهایت به مناسب‌ترین گزینه دست یابید.

دریافت مشاوره تخصصی راه حل مطمئن برای خرید بکس بادی

داشتن مشاوره با افراد متخصص در حوزه کاری مورد نظر، قطعاً شما را چند قدم به یک خرید موفق نزدیک‌تر خواهد کرد.

سایت ایرپاور با پرسنلی آموزش دیده و متخصص در حوزه ابزارهای پنوماتیک و بادی، همواره در انتظار یاری رساندن به شما در پی انتخاب ابزاری مناسب است. این مرکز سالهاست که در گروه کالایی ابزارهای بادی و پنوماتیک فعالیت دارد و از تجربه بالایی برخوردار است.

همچنین تنها سایت تخصصی ابزارهای بادی در ایران، نماینده رسمی فروش برندهای محبوبی چون جنیوس و سوماک و وارد کننده انحصاری ابزار های بادی ای پی تی APT است. شما می‌توانید با خیالی آسوده، از مشاوره‌های تخصصی و رایگان ایرپاور استفاده نموده و محصول انتخابی خود را با بیشترین درصد تخفیف، خریداری نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.