در سفارش کابینت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به تازگی قصد دارید دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود را تغییر و یا به فکر سفارش کابینت آشپزخانه هستید، خوب است به طور کامل از جزئیات این حوزه اطلاع یابید و نکات مهم و تاثیرگذار را بسنجید تا خریدی بهینه داشته باشید و نتیجه دلخواه شما حاصل شود.

حامی ساخت به عنوان یکی از مراکز معتبر در حوزه ساخت کابینت در مشهد با ۱۲ سال سابقه صفر تا صد عملیات بازسازی تا طراحی آشپزخانه شما را به عهده گرفته و با متریالی با کیفیت و پشتیبانی کامل هر آنچه در نظر دارید را پیاده سازی می‌کند و امکان سفارش کابینت آنلاین را برای شما فراهم کرده است.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه خود را به حامی ساخت بسپارید و با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی آنچه در نظر دارید را تحویل بگیرید.

مهم‌ترین گام قبل از سفارش کابینت 

مهم‌ترین گام قبل از سفارش کابینت این است که شما با متخصصین در این زمینه مشورت کنید و از آن‌ها بخواهید که مناسب‌ترین کابینت را با در نظر گرفتن تمامی جوانب مهم به شما پیشنهاد دهند. این تیم با در نظر گرفتن نکاتی مانند متراژ فضای محل مد نظر شما، سبک سلیقه شما و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، بهترین پیشنهاد را می‌دهد. حامی ساخت با تیم حرفه‌ای خود و تجربه ۱۲ ساله‌ای که دارد می‌تواند بهترین مشاوره در این زمینه برای شما باشد و به شما در زمینه سفارش کابینت ارزان کمک کند.

گام بعدی برای سفارش کابینت، آگاهی از متریال‌های مختلف و تشخیص متریال مناسب برای کابینت در فضای مد نظر شماست. در این مرحله سلیقه متقاضی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین گزینه‌هایی است که در سفارش کابینت می‌گذارد؛ به طور مثال اگر علاقه زیادی به متریال چوب دارید و می‌خواهید کابینت‌های خود را چوبی سفارش دهید باید در نظر داشته باشید که این جنس کابینت مزایا و معایبی را به همراه دارد.

از مزایای آن می‌توان به انعطاف پذیر بودنش اشاره کرد و از معایب آن می‌توان آسیب پذیر بودنش را در برابر آب دانست. مثال دیگر کابینت ممبران است که از مزایای آن تنوع در طرح و رنگ است و در کنار آن مزایا، خش‌پذیر بودن این کابینت نیز نکته قابل توجهی است.

نکات مهم در خرید کابینت

عکس کابینت مشکی مدرن

موارد زیادی وجود دارد که هنگام سفارش کابینت باید در نظر داشته باشید که در ادامه تنها به بازگو کردن چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها بسنده می‌کنیم.

در هنگام سفارش کابینت قطعا با چالش‌ها و نکاتی روبرو می‌شوید که انتخاب را برای شما سخت‌تر می‌کند. شما می‌توانید با اعتماد به تیم حرفه‌ای حامی ساخت که در این زمینه 12 سال تجربه دارند، بهترین و با کیفیت‌ترین کابینت را سفارش دهید و طراحی و اجرا آن را نیز به این تیم بسپارید. حامی ساخت متناسب با شرایط شما بهترین تصمیم و انتخاب را برای شما رقم می‌زند.

انتخاب شرکت مناسب

به جرات می‌توان گفت انتخاب شرکت مناسب از مهم‌ترین نکاتی است که در مورد سفارش کابینت باید در نظر داشته باشید؛ زیرا اگر در این مورد انتخاب درستی نداشته باشید سایر موارد نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد؛ یعنی قطعا در انتخاب جنس، نصب و قیمت نیز با مشکل مواجه می‌شوید؛ پس توصیه می‌شود بیشتر وقت خود را برای انتخاب یک شرکت معتبر، شناخته شده و مطمئن صرف کنید.

انتخاب طرح و سبک مناسب

تصویر طرح و سبک کابینت

یکی دیگر از مواردی که در هنگام سفارش کابینت باید در نظر داشته باشید انتخاب طرح و سبک مناسب است. موارد متعددی وجود دارد که برای انتخاب طرح و سبک باید آن‌ها را در نظر داشته باشید که یکی از آن‌ها متراژ آشپزخانه و نوع طراحی خانه است.

اگر سبک طراحی منزل شما مدرن است انتخاب کابینت‌های کلاسیک و یا کابینت چوبی مناسب نیست؛ پس حتما قبل از سفارش کابینت سبک و طرح منزل خود را شناسایی کنید.

بودجه را در نظر بگیرید

پس از انتخاب شرکت مناسب، بودجه مهم‌ترین عاملی است که باید در هنگام سفارش کابینت در نظر داشته باشید. مقدار بودجه‌ای که در نظر دارید برای شما تعیین می‌کند که چه سبک یا طرحی را انتخاب کنید؛ اگر بودجه محدودی دارید کابینت ممبران گزینه مناسبی نیست و اگر محدودیتی در بودجه ندارید گزینه‌های پیش رو بسیار گسترده است.

نکته دیگری که در این حوزه باید در نظر داشته باشید این است که با سفارش کابینت آماده می‌توانید به طور قابل توجهی در قیمت‌ها صرفه جویی کنید.

با سفارش کابینت آماده ضمن اینکه می‌توانید در قیمت‌ها صرفه جویی کنید امکان مشاهده طرح و رنگ در لحظه نیز وجود دارد.

جنس کابینت بسیار مهم است!

عکس کابینت سفید

اگر تخصص و دانشی در مورد شناخت جنس کابینت ندارید حتما از یک مشاور یا راهنما کمک بگیرید. تغییر دکوراسیون آشپزخانه بسیار زمان‌بر، سخت و پرهزینه است؛ پس در ابتدا بهترین گزینه را انتخاب کنید تا از خسارات و زحمات بعدی جلوگیری شود.

نکته دیگری که در مورد جنس کابینت همیشه باید در نظر داشته باشید این است که آشپزخانه‌ها معمولا محیطی رطوبت‌دار هستند؛ پس جنسی را انتخاب کنید که نسبت به رطوبت حساسیت نداشته باشد و دچار آسیب نشود.

انتخاب رنگ مناسب

رنگ‌ها دنیای پیچیده‌ای دارند. به کمک رنگ‌ها می‌توان روح و نشاط را به یک محیط تزریق کرد و برعکس گاهی با انتخاب یک رنگ نامناسب جذابیت و زیبایی محیط را از بین خواهید برد.

از طرفی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گاهی با انتخاب سبک به صورت پیش فرض رنگ نیز انتخاب می‌شود؛ مثلا رنگ قالب در سبک کلاسیک قهوه‌ای یا کرم است و رنگ طوسی مربوط به سبک مدرن است.

نکته دیگری که در مورد انتخاب رنگ باید مدنظر داشته باشید این است که محیط آشپزخانه معمولا به دلیل قرار گرفتن یخچال و هود و… کمی تاریک است؛ پس از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا کمی بشاش‌تر و همچنین بزرگ‌تر به نظر برسد.

یک طراح خلاق پیدا کنید

اینکه سفارش کابینت خود را به یک طراح مبتدی بسپارید یا از یک طرح حرفه‌ای کمک بخواهید به طور چشمگیری نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یک طراح خلاق و حرفه‌ای از کمترین فضا بیشترین بهره‌وری را ایجاد می‌کند و یک طراح مبتدی فضا را به بدترین شکل هدر می‌دهد؛ پس نتیجه می‌گیریم باید پروژه خود را به یک طراح خبره بسپاریم.

یک طراح خلاق می‌تواند ارزان‌ترین کابینت را با مهارت خود به جذاب‌ترین کابینت تبدیل کند.

برای سفارش کابینت مناسب چه راه‌ کارهایی وجود دارد؟

دقت داشته باشید که شما در ابتدا قبل سفارش کابینت طراح خلاقی را انتخاب کنید تا بتواند طرح مورد نظر شما را برایتان طراحی کند. سپس بعد از انتخاب طراح مناسب از او بخواهید طرح نهایی کابینت را به صورت سه بعدی به شما نشان دهد تا شما متوجه شوید که آیا آنچه را در ذهن داشته‌اید برای شما به تصویر کشیده است یا خیر. حامی ساخت با استفاده از نرم افزار 3dmax، طرح اولیه را برای شما طراحی می‌کند تا بتواند نگاهی کلی از کار نهایی را به شما نشان دهد. 

جمع بندی

شما می‌توانید به کمک مشاورین با تجربه حامی ساخت سبک‌ها را بشناسید، تفاوت‌ها و مزایا و معایب انواع کابینت را درک کنید، یک رنگ پرکاربرد انتخاب کنید و با هزینه‌ای مناسب کیفیتی بی‌نظیر را تجربه کنید؛ پس برای اینکه این مسیر را کوتاه‌تر کنید به یک مجموعه باسابقه، خلاق و متعهد اعتماد کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.