7 دلیل که در نوروز باید به استانبول سفر کنید

 از زیباییهای بسفر گرفته تا بقایای امپراطوری بیزانس، غذاهای خوش طعم و جمعیت جوان و پویا، همراه با الفبای سفر قبل از رزرو بلط هواپیما استانبول ،برخی از دلایل سفر به استانبول را بررسی می کنیم.

۱. آثار به جای مانده از عثمانیان

نمی توانید با تور ارزان استانبول سفر کنید بدون اینکه آثار گذشته غنی اش را مشاهده نکنید، به ویژه بقایای قابل توجه از امپراتوری عثمانی مانند کاخ توپکاپی و کاخ دولما باغچه. مکانهای که انگار با ماشین زمان به دوران گذشته در سلسه عثمانیان سفر می کنید، زمانی که حکومت قدرتمند عثمانی فرمانروایی می کرد که آثار تاریخی شاهکار با معماری بی نظیر آن اکنون در استانبول به جای مانده است.

۲. غذاهای خوشمزه و لذیذ

ترکیه غذاهای مختلف با دستور العمل های گوناگون برای طبخ در هر یک از مناطق خود را دارد ولی در استانبول است که در آن همه غذاهای خوش عطر و خوشمزه در یک جا جمع شده اند. از غذای خیابانی تا آشپز خانه های لوکس و مجلل را در این شهر را خواهید یافت.شما به معنای واقعی کلمه، علاوه بر هر نوع غذای ترکی،محلی و سنتی، انواع غذاهای بین المللی را  باطعم و مزه بی نظیر در تور استانبول نوروز 1401 پیدا خواهید کرد.

خوراکی استانبول

3. خوراکیهای جوروارجور بازارچه ها

تقریبا در تمامی محله های استانبول، بازارهای هفتگی برپا می شود. به غیر از بازار ادویه که در منطقه فاتح قرار دارد، در همه بازارها هر کالای که تصورش را می کنید پیدا خواهید کرد.محصولات و غذاهای تازه که از روستاها می آیند، شیرینیهای ترکی، انواع بی شماری از پنیر و زیتون و بسیار دیگر از خوراکیهای و تنقلات رنگارنگ و خوشمزه بازارهای استانبول، شما را مشتاق به رفتن و گشتن در این بازارچه های محلی، از دیدنی های استانبول می کند.

4. موزه ها و گالریهای هنری

استانبول دارای مهمترین گالری های هنری و موزه های ترکیه است که نه تنها آثار تاریخی شگفت انگیز ترکیه را نمایش می دهد، بلکه نمایشگاه هایی از آثار هنرمندان مشهور محلی و بین المللی را نیز در معرض نمایش قرار داده است.

 زمانی را نیز برای بازدید از دو موزه کمتر شناخته شده استانبول اختصاص دهید، موزه ای که آثار هنری برخی از مهمترین هنرمندان جهان را به نمایش گذاشته است، موزه ساکیپ سابانجی  Sakıp Sabancı و موزه  پرا Pera Museum.

موزه ها

5. عتیقه های ارزشمند و زیبا

در استانبول با داشتن تاریخ بسیارغنی، تعداد زیادی عتیقه فروشی وجود دارد که یک جایی رویایی برای علاقه مندان به اشیای قیمتی می باشد.در منطقه Çukurcuma استانبول تعداد بسیاری مغازه عتیقه فروشی وجود دارد.

موزه معصومیت استانبول Museum of Innocence که ( اولین موزه‌ در جهان است که طبق یک رمان ساخته شده) نیز یک موزه فوق العاده است که آثار آن متعلق به 1970 است جایی که نوستالژی این شهر را در خود جای داده است.

معماری عثمانی

6. بناهای یادگار از امپراطوری بیزانس

به غیر از بناهایی با معماری امپراتوری عثمانی در سراسر استانبول، شما نیز بقایای قابل توجه از امپراتوری بیزانس را خواهید یافت.از کلیسای چورا تا مسجد ایاصوفیه، در بسیاری از نقاط استانبول آثار پرقدمت و کم نظیر از امپراطوری رم شرقی قابل مشاهده است.

7. آثار تاریخی کمتر شناخته شده

در استانبول همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن وجود دارد و همین ویژگی، این شهر را بسیار تحسین برانگیز کرده است. در سفرتان حتما از کاخ توپکاپی بازدید کرده اید اما آیا در مورد کاخ کوچوک سو Küçüksu Palace که مربوط به دوران عثمانیان است و در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد نیز چیزی شنیده اید؟ و یا دیوارهای شهر استانبول که به دیوارهای قسطنطنیه شهرت دارند city’s former land walls که یادگار دوران امپراطوی بیزانس است؟؟ این بقایای تاریخی استانبول نیز از دیگر آثار کمتر شناخته شده این شهر هستند.

آشنایی با تور استانبول نوروز 1401

استانبول ترکیبی از انواع جاذبه های گردشگری را دارد و از این جهت، سفر به استانبول برای انواع سلیقه ها، لذت بخش خواهد بود. اگر این شهر را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با آفر تور استانبول نوروز آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

پکیج تور نوروزی استانبول

کوچه های رنگی، تنگه زیبای بسفر، بناهای تاریخی، مناره ها  و مساجد با معماری بی نظیر، امتحان طعم بی نظیر سیمیت و دیگر غذاهای ترک مواردی هستند که بسیاری را وادار به سفر به استانبول مخصوصا در ایام نوروز می کنند. پس برای اینکه لحظاتی ناب و فراموش نشدنی را در استانبول داشته باشید می بایست از امکاناتی بهره مند شوید. در همین راستا الفبای سفر خدمات زیر را به شما مسافران تور استانبول نوروز ارائه می نماید:

•بیمه مسافرتی

•گشت شهری رایگان

•بلیط رفت و برگشت هواپیما

•تور لیدر فارسی زبان و مسلط به زبان ترکی

•ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت کاملا رایگان

•انتخاب پرواز و هتل خارج از پکیج تور استانبول

•رزرو هتل های استانبول میدان تکسیم

آب و هوای استانبول در نوروز 1401

بهار استانبول به طور کلی از اواسط ماه آوریل آغاز می شود. هوا در طول روز گرم و در شب دلپذیر و خنک می شود، و بارش باران به ندرت اتفاق می افتد. می توانید دمای متوسط بالایی را بین 18 درجه سانتیگراد (65 درجه فارنهایت) تا 27 درجه سانتیگراد (81 درجه فارنهایت) در نظر داشته باشید. یکی دیگر از مزایای سفر به استانبول در طول بهار این است که می توانید بیداری شهر و طبیعت را شاهد باشید. این شهر با شکوفه های گل ها به طور کلی و لاله های معروف مخصوصا در پارک امیرگان استانبول به طور خاص رنگارنگ تر می شود.

سخن پایانی

مطمئنا استانبول انقدر ویژگی های منحصر به فرد دارد که اگر به تمام آن ها بخواهیم اشاره کنیم در این مقوله نمی گنجد. با تور استانبول ترکیه سفری عالی را قطعا خواهید داشت

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.

منبع: alefbatour

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.