شیوه های صادرات به کانادا

 این کشور دارای منابع معدنی غنی، صنایع پیشرفته (همچون خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات) و محصولات فراوان کشاورزی (ازجمله گندم، دانه‌های روغنی، میوه، سبزیجات و توتون) است.

این کشور ازنظر صنعت و فناوری، کشوری پیشرفته است که سیستم اقتصادی آن به‌شدت به‌خصوص در بخش بازرگانی و دادوستد به ایالات‌متحده وابسته است، به‌نحوی‌که باعث شده این کشور رابطه اقتصادی پیچیده و بلندمدتی را با این کشور داشته باشد.

وابستگی این کشور به بخش منابع طبیعی گران‌بهایش نیز بسیار زیاد است. کانادا کشوری وسیع، با تنوع جمعیتی زیاد است که به‌طور طبیعی نیازهای متنوعی نیز در این کشور وجود دارد.

این کشور همانند هر کشور دیگری بخشی از نیازهای خود را از خارج وارد می‌کند؛ بنابراین، شناخت بازارهای این کشور و اقلام عمده موردنیاز آن فرصت مناسبی را پیش روی تجار قرار می‌دهد. ازجمله محصولات مهمی که صادرات ایران به کانادا را پوشش می‌دهد خرما است که ایران در صادرات آن در رتبه دوم بعد از مصر قرار دارد.

درواقع سابقه مدیریت در این روش بر اساس عملی سازی یک طرح تجاری مشخص می‌شود و صرفاً ارائه یک طرح تجاری خوب کفایت نمی‌کند. کارآفرینی استان‌های فدرال برای ۸ استان در کانادا فعال است و مشخص است که هر یک از استان‌ها شرایط خاص خود رادارند. درزمینه امور بازرگانی و ارزیابی بازار، امور گمرکی می‌تواند در خصوص مهاجرت به کانادا و تجارت در کانادا، مشاوره دهد.

رویه‌ها و اقدامات تجاری لازم

کانادا در شمار کشورهایی قرار دارد که سرانه واردات‌ بالایی دارد. کشورهای زیادی به میان صادرکنندگان به این کشور قرار دارند اما برای موفقیت در بازار کانادا و انجام صادرات باید یک استراتژی بازاریابی پیشرفته داشت. برای این منظور انجمن بازرگانی ایران و کانادا رویه‌های زیر را توصیه می‌کند: 

● کیفیت‌ بالا و تعیین قیمت‌ رقابتی‌ برای کالا

● تعهد به تحویل به موقع

● عدم مغایرت کالای تحویل شده با نمونه‌های ارائه شده 

● حمل و نقل مناسب و وجود امکان ذخیره کردن کالا 

● بسته بندی مناسب برای حمل‌و‌نقل به مناطق دور 

● تبلیغات مناسب

● آشنایی کامل با روش‌های پرداخت 

● عرضه مستمر کالا

صادرات

پیدا کردن خریدار مناسب 

یافتن یک خریدار برای کالایی که قصد صادرات آن را دارید پشتکار زیادی نیاز دارید. شما باید زمان، هزینه و انرژی زیادی صرف کنید. برای یافتن خریدار مناسب، راه های زیر را توصیه می‌کنیم:

● با اتاق‌ بازرگانی‌ مشترک‌ و وابسته‌های‌ بازرگانی‌ تماس بگیرید

● امکانات‌ تولیدی‌ خودتان را در معرض نمایش قرار دهید

● در نمایشگاه‌های‌ تجاری‌ بین‌المللی‌ شرکت کنید و یا شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌ها را شناسایی کنید، بیشتر آن‌ها وارد کننده نیز هستند.

● با دفاتر تجاری‌ و نمایندگی‌ها تماس بگیرید

● فهرست‌ خریداران‌ را از نشریات‌ تجاری‌ کانادا پیدا کنید

● برقراری ارتباط با اتحادیه‌‌ واردکنندگان‌ کانادا 

● از کتابخانه «Small Business BC» می‌توانید دایرکتوری شرکت‌های واردکننده را پیدا کنید

ارسال‌ نمونه‌

واردکننده‌‌های کانادایی‌ معمولا یک نمونه درخواست می‌کنند. شما باید بدانید که این‌ نمونه‌ها باید‌ مطابق با سلیقه‌ ‌کانادایی‌ و اندازه بسته‌بندی‌ در کانادا باشد. مورد بسیار مهم، همراه بودن برگه مشخصات کالا به طور مفصل است. بعد از تایید کیفیت نمونه، وارد کننده وارد مراحل دیگر مانند خرید بیمه و پرداخت هزینه حمل‌ونقل، جابجایی و انبار می‌شود. در صورتی که نمونه مطابق با استانداردهای مورد تایید کشور کانادا نباشد، واردکننده از شما نمونه با تغییرات لازم را می‌دهد. برای تایید نمونه ارسالی استانداردهای زیر را باید در نظر گرفت: 

  نمونه

● کیفیت‌ بالای محصول

● درجه‌ بندی‌ محصول و درج روی محصول

● استانداردهای کشور کانادا در رابطه با ترکیبات ممنوع 

● بسته ‌بندی‌ مورد تایید بسته به نوع کالا. این مورد به ویژه برای محصولات غذایی بسیار حساس است

● برچسب شامل اطلاعات اولیه، اطلاعات مربوط به سلامتی و تغذیه، واردکننده و مصرف‌کنندگان احتمالی

● مقررات گمرکی شامل عوارض گمرکی بسته به نوع کالا 

● بازرسی؛ تکمیل فرم اظهارنامه وارداتی 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.