راهنمایی نگهداری مبلمان در منزل

 داشتنی مبلمانی تمیز و درخشنده می تواند خانه ی شما را بسیار چشم گیر و مرتب نشان دهد و بالعکس مبلمانی با رنگ های پریده و لکه های متعدد , جذابیت و چشم نوازی را از خانه ی شما دور می کند.

امروزه قیمت خرید مبلمان به شدت بالا رفته و تعویض یا تعمیر سالیانه ی آن نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه برای بسیاری از افراد این امر غیر ممکن می باشد پس در ادامه به بیان نکاتی می پردازیم که با کمک آن ها بتوانید مبلمان خود را مانند روز اول سالم و تمیز نگهداری کنید و از داشتن آن ها لذت ببرید.

۱- مبلمان برای نو و درخشان ماندن علاوه بر استفاده از خدمات شستشوی مبل در محل نیاز به گردگیری منظم دارند.  برای گردگیری کافی است از یک دستمال خشک و نرم و بدون پرز استفاده کنید علاوه بر این  گردگیرهای پر ( مانند پر شتر مرغ )  بهترین وسیله برای گردگیری مبلمان و سایر وسایل لوکس مانند آباژورهای ابریشمی , لوستر ها و ... هستند.

برای گردگیری قسمت های عمقی کاناپه ها و مبلمان حتما از جاروبرقی استفاده کنید تا از بروز قارچ در درزها و لایه ای زیرین مبلمان جلوگیری شود.

۲- در صورت بروز لکه روی مبلمان سریعا لکه را پاک کرده و اجازه ندهید لکه کهنه و ماندگار شود.

۳- برای از بین بردن لکه های ایجاد شده روی مبلمان سریعا اقدام کنید و ابتدا با یک پد جاذب , چربی و رطوبت لکه را بگیرید و سپس با محلول سرکه و آب اقدام به حذف لکه نمایید. برای پاک کردن لکه هیچ گاه اسفنج را روی لکه نکشید زیرا باعث پخش شدن بیشتر لکه می شود . فقط کافی است مقداری از محلول سرکه و آب روی لکه اسپری کرده و با یک اسفنج خشک روی آن فشار دهید تا لکه را به خود جذب کند . این کار را چندین مرتبه تا حذف کامل لکه باید انجام دهید.

۴- برای تمیز کردن دسته و پایه های مبلمان چوبی به هیچ عنوان از تمیز کننده های چند منظوره و دارای آنزیم و آمونیاک استفاده نکنید . زیرا آمونیاک و آنزیم می تواند به مبلمان چوبی آسیب برساند. برای تمیز و براق کردن چوب ها تنها کافی است از یک دستمال کمی نم دار استفاده کنید و سپس با یک دستمال خشک روی آن را بکشید تا هیچ رطوبتی روی مبلمان چوبی باقی نماند..

۵- مبلمان را برای مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید و در روزهای گرم و آفتابی حتما پرده ها را کشیده تا میزان نور ورودی به خانه کنترل شود زیرا اشعه آفتاب باعث ترک خوردگی , رنگ پریدگی و ایجاد لکه روی مبلمان شما می گردد.

۶- هنگامی جا به جایی آن ها دقت و ظرافت زیادی به خرج دهید , یک خراش کوچک می تواند تاثیر زیادی روی نمای مبلمان شما بگذارد. همچنین از کشیدن مبلمان روی زمین خودداری کرده و برای جا به جایی آن ها از یک فرد دیگر کمک بگیرید تا از شکستن پایه های مبلمان و آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری گردد.

۷- روغن کاری مبلمان چوبی از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از پارافین و یا روغن های مخصوص چوب نه تنها به عنوان یک لایه محافظ از سطوح چوبی مبلمان شما محافظت می کند بلکه برق و جلوه ی خاصی نیز به مبلمان شما می بخشد و چشم نوازی آن را دو چندان می کند.

شما می توانید در خانه یک روغن مخصوص وسایل چوبی تهیه کرده و با آن قسمت های چوبی مبلمان و میزهای خود را براق کنید. برای این کار کافی است مقدار مساوی از روغ زیتون , الکل , صمغ سقز و آب لیمو صاف شده را ترکیب کنید و با یک پد نرم یا پنبه به آرامی به قسمت های چوبی مبلمان خود بزنید وسپس با یک پد خشک چربی اضافی آن را بگیرید. خواهید دید جذابیت مبلمان شما دو چندان می شود.

۸- اگر حیوان خانگی دارید برای محافظت بیشتر از مبلمان حتما از کاور برای آن ها استفاده کنید. زیرا پنجه های حیوانات خانگی ممکن است باعث خراش و یا نخ کش شدن پارچه های مبلمان و کاناپه های شما گردد.

۹- اگر سیستم گرمایش خانه ی شما گرمایش از کف است به میزان دمای آن دقت کنید زیرا رطوبت و حرارت بالا می تواند به مبلمان چوبی شما آسیب برساند. مبلمان را نزدیک شوفاژ , بخاری و وسایل گرما ساز قرار ندهید.

۱۰- برای محافظت از تشک های مبلمان از خوابیدن و یا پریدن روی آن ها خودداری کنید . زیرا اسفنج های آن به مرور خراب شده و فرورفته می گردد و ایجاد صدا میکند.

سعی کنید چیدمان مبلمان را هر چند وقت یکبار تغییر دهید تا یک سری از آن ها بر اثر استفاده بیش از حد آسیب نبینند.

 مبل شویی در شرق تهران

11- با وجود مراقبت های گفته شده مبلمان سالیانه نیاز به یک نظافت کلی و اساسی دارند زیرا به مرور زمان رنگ کاناپه ها و مبلمان کدر می شود و باید با یک برس و یک شوینده ی ملایم شسته شوند ولی این کار توسط شما می تواند آسیب زیادی به مبلمانتان بزند پس برای خانه تکانی سالیانه و شست و شوی مبلمان حتما از افراد حرفه ای و متخصص در زمینه ی مبل شویی و یا شست و شوی مبلمان در منزل کمک بگیرید تا یک تیم متخصص و با تجربه با دقت و ظرافت کامل این کار را انجام دهد و از کهنه و خراب شدن مبلمان شما جلوگیری گردد و جلوه ی مبلمان شما مانند روز اول حفظ شود.

به طور کلی برای سالم نگه داشتن هر وسیله ای باید در نگداری آن دقت ویژه ای داشته باشید و مبلمان نیز از این امر مستثنی نمی باشد. دقت و نظافت مکرر می تواند مبلمان شما را تا سالیان سال نو و سالم نگه دارد و از هزینه های مجدد تعویض و یا تعمیر آن بکاهد.

برای اعزام سریع نیروی متخصص برای مبل شویی در منزل با دستگاه با تلفن تماس  ۰۹۱۹۵۳۴۰۸۶۴‬  تماس بگیرید

ویژه همه مناطق تهران

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.