پنج راز برای ارتباط بهتر با مشتری

 مشتریان شما همین حالا با راحت‌ترین روش می‌توانند از رقبای‌تان خدمات و یا محصولات مورد نیازشان را به راحتی دریافت کنند؛ در صورتی که شما به سمت ارتباط بهتر با مخاطبان‌تان قدم برندارید، در اصل بازار خود را از دست خواهید داد. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که به چه فرآیندی ارتباط با مشتری گفته می‌شود؟

باید بگوییم ارتباط با مشتری به فرایندی گفته می‌شود که به واسطه‌ی آن، کسب و کارتان اطلاعات بیشتر و البته ارزشمندی را با مشتریان در میان می‌گذارد. روزانه شاهد تبلیغات گسترده‌ای از کسب و کار‌های متعدد در جهت برآوردن انتظارات مشتریان هستیم. در میان این گستردگی، یک سوال اساسی و مهم همه چیز را تحت الشعاع قرار می‌دهد: چگونه می‌توان با مشتریان ارتباط بهتر و موثر‌تری برقرار کرد؟

در این مقاله علاوه بر ارائه ۵ نکته طلایی برای ارتباط بهتر و موثرتر با مشتریان به نکات کلیدی و نرم افزارهای مورد نیاز این کار نیز اشاره خواهیم کرد.

قدم اول، سرمایه گذاری بر روی فناوری

باید قبول کنید که برای تسریع و بهبود فرآیند خرید مشتریان نیاز دارید تا بر روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید. برای این کار ممکن است نیاز باشد تا از شخصی که با این حوزه آشنا است کمک بگیرید یا فرد متخصص در این حیطه‌ی کاری را استخدام کنید.

ممکن است شما تجربه‌های خوب و بد بسیاری از این روند داشته باشید و حتی در این مسیر چندین بار طعم شکست را چشیده باشید؛ اما این موضوع نباید شما را دلسرد کند و بایستی به دنبال علت شکست در تجربیات قبلی خود بگردید. پیشنهاد ما در مرحله اول، صحبت و مشورت گرفتن از دوستان و آشنایانی است که تجربه خوبی از سرمایه‌گذاری بر روی فناوری اطلاعات داشته‌اند یا خودشان در این حوزه تخصص کافی را دارند.

پرداخت آسان مشتریان

یکی از موضوعات اصلی که در بهبود رابطه‌ی مشتریان با کسب و کار شما بسیار اهمیت دارد این است که بتوانند با روشی که خودشان راحت هستند، عملیات پرداخت را انجام دهند. آسان کردن مسیر پرداخت گاه فقط نیاز دارد تا کمی هوشمندانه عمل کنید. به یاد داشته باشید که این کار برای شما هزینه‌ی زیادی را در بر نخواهد داشت و صرفا بایستی با متوجه به بوم و مدل کسب و کارتان و از همه مهم‌تر، نیاز مشتریان، این کار را انجام دهید.

مزایای آنلاین کردن کسب و کار

مزایای آنلاین کردن کسب و کار

افزایش فروش

این روزها خرید‌های آنلاین به طور چشمگیری افزایش یافته‌اند. از این روند عقب نمانید و سعی کنید در این حوزه از رقبای خود به روز تر باشید.

همیشه در دسترس بودن

 شما هر روز و حتی هر لحظه می‌توانید فروش داشته باشید و زمانی که در محل کارتان هستید، از طریق مشتریان آنلاین، به سود قابل توجهی دست پیدا کنید.

تصویر شما را بهبود می بخشد

وقتی کسب و کار خود را بصورت آنلاین اداره می‌کنید، محصولات و خدمات‌تان خارج از فروشگاه در دسترس مشتریان  قرار می‌گیرند. از طریق فروش مجازی می‌توانید راحت‌تر محصولات را به نمایش گذاشته و آنچه مشتریان می‌خواهند را به آن‌ها نشان دهید.

ایجاد یک تجربه خرید خوب برای مشتریان

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در زمان خرید از یک فروشگاه، فروشنده برای شما تجربه‌ای به وجود بیاورد که هیچ گاه فراموش نمی‌کنید و برای همین موضوع همیشه به دوستان خود آن کسب و کار را معرفی می‌کنید.

ایجاد یک تجربه خرید خوب برای مشتری می‌تواند مثل برخوردی صمیمانه، بدون هزینه باشد؛ یا ارسال یک هدیه کوچک همراه با محصول مشتری می‌تواند ایده جالب توجهی برای وفادار‌سازی مشتری باشد.  

برای کسب و کارهایی که به صورت مجازی فعالیت دارند و یا محصولی فیزیکی به مشتریان ارائه نمی‌دهند نیز راه های بسیاری برای ایجاد یک تجربه خوب برای مشتری وجود دارد.

آموزش، پیگیری از مشتری در مورد رضایت از محصول، رسیدگی سریع به مشکلات مشتریان و غیره، همگی از نمونه هایی هستند که می‌توانید بدون هزینه هنگفت در کسب و کارهای مختلف پیاده کنید.

تیم خود را هوشمند مدیریت کنید

زمانی که روند مدیریت تیم شما آسان شود و کم‌تر وقت شما را بگیرد، می‌توانید زمان بیشتری برای مشتریان خود صرف کنید. یک برنامه درست برای وظایف هر فرد کمک می‌کند تا زمان پیگیری وظایف برای شما به عنوان مدیر مجموعه بسیار ساده شود. ممکن است در این مسیر نیاز باشد تا کار با ابزارهای مدیریتی جدید را یاد بگیرید و یا یک نرم افزار برای مدیریت منابع انسانی خود خریداری کنید.

چطور مدیریت کسب و کارمان را هوشمند کنیم؟

برای هوشمند سازی کسب و کار نیاز است تا ابزار مطمئنی را که تمام نیاز‌های شما را برطرف می‌کند، بکار بگیرید. تصور کنید کارمندان‌تان هر روز تردد خود را با تلفن هوشمندشان ثبت کنند، سپس این اطلاعات وارد سیستم حقوق و دستمزد شما شده، عملیات محاسبه و پرداخت حقوق را به راحتی انجام می‌دهید و پس از آن سند حسابداری مربوط به پرداخت حقوق در نرم افزار حسابداری شما ایجاد ‌شود! ممکن است فکر کنید چنین سیستمی وجود ندارد یا در صورت وجود به قدری هزینه زیادی دارد که شما نمی‌توانید آن را تهیه کنید. اما باید بگوییم که شما اشتباه می‌کنید.

مجموعه نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو یک سیستم تحت وب و آنلاین است که شامل خدماتی از جمله نرم افزار حضور و غیاب آنلاین، حقوق و دستمزد، تنخواه گردان و حسابداری آنلاین است. آنلاین بودن خدمات فینتو باعث می شود تا کاربران علاوه بر امکان دسترسی آسان از هر مکان و در هر زمان، هزینه‌های کمتری نسبت به سیستم‌های قدیمی و آفلاین بپردازند.

در صورت استفاده از نرم افزارهای فینتو به جای اکسل و نرم افزارهای آفلاین علاوه بر این که کسب و کارتان را به یک کسب و کار به روز و آنلاین تبدیل می‌کنید، می‌توانید از بروز خطا‌های هرچند نا‌چیز حسابداری و منابع انسانی جلوگیری کرده و فرآیند حسابداری و مدیریت منابع انسانی را برای شرکت خود دقیق‌تر، سریع‌تر و آسان‌تر از پیش کنید. به این صورت می توانید بار اضافه را از قسمت منابع انسانی و حسابداری برداشته و وقت انرژی‌تان را صرف بخش‌های دیگر شرکت کنید.

معرفی نرم افزار حسابداری فینتو

نرم افزار حسابداری فینتو

نرم افزار حسابداری فینتو علاوه بر این که به گونه ای طراحی شده است که برای استفاده از آن نیاز به دانش حرفه ای حسابداری نداشته باشید و استفاده از آن بسیار آسان باشد، این نرم افزار نیازی به فرآیند طاقت فرسای نصب هم نداشته و بروز رسانی آن نیز به صورت خودکار اعمال می‌شود. با نرم‌افزار حسابداری فینتو شما به راحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای پیچیده خداحافظی کنید و مدیریت تمام نیازهای کسب و کار خود را با یک راه حل حسابداری ساده انجام دهید.

نرم افزار حسابداری آنلاین فینتو با هدف کاهش هزینه ها و سهولت در انجام امور برای مدیران و بخش امور مالی شرکت ها طراحی شده است. در ادامه برخی کارکردها و خدمات این نرم افزار یاد شده است:

  •       کنترل موجودی انبار شرکت در پایان هر ماه

  •       محاسبه دقیق و موشکافانه سود و زیان

  •       مطلع شدن از حجم و زمان سفارش هرگونه کالا

  •       ثبت و ضبط نمودن عملیات چک های دریافتی و پرداختی شرکت

  •       کنترل ورود و خروج محصولات جدید به داخل انبار

  •       ثبت و ضبط نمودن دستمزد کارگران و محاسبه کلیه هزینه ها

  •       مدیریت نمودن حساب ها

  •       ایجاد فاکتورهای سفارشات با آرم و لوگوی شرکت مربوطه

  •       مقرون به صرفه بودن و سرعت عمل بالا

  •       و …

فینتو به عنوان نرم‌افزار مبتنی بر ابر، مزایای بیشماری دارد که برای آگاهی بیشتر می توانید به وب سایت فینتو مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.